Hibs miniblogs

  • Hibs
    0

    Labprāt dzirdētu arī exiņa viedokli par rīdziniekiem visai sāpīgu tēmu - velojoslām un veloceliņiem.
    https://www.tvnet.lv/auto/satiksme/516519-apt...spilsetas_ielas
    Kāds ir jūsu viedoklis - par vai pret? Vai izmantojat jau esošo veloinfrastruktūru? Ja jā - kāda kritika par to, ja nē - kāpēc? Nerīdzinieki, protams, aicināti dalīties arī ar savu viedokli un savas pilsētas pieredzi.

    • The Loner
      0

      Par skādi jau droši vien nenāktu. Pats velosipēdu neizmantoju praktiski nekad, vien pukojos par daudzu velosipēdostu braukšanas kultūru.

    • Mincītis lv
      0

      Vasarās ir īpaši visi cilvēki brauc uz darbu, savās darīšanās u.c. Kaitina, ka no aizmugures vai nu zvaniņš skan, vai kāds bļauj - Ej, tak pis malā XD Tā tīri neadekvātie cilvēki, no vienas puses atbalstu, bet atkal visi sūdzēsies, ka remonta dēļ baigās satiksmes un izdevumi. Veloceļu jau 100% var uztaisīt, bet Latvijas bedres uz ceļiem laikam nekad nesalāpīs.

    • melnaistirgus
      0

      Valkā- pat parastās ietves nevar salabot, kur tad vēl domāt par veloceliņa izveidošanu.
      te pat valgā (igaunijā), gar upi izveidots lielisks veloceliņš, un arī ietve, kopā ap visu upi ir kādi 6-7km?

      • Coldplay
        0

        Nesalīdzini Latviju ar Igauniju biggrin_mini2.gif

        • Earthquake
          0

          Kāpēc, lai nesalīdzina ?

        • latvian1111
          0

          @Earthquake tad, kad pārbrauc pāri igaunijas robežai, mašīna/autobuss sāk gludāk braukt un vairs tā nekratās. crazy.gif

        • Earthquake
          0

          Nē, nu labi.Latvija ceļi ir problēma, par to nestrīdos. Bet kāpēc nevaram salīdzināt sevi ar citām baltijas valstīm ?

        • melnaistirgus
          0

          @Coldplay kādreiz ~20-30% valgas piederēja Latvijai pie valkas teritojas, bet pēc palīdzēšanas kaut kādā karā (? par šo nezinu), atdevām to daļu igauņiem, un tagad lieliski redzams kā igaunija pa to laiku ir attīstījusies, un kā Latvija.

        • The Loner
          0

          @melnaistirgus
          Lūdzu - paplašini savu garīgo apvārsni, par skādi nenāks. Izlasi tos trīs cetrus teikumus.
          https://lv.wikipedia.org/wiki/Valka

    • lakrica
      0

      Nē.
      Nez, tpt rīgā tpt ir daudz sastrēgumi un tā.. nah vel noņemt daļu ielas priekš kkādām tur velojoslām. manuprāt, mierīgi riteņbraucēji var braukt pa ielu un vajadzības gadijumā brauc pa ietvi.

    • Hibs
      0

      Mans skatījums: pārdomāti veloceliņi būtu burvīga lieta, lielisks piemērs ir no centra līdz Mežaparkam. Ļoti gudri izplānots, netraucē ne gājējiem, ne autovadītājiem. Cepuri nost! Tai pašā laikā veloceliņš no Mežaparka līdz Vecāķiem izbeidzas meža vidū, paliek vien nieka pāris kilometri līdz jūrai. Idiotisms.
      Un, kronis visam, ir nozagtā josla Elizabetes ielai. Labi, to vienu vēl varētu pieciest (kaut gan es labprātāk redzētu to visu novirzītu caur parkiem, gan kā autovadītājs, gan kā retumis velobraucējs), bet plāns to pašu darīt ARĪ uz Stabu, Avotu, Bruņinieku, Lačplēša un Dzirnavu ielas ir, maigi izsakoties, idiotisks. Tas nozīmē nozagtas stāvvietas/braukšanas joslas. Uz faktiski visām paralēlajām ielām Rīgas centrā.

      Visai liels akmens jāmet arī pašu velosipēdistu dārziņā. Ļoti liela daļa ignorē blakām esošos veloceliņus un brauc pa brauktuvi. Uz jau tā šaurās Valdemāra ielas tā ir satiksmes apdraudēšana tīrākajā mērā, par ko vajadzētu sodīt bez žēlastības. Ļoti daudzi velosipēdi arī nav aprīkoti ar atstarotājiem/gaismām, kas arī ir nejēgā bīstami. Visai bieži instinktīvi esmu paņēmis naktī pretējā joslā, jo šķita, ka tur priekšā kaut kas kustās. Braucot garām, protams, izrādās, ka tur bija vellapēds, ko citādi būtu paņēmis uz kapota. Šo problēmu jau varētu atrisināt ar obligātu velosipēdu reģistrāciju (kas arī visai ievērojami samazinātu velozādzību skaitu, manuprāt) un tiesībām, lai varētu pārvietoties ceļu satiksmē, bet tas, protams, atsauktos ļoti negatīvi uz riteņbraucēju skaitu, ko aktīvi cenšas palielināt.

    • krabz
      +1

      Īsumā mans viedoklis ir šāds: Novietosim velobraucējus uz ceļa, jo velobraucēju un gājēju sadursmes ir krietni bīstamākas par velosipēda un pusotru tonnu smaga auto sadursmi.

      Tāpat zebra tikko uztaisīja sižetu. Neviens to veloceliņu uz Elizabetes ielas neizmanto un visi tāpat brauc pa trotuāriem. Pa lielam ja neesi kaut kāds velokurjers, tad nafig tev to veloceliņu. Nav tik grūti izvairīties no gājējiem...

      Pa lielam tā izmantoju tik vienu veloceliņu posmā no Zolitūdes uz Jūrmalu. Sākumā ir tīri ok, bet nu tas asfalta segums ir novecojis jau kādus gadus 10. Skumji paliek, kad ieraugu, kādi ceļi ir Nīderlandē biggrin_mini2.gif

       

       

      • latvian1111
        0

        Pus tonnu? crazy.gif Man likās, ka auto parasti sākās no tonnas.
        Bet jā, Rīgā daudz kur nenodērētu tādi veloceliņi.

        • krabz
          0

          nvm biggrin_mini2.gif

      • Hibs
        0

        Veloceliņam uz Jūrmalu galvenā problēma, manuprāt, drīzāk ir apgaismojuma trūkums.
        Par Elizabetes ielu - pilnīgi piekrītu. Celiņš ir izmiris tukšs, bet sastrēgums uz Eksporta ielas veidojas jau pie pagrieziena uz pasažieru ostu. It kā jau vienmēr tur ir bijusi šaurā vieta, kur visai labi rodas sastrēgumi, bet šobrīd ir sliktāk nekā pirms kādiem 3 mēnešiem.

        • krabz
          0

          @Hibs es gan sākumā gribētu braukt pa tādu veloceliņu, kuram segums ir kā pirmajā bildē (nevis pa to, kāds tas ir pašlaik 2 bilde) un tad domātu par apgaismojumu crazy.gif

          Jo pirmajā bildē tas ir veloceliņš, nevis auto ceļš.

        • Hibs
          0

          Tu esi naktī braucis pa uz vai no Jūrmalas ar velo? biggrin_mini2.gif
          Been there, done that. Otrreiz uz ko tādu laikam neparakstītos.

        • The Loner
          0

          Hib, tev velospidēds bija aprīkots ar lukturi, kā to paredz noteikumi?

        • krabz
          0

          @Hibs tikai pievakarē smile_mini.gif

        • Hibs
          0

          Kaķacs aizmugurē bija noteikti, bet lukturis priekšā - godīgi sakot neatceros, vai toreiz bija vai nē. Man šķiet, ka nē.

    • Janz
      0

      Pa centru īpaši nebraukāju ar riteni(visbiežāk sanāk izmantot brīvības ielas velo celiņu), bet ja nav baigi jāsteidzās, tad mierīgi iztieku ar trotuāru, ja vēlos ātrāk nokļūt kaut kur, tad braucu pa šoseju. Mums jau vispār tā infrastruktūra ir sūdaina un nav īpaši platas ielas, lai tur baigos veloceliņus taisītu.

    • Zaps
      0

      Ļoti daudz pārvietojos ar velosipēdu, bet nekad neesmu sevi uzskatījis par galveno satiksmē. Braucu pa brauktuvi tikai tad, ja redzu, ka varu pārvietoties līdz ar automašīnām vai ātrāk par tām, vai arī naktīs, kad ceļi ir salīdzinoši tukši (aprīkojumā ir visi vajadzīgie atstarotāji) Uzticos savām braukšanas spējām, redzei un dzirdei pietiekoši, lai no malas kādreiz izskatītos pārgalvīgi, kaut arī visu vienmēr kontrolēju un sadursmes draudus neradu. Priecāšos, ja tiks izbūvēti normāli veloceliņi, protams, ne pārspīlētā daudzumā, jo varēšu pārvietoties ātrāk un nebūs jāuztraucas par uzskriešanu kādam gājējam, taču neuzskatu, ka bez tā nevarētu iztikt. 

    • Emesy
      0

      Vaig vaig! Imantas veloceliņi ir drausmīgi!

    Šis minibloga ieraksts ir slēgts.
    Aizslēdza: krabz

    Vecs.