Izstādātājs :

  • PC – Wargaming,
  • Konsoles – Day 1 Studios.
  • iOS, Android - Wargaming

Izplatītājs : Wargaming,
Žanrs : Action, MMO.
Platformas :

  • PC
  • Xbox 360
  • iOS, Android (Blitz)
  • Xbox One
  • PS4 – tiks publiskots 2016.gadā

Izdošanas datums :

  • (RU) 12.augusts, 2010.gads
  • (CHN) 12.aprīlis, 2011.gads
  • (EU) 12.aprīlis, 2011.gads
  • (NA) 12.aprīlis, 2011.gads
  • (SGP) 8.marts, 2012.gads
  • (VN) 16.marts, 2012.gads
  • (KOR) 27.decembris, 2012.gads

RU – Krievija, CHN – Ķīna, EU – Eiropa, NA – Ziemeļamerika, SGP – Singapūra, VN – Vjetnama, KOR – Dienvidkoreja.

Sveiks tankist, topošais tankist vai parastais lietotāj. Vai esi kādreiz iedomājies, kā būtu sēdēt astoņas stundas no vietas tankā un beigās izšķaidīt klaviatūru pret sienu? Kā tanka dēļ ienīst kādu nāciju tik stipri, ka no vecāsmammas dāvinātā globusa izgriezt šo valsti ārā? Nē? Tad Kipras un Baltkrievu apvienotās kompānijas “Wargaming” radītās masīvās bezmaksas daudzspēlētāju tiešsaistes spēlēs “World of Tanks” būs iespēja tev to visu izdarīt.
Tagad, kad esmu kādu ieinteresējis, varbūt kāds pievienoties “tankistu” bariņam. Kāds gan būtu iemesls radīt bezmaksas spēli ar nu jau ~400 tankiem, kuri ir izpētīti līdz pēdējai skrūvītei? To es nemācēšu teikt, bet kā jau katrai bezmaksas spēlei ir arī maksas bonusi, kas liekas pašsaprotami, jo spēles izstrādātāju komandai arī kaut kas jānopelna un visi serveri jāuztur. Tātad, vai šī spēle tiek izlaista kā bezmaksas, bet beigās labākie spēlētāji ir tie, kas iegrūž vislielāko naudas daudzumu? Nē, šis variants šeit atkrīt, spēle nav “Pay To Win” (P2P jeb “Maksā lai uzvarētu), jo arī maksas tankiem ir savas priekšrocības un vājības, bet par to vēlāk.
Bet pagaidi, varbūt tu esi Japāņu animes un mangas mīlis? Ja esi, tad arī izlasi rakstu, jo šeit ir arī pārsteigums jums. Kāds sakars Baltkrievu spēlei ar animi? Interesantā kārtā tas viss ir ļoti saistīts, jo šī spēle arī ir devusi iedvesmu kādas animes radīšanai.
“Wargaming” nav izdevuši tikai “Worlds of Tanks”, bet vēl arī divas māsas – “World of Warplanes” un “World of Warships”. Šīs trīs spēles nav savā starpā saistītas un ar neko tiešu tās nav saistītas. Spēles ir apmēram ar vienu un to pašu “gameplay” , bet tomēr katra ir atšķirīga. “Worlds of Warplanes” ir mazliet dinamiskāka, pārdroša un savā ziņā piezemēta, bet “Worlds of Warships” ir samērā lēna un necila. Katrai spēlei ir savs šarms un katra spēle spēj pievilināt savu spēlētāju pulku.

Pati kompānija “Wargaming” par spēles izstrādi sāka domāt 2008.gada decembrī, bet publiski “World of Tanks” izstrādes procesu paziņoja oficiāli 2009.gada 24.aprīlī. “World of Tanks” kļuva par lielākā budžeta spēli visā CIS reģionā.
Septembrī, 2009.gadā sākās pirmās spēles versijas testēšana, kurā bija pieeja 6 spēkratiem (Su-85, BT-7, T-34, Pz IV, Hummel, Tiger) un vienai kartei, pa kuru spēlētāji varēja karot. Slēgtie betas testi sākās 2010.gada janvāri, un jau spēlei bija pieejami 60 dažādi tanki un 3 kartes, kurās testētāji rādija savas prasmes un iemaņas. 2010.gada jūnija jau otrajā slēgtajā betas testā tika publiskoti 120 tanki – 60 no PSRS un Nacistiskās Vācijas, kā arī kopā jau bija pieejamas 7 kartes. Līdz spēles Krievijas serveru palaišanai bija atlicis pavisam maz, bet kopā jau slēgtajos betas testos bija piedalījušies 40’000 cilvēki, kas kopsummā bija izspēlējuši apmēra 400’000 kauju.
Mēnesi pēc spēles izlaišanas bija kopā jau izcīnītas 10’000’000 kaujas, kopā bija reģistrējušies 850’000 spēlētāju (700’000 no Krievijas, 150’000 no Baltkrievijas un Ukrainas). Apmēram, vidējais spēlētājs pavadīja spēlē 3 stundas un 20minūtes, bet miljonais lietotājs tika sasniegts 9 mēnešus pēc spēles publiskās izlaišanas.
24.maijā, 2011.gadā uz visiem trīs serveriem (Ziemeļamerikas, Eiropas un Krievijas) tika sasniegts ievērojams skaits – 3’000’000 reģistrētu lietotāju, bet divus gadus pēc šī sasnieguma, 2013.gada jūnijā tika sasniegts vēl ievērojamāks skaitlis, kas ir neticami – 60’000’000 reģistrētu lietotāju “World of Tanks”.
Tagad, 2016.gada sākumā, kad “Worlds of Tanks” ir pārsniedzis 90’000’000 reģistrētu lietotāju robežu, ir pieejami ap 400 tankiem, 8 kaujas režīmiem. Visi 400 tanki pieder pie 8 nācijām – PSRS, Vācija, ASV, Japāna, Ķīna, Francija, Lielbritānija, Čehslovākija, un ir pieejamas vairāk kā 30 vasaras kartes, 3 tuksneša kartes un 8 ziemas kartes, kurās spēlētājiem tiek dota iespēja izrādīt savu kaujas prasmi.
CIS jeb Neatkarīgo Valstu Sadraudzība (NVS) – Krievija, Baltkrievija un Ukraina.

Spēlē tanki ir sagrupēti pakāpēs jeb “tier’os”, kuri pavisam ir desmit (X). Visi tanku pakāpes ir apzīmēti ar romiešu burtiem, un tanki ir arī sagrupēti 8 dažādās nācijās. Dažām nācijām vienas grupas pakāpes tanki ir vairāki un dažādi, kas arī dod iespēju spēlētājam izvēlēties, ar kuriem tankiem ātrāk sākt spēlēt, kuri atbilst spēlētāja spēles ritmam, un kuri tanki būs dominējošie viņa angārā.Spēle pati piedāvā jums izvēlēties, ko gribiet spēlēt un kā, bet pavisam vienkārši. Tātad, spēlē ir divas valūtas un divas “atklāšanas” iespējas.
Valūtas ir sudrabs un zelts, un atšķirību var pamanīt vienkārši. Sudrabs tiek dots spēlētājiem par kaujām, pārdotiem tankiem, izpildītiem uzdevumiem, bet zeltu spēlētāji spēj iegūt tikai pērkot to par īsto naudu. Ar zeltu ir iespējams pirkt “premium”, kas palielina pēc kaujas gūto sudrabu, pieredzi, ar zeltu var paātrināt spēles gaitu, t.i pirkt konvertējamo pieredzi, un arī tankus. “Premium” tanki ir tanki, kurus var pirkt tikai par zeltu, šie tanki nav neiznīcināmi, tiem ir arī savas vājās vietas, bet ar šiem tankiem, kā jau ar zeltu pirktiem, ir savas priekšrocības, piemēra, ar šiem tankiem tankistus var ātrāk attīstīt, vairāk sudrabu un pieredzi iegūt no kaujām, un citas ekstras.
Pieredze ir tanka prasmes atalgojums pēc kaujas. Pēc kaujas par uzvaru vai zaudējumu spēlētājs uz tanka ar kuru spēlēja iegūst pieredzi, attiecīgi, uzvaras gadījumā vairāk, zaudējuma gadījumā mazāk. Pieredze ļauj atklāt tanka uzlabotas detaļas, kā piemēram torni, kas ātrāk veic apgriezienus, lielgabalu, kas nodara vairāk bojājumu un ir vairāk cauršaušanas iespēja, radioiekārta, kas paziņo komandas biedriem par atklātu tanku tālāk. Ar pieredzi var atklāt arī nākamo bruņutehniku. Ir arī konvertējamā pieredze, ko spēlētājs var izmantot uz jebkura tanka, uz kura sirds tīk. Šo pieredzi var iegūt no tanka, uz kura visas detaļas ir atklātas, bet kaujas tik un tā ir veiktas, piemēram, ja es ar T-34 esmu jau visu atklājis, arī nākamo tanku, bet uz kāda tanka ar kuru man nepatīk spēlēt ir vajadzīga pieredze, es par noteiktu zeltu varu konvertēt pieredzi un iztērēt uz tanka, kura vajag.
Turpināšu ar pavisam vienkāršo – tankiem. Spēlē ir pavisam 5 tanku tipi : Vieglie tanki, vidējie tanki, smagie tanki, tanku iznīcinātāji un artilērija. Kopā, kā jau iepriekš minēju, kopā tanki ir ap 400 un ir sadalīti 5 nodaļās. Apskatīsim katru tanku nodaļu mazliet tuvāk, to stiprās un vājās puses, kas tos padara par spēcīgiem, vai tieši pretēji – vājiem.
Vieglie tanki () ir ātri un izveicīgi tanki. Šīs divas īpašības padara šos tankus par ideāliem ielenkšanas tankiem un izlūkiem. Vieglie tanki visu bruņu ziedo, lai iegūtu ātrumu un spēju manevrēt. Vieglie tanki parasti ir aprīkoti ar ātras pārlādes vai magazīna ieročiem, kas ātri šauj un spēj īsā laikā izdarīt lielus bojājumus. Vieglie tanki mazliet atpaliek no vidējiem tankiem ar bojājumu izdarīšanu. Parasti, vieglo tanku spēlētāji tiek no pašas spēles uzskatīti par augstākas pakāpes spēlētājiem, tāpēc viņus parasti liek vienā spēlē ar augstākas pakāpes tankiem. Piemēram, ja es spēlēju ar V pakāpes tanku, mani uzskata par VI pakāpes tanku, un var ielikt spēlē līdz VIII pakāpes tankiem.
Tanki ir dažādi un arī vieglajos tankos tas ir pamanāms. Pārsvarā, visi vieglie tanki ir cauršaujami bez īpašas domāšanas, bet, piemēram, AMX 40, franču vieglais tanks uzvedās kā mazs bruņurupucis, tanks ir ar ļoti labām bruņām, un leņķi kādās tās ir novietotas padara šo tanku pa necauršaujamu bageti.
Viegli tanki ir tikai līdz VIII pakāpei, tālāk var spēlēt ar vidējiem. Nevis spēle jums to neļauj, bet IX un X pakāpes vieglie tanki nepastāv, jo pēc VIII pakāpes visi tanki pārvēršas vidējos tankos.
Vidējie tanki () ir daudzpusīgi tanki, kuru pamata uzdevums ir dot atbalsta uguni smagajiem tankiem vai pieskatīt artilēriju, lai kāds pretinieku vieglais tanks neuzspridzina to. Vidējie tanki ir diezgan manevrējami, vidēji ātri un vidēji biezām bruņām, kas padara šos tankus par otrās līnijas uguni. Tiešs uzdevums vidējiem tankiem nav, to uzdevums ir atkarīgs no spēles kartes, kādi tanki ir palikuši pretiniekiem un vēl daudziem citiem faktoriem, kas var ietekmēt vidējo tanku spēli. Kā jau vieglie tanki, arī vidējie tanki ir daudz un dažādi, kopsummā ap 130 vidējo tanku ir pieejami spēlē, no kuriem daži ziedo bruņu, lai spētu attīstīt ātrumu, daži ziedo ātrumu, lai spētu arī uzņemt dažus šāvienus pateicoties savai bruņai, bet daži ir aprīkoti ar lieliskiem ieročiem, kas spēji izdarīt pietiekamu bojājumu un darboties kā snaiperi.
Smagie tanki () ir visapbruņotākie tanki spēlē, ar visvairāk dzīvības punktiem un, toties, lēnākie. Smagie tanki ir pirmā uguns, tas nozīmē ka viņi ir līnijas priekšā, dodas kaujās pirmie vai arī cenšas uzņemt uguni un izvilināt pretinieku artilērijas uguni uz viņiem, lai komandas biedri spētu raidīt uguni par pretiniekiem. Smago tanku primārais uzdevums ir kartes pārbāztāko punktu kontrolēšana. Kopsummā ir tuvu pie 80 smagajiem tankiem, kuri ir izvietoti 6 nāciju klāstos. Smagie tanki arī ir atšķirīgi, un katras nācijas smagajam tankam ir savas priekšrocības un vājības, piemēram ASV smagajiem tankiem ir ļoti izteikti labas torņa priekšējās bruņas un ierocis spēj sasniegt liekties 10 – 12 grādiem uz leju, kas padara ASV tankus ideālus kartēs, kur ASV tanki var turēt paugurainais vietas, savukārt PSRS tankiem ir izteikti labi lielgabali, kuri spēji minūtes laikā izšaut līdz 7 lādiņiem, kopā izdarot līdz pat 3000 bojājumus.
Tanku iznīcinātāji () ir tiešā uguns, kura ir atbalsts visiem tankiem. Tanku iznīcinātāji ir ar torņa griezošo gredzenu, vai bez (turreted or unturreted), bet pārsvarā visi tanku iznīcinātāji ir bez torņa gredzeniem, vai vispār bez torņiem. Tanku iznīcinātāji ir parasti aprīkoti ar vidēji ātriem ieročiem, kuriem ir samērā liela cauršaušana un bojājumi, tieši domāji smago tanku apstādināšanai. Tanku iznīcinātāji ir vidēji ātri, daži ļoti lēni (T95), parasti tanku iznīcinātājiem tikai priekšējā bruņa ir kaut cik spējīga uzņemt pretinieku šāvienus, jo bez torņa tanku iznīcinātāji vienmēr ir pagriezti frontāli pret pretinieku tankiem. Arī tanku iznīcinātāji ir dažādi, kopsummā ir apmēram 88 tanku iznīcinātāji, no kuriem 18 ir ar torņiem vai torņu gredzeniem, bet 60 ir bez. PSRS un Franču tankiem nav neviens tanku iznīcinātājs aprīkots ar torni. Daži tanku iznīcinātāji ir ļoti vāji apbruņoti, tāpēc šo vājību tanki kompensē ar ātrumu, tieši izteikts tas ir ASV tankiem, kā piemēram T67, Hellcat un T25/2.
Artilērija () ir netiešā uguns, saukta arī par stikla lielgabaliem, jo artilērijai ir maz dzīvības punkti, var teikt, ka nekāds bruņojums, bet ļoti spēcīgs lielgabals. Artilērija ir atbalsts visiem tankiem, parasti skautiem, jo skautu atklātās pretinieku bruņutehnikas dod ideālu iespēju artilērijai atklāt uguni pa to. Artilērijas pārlādes laiks ir no 9 sekundēm līdz pat 1 minūtei, tāpēc katrs artilērijas šāviens ir jāpārdomā ļoti un sākumā jācenšas iznīcināt pretinieku komandas spēcīgākie tanki un tankisti. Kopsummā ir ap 50 artilērijas, kuras ir sadalītas 5 nācijās. Artilērijas ir specifiskas, jo tās spēj šaut pāri pauguriem un citiem objektiem, jo artilērijas lādiņi ir smagāki priekšā, tāpēc spēj ar pareizu aprēķinu spēku nogādāt savu bojājumu pareizajā vietā. Protams, pāri kalniem un trīs stāvu ēkām artilērija nav spējīga pāršaut pāri.
Tankisti ir ļoti ietekmējoša tanka daļa, arī spēles, jo tankisti dod mums vairāk iespēju. Tankisti ir ar attīstības procentu, tas nozīmē, ka maksimālais procents līdz kuram var attīstīt tankistu ir 100%. Katrs tankists sāk ar 50% attīstības. Palielinoties attīstības procentam, palielinās šī tankista pārvaldītās iekārtas vai darbības spējas, piemēram, ja pārlādētājam ir 50%, tad pārlāde ir 10 sekundes, bet ja 100%, tad pārlāde ir apmēra 9,3 sekundes vai pat ātrāka, atkarībā no tanka un lielgabala. Kad tankists ir sasniedzis 100%, uz viņa var sākt atklāta kādu no papildus prasmēm, kā piemēram kamuflāža, ātrāka bojātu ierīču saremontēšana u.c. Katram tankista tipa (komandieris, tēmētājs u.c) ir pieejama speciālās papildus prasmes, kuras kā parastās papildus prasmes ir arī jāattīsta. Piemēram, komandierim viena no populārākajām papildus prasmēm ir “sestais prāts”, šī prasmes izpaužas ar to, kad komandieris ziņo par to, kad tanku ir atklājuši pretinieku tanki, spēlētājam uz ekrāna parādās iedegtas spuldzes ikona un trauksmes signāls skan 7-9 sekundes.

Tātad, ir 6 spēles režīmu lielie nodalījumi, kuri sastāda spēli : gadījuma kauja, komandas kaujas, komandas treniņu kaujas, kompānijas kaujas, klana kauja un plosīšanas.
Gadījuma kauja ir parasta 15 pret 15 kauja, kurā laiks ir 15 minūtes, lai iznīcinātus visus pretiniekus, vai izdarītu otru darbību, kas ir – iekarot pretinieka bāzi, iekarot neitrālo bāzi, aizsargāt bāzi no pretiniekiem. Standarta gadījuma kauja ir, kad ir jāiekaro pretinieka bāze vai jāiznīcina pretinieka visas bruņutehnikas, katrai komandai ir bāzes. Uzbrukums/Aizsardzības gadījuma kaujā ir jāiebrūk vai jāaizsargā bāze no pretiniekiem, šajā spēles režīmā ir 10 minūtes. Sadursmes gadījuma kaujā ir viena neitrāla bāze, kura jāiekaro vienai no komandām.
Komandas kauja ir jūsu komandas kaujas tips pret citu komandu, izmantojot sešus VIII pakāpes tankus un vienu VI pakāpes tanku, vai piecus VIII pakāpes tankus un divus VII pakāpes tankus. Komandas kaujā tanku pakāpju amplitūda ir VI – VIII.
Komandas treniņu kauja ir kaujas tips, kurā jūs varat trenēties nezaudējot kredītus. Šajā spēles režīmā nevar zaudēt sudrabu un iegūt pieredzi, kā arī nevar iegūt sudrabu. Šo kaujas tipu var arī vērot vairāki skatītāji, kuri var analizēt spēles gaitu.
Kompānijas kaujā spēlētāji var izveidot kompāniju, kurā var pievienoties nejauši spēlētāji vai draugi. Kad esat savācis komandu, jūs kā gadījuma kaujā, pēc jūsu komandas statistikas iedalīs kādā no “līgām” – junioru, vidējā, čempionu vai absolūtajā. Jūsu komandai tiek automātiski ieslēgts balss čats, pēc kā varat kopā doties kaujās.
Klana kaujas ir klana kaujas, kuras tiek klani izvietoti pa globālu karti, vietās, kur Otrajā pasaules karā notika kaujas. Šis kaujas režīms ir ļoti sarežģīts, šajā režīmā var izmantot V pakāpes tankus un augstākus.
Plosīšanas režīmā ir pieejami divi veidi – “karognesis” un katrs par sevi. “Karognesī” komandai ir jānozog pretinieka karogs un jānogādā uz savu bāzi, šajā spēles režīmā var izmantot tikai X pakāpes tankus. Katrs par sevi režīmā vadam* vai spēlētājam ir jāsasniedz 200 punkti. Par 80 dzīvības punktu spēlētājs saņem punktu, par pretinieka bruņutehnikas iznīcināšanu saņem 12 punktus. Šie spēles režīmi ļoti labi attīsta tankistus, un ja uzvar, var ļoti labi nopelnīt sudrabu.
Vads – divu vai trīs spēlētāju sastāvs.

Audio ir ļoti vēsturisks, kas dod spēlei ļoti skaistu piesitienu un garšu. Spēlē arī ir latviska audio versija, kad pamācībās ir latviešu valodā, kā arī par sabojātām ierīcēm paziņo latviešu valodā. Jāatzīst, kad latviešu valodas ierunāšana ir bijusi viņiem pārāk apgrūtinoša, un nav īpaši reālistiski, vairāk samāksloti, kas sabojā mazliet noskaņu. Ir arī pieejama katras nācijas audio, tas ir, ja tu spēlē PSRS tankā, tad tev ziņos par sabojātām ierīcēm krievu valodā, kas padara spēles gaitas vēl reālistiskākas. Katrai mapei ir arī savs skaņu celiņš, kas padara visu reālistiskāk, nerunājot par to, ka saspringtos brīžos, kad pa tevi šauj, vai paliec viens pret vienu, tad mūzika kļūst intensīvāka un asāka. Kopumā, mūzika un balss paziņojumi (tikai ne latviešu valodā) ir ļoti labi, vairāk nevar vēlēties, ja spēle ir pa velti.

Laikam, jāsāk ar to, ka anime ir veidota pēc “World of Tanks”, nu vismaz ir iedvesmojušies – “Girls und Panzer”. Pats nemācēšu šo īpaši komentēt, jo neesmu japāņu daiļrades īpašs cienītājs, bet uzskatu, ka vienalga kā, reklāma paliek reklāma, un varu derēt, ka anime vērotāju vidū ir audzis “World of Tanks” spēlētāju skaits tieši šīs multfilmas dēļ.
“World of Tanks” ir sestā populārākā spēle pasaulē, pēc stundu skaita ko pavada viens spēlētājs dienā. Protams, nav jau brīnums, ja spēle piedāvā jautrību vairāk kā tūkstošu stundu garumā. Tankomāni apsteidz tādus spēļu milžus kā Grand Theft Auto V, Minecraft, Battlefield 4 un Call of duty : Black ops III.

OFICIĀLĀ WORLD OF TANKS MĀJASLAPA
WORLD OF TANKS WIKI MĀJASLAPA
QUICKYBABYTV YOUTUBE KANĀLS, VAR PAMĀCĪTIES NO VIŅA, KĀ ARĪ SKATĪTIES CITU CILVĒKU LABĀKAS SPĒLES
MODU INSTALĀCIJAS APLIKĀCIJA, KAS PATI IELIEK MODUS WORLDS OF TANKS SPĒLĒ.

Laboja mad, labots 2x