Izstrādātājs: Tango Gameworks

Izdevējs: Bethesda Softworks

Izstrādes vadītājs: Shinji Mikami (Resident Evil 1-4,Dino Crisis, God Hand u.c.)

Izlaišanas Gads: 14 Oktobris, 2014

Žanrs: Survival Horror

Plaformas: PC, PS3. PS4, Xbox 360, Xbox One

Minimālās sistēmas prasības: Win 7/8.1/10 , 4GB Ram, GTX 460 vai līdzīga karte, i7 vai līdzīgs četrkodolu cpu, 50GB brīvi cietajā diskā.

Vislabāk lasīt uz PC

Priekšvārds 

Survival Horror žanra fani jau sen gaida spēli, kura godam nestu žanra essenci, kādu to izveidoja klasika kā Resident Evil, kuru definē kā šī žanra aizsācēju. Žanrs, bieži vien iedvesmots ar H.P. Lavkrafta cienīgiem briesmoņiem, puzlēm kas liks padomāt, spriedzi un mocīšanu ar ierobežotiem resursiem un stāstu, kuri bieži pārsit pelēko ikdienu un iemet mūs šausmu filmā, kur Tu esi galvenais varonis un esi spiests cīnīties pret visu ko vien vari iedomāties.

Astoņpadsmit gadus vēlāk parādījās The Evil Within, spēle kuru gaidīja ar nepacietību, par cik šis žanrs nedaudz panīka pēdējos gados (bet noteikti varēja manīt vēlmi to atdzīvinot ar pavisam nesliktajām Resident Evil Revelations/2). 

Revitalizēt šo žanru izvēlējās Shinji Mikami, kurš bija šīs spēles izstrādes vadītājs. Šķīries no Capcom un vīlies par to kā pēdējos gados, survival horror kļuva vairāk par action horror, kā piemēri - Resident Evil 5/6 un Silent Hill Downpour, viņš ar savu svaigi nodibināto studiju ''Tango Gameworks'' sāka spēles izstrādi, kuru es tad tagad apskatīšu.

 

"Will you be able to live with yourself, knowing what I'm going to make you do?"-Ruvick                              

 

 

Tu esi Sebastians Castellanos, detektīvs ar stāžu, kurš kopā ar kolēģiem - Džūliju Kidmanu un Džozefu Odu ierodas uz izsaukumu Beacon psihiatriskajā slimnīcā. Paverot durvis ēkā tu paspēj sajust asins smaku un ieraugi līķus ātrijā, nenojaušot ka tiksi ievilkts vēl lielākā murgā.

Daudz nespoilojot, stāsts ir labs, pateicoties antagonistam - Ruvikam, personai kuru Tu negribēsi sastapt un ar kuru, katra tikšanās būs nervus beidzošs izaicinājums kā spēlētājam. Tu pavadīsi daudz laika pa satriecošām lokācijām, sākot ar psihiatriskās slimnīcas kanalizāciju, pa vidu vēl ciemā ar dusmīgiem zombij-zemniekiem, sagruvušā pilsētā un daudz kur citur, cīnoties pret nešķīsteņiem un atrisinot puzles, satiekot jaunas personas un atklājot mistēriju aiz Ruvika. Ejot cauri spēlei, tu vienmēr būsi uz sava geiming krēsla vai dīvāna malas, jo ekrānā notiekošais nelaidīs tevi vaļā līdz spēles beigām un mistērija ir augstā līmenī. Necilvēcīgi eksperimenti, paranormālais,spēlē piedāvā to visu.

Kā arī spēlei ir 3 dlc, divi no tiem ir saistīti un tajos tu iejūtīsies Kidmanas lomā. Pats dlc stāsts ir saistīts ar main story. 

 

Šo spēli vēl apzīmē kā Psychological Survival Horror un tas ir patiesi. Līdz neeesi spēlē "knee deep", tu bieži nesapratīsi kur Tu atrodies un kāpēc ar tevi notiek, kas notiek. Iemests murgā un pamosdamies slimnīcā, Sebastians jau no sākuma sāk apšaubīt savu veselo saprātu, briesmoņi, pagātnes rēgi, neviens nevar kam tādam sagatavoties.

Spēles gaitā arī tiek risinātas dziļas Sebastiana un Džozefa problēmas, kuru atklāšanu atstāšu tavā ziņā.

 

Bieži nošķirts no partneriem tu viens pats klejosi, meklēdams viņus un samērā bieži satiksi blakus varoņus, kuri vienmēr pateiks ko vērtīgu, paverot tev plašāku bildi uz stāstu un notiekošo.

 

Spēlē vēl ir zona, kur tu dodies kad gribi saglabāt spēli, veikt kādu upgreidu un tur tu vari atrast ne tikai to. Šī ir spēle kurā ir jāuzņem info no vides un bieži ierodoties drošajā zonā, Tu vienmēr atradīsi kādu jaunu zudušās personas plakātu vai avīzes rakstu, saistībā ar vietu kurā atrodies, ar laiku visa šī mazā blakus informācija izveido tev kopbildi uz to kas notika antagonista stāstam.

Stāsts ir nedaudz izkaisīts, kas var dažiem nepatikt un šī noteikti nav viegla spēle, ja gribi izbaudīt stāstu, nāksies pamocīties lai viņu izietu.

Vērtējums par stāstu

8.5/10 - Daudz es neko tieši par stāstu nepatāstīju, jo gribu lai Tu pats to izbaudi, ja izvēlēsies spēlēt. Ja patīk mistika, mindfuck un nedaudz piedomāšana līdzi- get on it m8. 

 

"We must be collectively losing our minds!"-Sebastian                                                                                   

 

 

Patīk action spēles trešajā personā? Lieliski. Tu jutīsies kā mājās šo spēlējot. Kontroles ir nedauz clunky un personīgi atgādināja Resaident Evil 5/6 sajūtu ziņā. Tev ir iespēja sprinota, tiesa neilgi (ap 3 sekundēm pirms upgreidiem), iespēja pieliekties, kas darbojas kā cover, par cik nav kā piemēr GTA V, kur uzspied pogu un pielīmēsies pie sienas.

Spēles ieroču klāsts nav diži liels un lielākā dala no tiem tiks iegūta spēles gaitā. Sākumā tev būs tikai pistole un granātas, progresējot jau tu dabūsi bisi un Agonijas arbaletu, snaipera ieroci, Magnum revolveri un ja būsi pavisam drosmīgs, new game+ ir raķešu metējs, vēl labāks snaiperis, assault rifle un citi.

Arbalets ir interesantākais un unikālākais ierocis šajā spēlē, tā bultas var arī izmantot kā slazdus, iešaujot sienā vai zemē. Tieši dažādā munīcija padara šo arbaletu tik interesentu un tā ir:

  • Eksplozīvās bultas
  • Apžilbinošās bultas
  • Harpūnas bultas
  • Indes bultas
  • Sasaldēšanas bultas
  • Elektrošoka Bultas
  • Uzliesmojošās bultas

Šaušanas mehānika nav slikta, bet kamēr neiguldīsi resursus ieroču precizitātē un critikal hit chance, bieži brīnīsies - "kā gan nebija headshot?", kad pretinieks tev gandrīz vai atradās pie stobra. Magnum revolveris un snaiperis ir op ieroči ar kuriem nav problēmu dabūt one hit kills, bet pretinieki pārvietojas kā zombiji, bieži svārstās un var veikt negaidītas kustības, kas padara cīņu pret viņiem grūtāku, par pretiniekiem vairāk pastāstīšu tālāk rakstā.

Vēl tev būs pieeja dažādiem melee ieročiem kā cirvjiem, lāpām un sērkociņiem. Kā arī lampai, kuru varēsi ieslēgt vai izslēgt, lai varbūt uzlabotu redzamību un pie reizes riskētu ar to ka tevi pamanīs pretinieks. Katrs no tiem ir izmantojams vienu reizi pret pretinieku un tiem eigsies fatāli, ja vien tas nav kāds boss. 

Daļa no spēles ir nelielas puzles, bet tās bieži nav sarežģītas un pieprasa tikai nelielu piepūli no tevis, vai nu tā būtu sazin kāda šķidruma injicēšana attiecīgā dzīvu smadzeņu daļā, vai seifa uzlaušana, izmantojot piemēram cilvēku skaitu gleznās utt. kā kodu. Šo spēles aspektu vēl manuprāt varēja uzlabot un izmantot biežāk.

Pretinieki nav tik daudzveidīgi kā gribētos un tos izglābj līmeņu dizains, kur dažos pretinieki klūst nāvējošāki, jo tiem iedod snaipera ieroci un ievieto platformā tālu tālumā, vai arī iedod tiem granātas. Viņi māk arī izmantot trepes un dažādus slēdžus, kuri pabojās tavu dzīvi vēl vairāk. Manuprāt interesanta lieta ir tas, ja kāds pretinieks tev grasās uzbrukt, pievilini tam priekšā kādu citu un viņš tavā vietā cietīs uzbrukuma sekas. Viņi visbiežāk būs baros vai atradīsies viens otram blakus telpās. Izmantojot pietupšanās elementu, tu vari mēģināt viņiem pielavīties un piebeigt ar nazi galvā, kas ir efektīvi.

Augstāk minēju sērkociņus un tie ir nozīmīgs ierocis, kad pretinieks atrodas zemē, tu vari viņu sadedzināt lai viņš neatdzīvotos (pēc lodes galvā vai uzbrukuma ar cirvi dedzināt nav jēga protams), zemē guļošu pretinieku vari arī izmantot kā slazdu pārējiem, ja pārējie pretinieki būs gana tuvu zemē guļošajam, kad piemetīsi sērkociņu, uguns var aizķert un piebeigt arī pārējos. Šāda interaktivitāte nav slikta, bet lielākos grūtības līmeņos pretinieki ir diezgan nāvējoši un negribēsies riskēt ar savu dzīvību.

Pašu pretinieku dizains bieži nav nekas tāds, kas nebūtu redzēts jau kādā Resident Evil spēlē vai Silent Hill. Bieži viņi būs cilvēki kā cilvēki, tikai ar svešķermeņiem, tur kur tiem nevajadzētu būt. Ja neesi spēlējis šāda tipa survival horror spēli iepriekš, gatavojies izjust riebumu.

Slazdi ir foršs spēles elements, bieži vien tu varēsi uziet trip wires, sienas mīnām un lāču slazdiem. Katru no šiem slazdiem tu vari padarīt nekaitīgu un pretī saņemt parts, kuras izmanto Agonijas arbaleta bultu izveidei. Iesaku padomāt divreiz pirms ķeries klāt mīnām, to atbruņošana notiek kā īsa minispēle ar vienu iespēju un kļūda var beigties letāli.

Pudeles - neliels bait pretiniekiem. Aizmet prom lai aizvilinātu kādu pretinieku vai arī iemet kādam pretiniekam tieši galvā un apstulbinot to uz brīdi, lai paspētu pielavīties viņam un nobeigt, klusi un ātri.

Spēlei ir arī rpg-esque uzlabojumu sistēmaAtrodot vai paņemot no pieveiktajiem pretiniekiem zaļo šķidrumu, tu vari veikt upgreidus sprintošanas ilgumam, ieročiem un to atribūtu uzlabošanai, dzīvību palielināšanai un tā tālāk.

Spēle progresē pa čāpteriemgandrīz katrs līmenis ir unikāls ar savu lokāciju un vidi, dažreiz arī pretiniekiem un gandrīz katra čāptera beigās būs cīņa ar bosu, kur daudzreiz es uzmetu spēli uz kādu laiku, tīri dēļ grūtības līmeņa kādā spēlēju (survival). Šī spēle īsti pie rokas netur, atkarībā no grūtības līmeņa, resursi tiek arvien vairāk ierobežoti un var gadīties ka tiekot līdz bosam esi palicis ar vienu lodi un vienu granātu, tādos brīžos atliek tikai restartēt līmeni, līdz ar to kā pienākas survival horror spēlē, viss ir jātaupa cik vien spēj. Bieži vien pats mēdzu trial & error ceļā tikt valā no pretiniekiem, ar pēc iespējas mazāku ammo izmantošanu

 Bosu nav daudz, viņi ir, bet daži mēdz atkārtoties, piemēram satiec vienu, aizbēdz no viņa, nākamajā līmēni uzveic viņu. Katrs bija unikāls un lika pamocīties. Vienmēr nācās apgūt  vidi lai spētu pret viņiem cīnīties, jo katram bija gan kads vājais punkts, gan kāds interaktīvs objekts/elements vidē ko varēja izmantot pret katru. Bosi arī ir viens no iemesliem kāpēc spēle tika gandrīz rage quited dažas reizes. Atmiņā visvairāk palicis Boxhead, laikam tāpēc ka atteicās mirt.

 

 

Vērtējums par Geimpleju

8/10 - Prasījās vairāk puzles, pretinieki bieži vien ar ūber redzi un maņām, padarīja stealth nederīgu. Pārējās mehānikas ir solīdas un pretinieki liks pasvīst, ja tev patīk izaicinājums.

 

 "You need him to get out... ...As do I."—Ruvik to Kidman                                                                              

 

 

Grafika, te pat nav īsti ko piebilst. Spēle izskatās lieliski. Tango Gameworks izmantoja smagi modificētu id Tech 5 dzini, ko ir patiešām grūti manīt, tikai ar id Tech 5, līdzi nāk arī tekstūru ielādes ātrums, kurš atkarībā no tavas sistēmas var būt ātrs, vai arī gadīsies pamanīt nedaudz ''atpalikušas'' tekstūras uz brīdi, kuras nav paspējušas ielādēties. Priekš mūsdienīgas spēles, te stūri nav griezti. Lieliskas varoņu un pretinieku animācijas, nedaudz interaktīva vide. Nav nekādu lip sync problēmu un varoņu sejās var manīt emocijas, par ko jāpasakās aktieriem.

Man personīgi daudzas no tekstūrām, it īpaši kokiem/koka būvēm kā ciematos, atgādināja Resident Evil 4, kas nav slikti, nedaudz uzdzina nostalģiju, bet var nepatikt tiem kuri skaita poligonus.

Gaismas efekti ir lieliski un piedur atmosfērai kā tādai, pretinieku ēnas uz sienām gaiteņa galā. Ugunskura izgaismoti koki meža vidū. Tas viss izskatās skaisti. Vienīgā lieta par ko var piesieties, bet to par laimi var noņemt ir black bars. 16:9 malu attiecība nav šīs standarts, tas ir 2:35:1 aka Super Widescreen, bet kā jau minēju, uzklausot fanus, tika iepāčota opcija tos atslēgt un izbaudīt spēli 16:9. Pašam nedaudz patika super widescreen.

Spēlē līst daudz asiņu, atdalās daudz ķermeņa daļu un ir arī gory pretinieku un dizainu bosi. Lieki piebilst ka šī ir 18+ spēle. Liela daļa no brutalitātes ir tava nāve, jo tu gan jau mirsi un daudz. Atkarībā no pretinieka vai kāda slazda, tu vari piedzīvot ne tās labākās beigas. NSFW piemēri

Līmeņi lielākoties izskatās burvīgi, ar dažādiem ceļiem lai izvairītos no pretiniekiem vai efektīvāk no viņiem atbrīvotos. Starp visu to tu paspēsi pagūt ciematos, pusnogruvušā daudzīvokļu mājā, psihiatriskajā slimnīcā un Viktorijas laikmeta savrupmājā, kura man laikam jau patika visvairāk, tai sekojot The Haunted (main pretinieku) ciematiņam. Zemāk dažas bildes lai sajustu spēles stilu un atmosfēru (kura ir skaisti vajājoša).

 

 

Vērtējums par Grafiku

9/10 -  Izņemot dažus līmeņus, grafika nelika vilkties, asiņaina, atmosfēriska - tieši tāda, kādai tai jābūt šajā žanrā.

"Who do you think you are? I know who you are, Seb."—Ruvik to Sebastian                                                  

 

 

Austiņas - labākais veids kā šo spēli izbaudīt. CS:GO soļu sadzirdēšana ir nieks salīdzinājumā ar to, kā skaņas dizains( kurš ir sasodīti labs) paraustīs tavus nervus un ievilks tevi vidē. Sākot ar pretinieku pēdu vilkšanu, ventilatoriem, trubu pilēšanu un caurvēja gaudošanu tev gar ausīm ir pat savā ziņā bailīgi. Atmiņā palicis moments kur gāju gar palātām un no vienas palātas sadzirdēju sievietes raudāšanu. Iegāju telpā un sadzirdēju smieklus, istabas vidū bija tikai krēsls un apkārt tam 3 aizkari ar kādiem parasti atdala gultas, uzreiz bija ''Nope, nope, nope' moments, apgriezos pa 720 grādiem un izgāju, vēlāk tur atgriezdamies neko vairs nedzirdēju un spēle ir pilna šādiem spocīgiem momentiem.

Balss aktieri ir pārliecinoši. Anson Mount (Hell on Wheels) kā Sebastian Castellanos, Dženifera Kārpentere(Dexter) kā Džūlija Kidmana, Džekijs Earls Heilijs (Watchmen) kā Ruviks, Juri Loventāls(various videospēļu/tv šovu balss aktieris) kā Džozefs Oda. Viņu darbs nelika vilties. Šeit varat apskatīties behind the scenes balss darbam.

Par ieroču un dažādu efektu skaņām nav ko lieki piebilsti. Viss izklausās labi un galvu šķīšana sen nav izklausījusies tik ticama. Neliels ieskats kā panāca dažus no skaņu efektiem.

Soundtreks ir skaists un vajājošslabāko šausmu filmu tradīcijāsbet tā nav daudz. 17 dziesmas uz padsmit stundu spēli var likties par īsu un lielāko daļu dziesmu, tu dzirdēsi tikai bosu cīņās vai cutscenes un ar to pilnībā pietiek, to trūkumu pārējā laikā just nevar, jo tev apkārt nekad nebūs miers un klusums.

Vērtējums par skaņu

9.5/10 - Obligāti jāspēlē ar austiņām un tumsā. Spooky momenti garantēti. Visam klāt vēl augstās kvalitātes skaņas dizains, gritty Sebastiana balss un lielisks saundtreks īstajos brīžos.

 

"Mobius... so they sent you to take the boy back. And you trust them? Don't kid yourself..."—Ruvik              

 

 

Savulaik ar nepacietību gaidīju šo spēli, lieki piebilst ka neesmu vīlies. Spēle bija gara ( ap 15h( bez dlc), neskaitot entos retries, lai perfekti tiktu tālāk, neizniekojot neko), interesanta, lika pasvīst un uzdzina nostalģiju par vecajām Resident Evil. Resident Evil es visvairāk izmantoju kā salīdzinājumu, bet Tango Gameworks un Shinji Mikami bija pacentušies un to var just. Spēle turēja savu no sākuma līdz beigām ar ar nelielo stāsta devu, interesantajām lokācijām un stipro gameplay. Beigu beigās tu saņem ļoti labu spēli, kura pieturas pie sava žanra saknēm, pastāstot mistisku un nedaudz traģisku stāstu. Ļoti labs papildinājums žanram. Varu garantēt ka sajūtas spēlējot atšķirsies no citām pēdējā laika spēlēm, kuras būsi spēlējis.

Gala vērtējums 8.5/10

Sen nebiju tik labi izklaidējies drēgnajos vakaros un ja tevi šis apskats ieinteresēja, nebaidies spēli izmēģināt. 

Pros: Atmosfēra, skaista grafika, labi spēlējas un stāsts ievelk.

Cons: Trūkst pužļu, varēja būt nedaudz lielāka pretinieku daudzveidība, tekstūru ielāde pa laikam var iebremzēties, kas var nedaudz izraut no imersijas.

 
Paldies ka lasīji un ja tev ir kādi jautājumi, droši jautā.
 

Spēles reklāmas rullītši:

 

Laboja Lukijs, labots 34x