Nosaukums: Cave Story+
Gads: 2011.
Žanrs: RPG, platform.
Izstrādātājs: Nicalis un Studio Pixel.
Izdevējs: Nicalis.
Platforma: Pc, Mac.
Sižets: Tu pamosties uz kādas salas. Bez atmiņām par savu pagātni vai par to, kas tu esi. Vienīgais, ko tu saproti ir tas, ka tev ir ļoti labas kaujas prasmes. Tu tās izmanto, lai tiktu civilizētākā vidē - pie Mimigām. Mimigas ir trušveidīgi radījumi, kas inteliģences ziņā tikai nedaudz atpaliek no cilvēkiem. Lai nu kā, no Mimigām tu uzzini, ka šī ir sala, kas atdalīta no cilvēkiem un viņi tevi redz pirmo reizi. Bet tomēr viņu stāsti ir skumju pilni, jo Mimigas nav karotāji un varonīgākais no Mimigām atdusas kapos. Tāpēc savu darbu ir uzsācis Doktors. Viņš ir ļaundaris, kas grib visas Mimigas pakļaut sev un padarīt par saviem vergiem. Un tavu acu priekšā Doktora padotie nolaupa Toroko, piemīlīgu Mimigu meiteni. Pārējie Mimigas - Sue, King un citi ļoti to grib atriebt, tāpēc viņi uztic tev uzvarēt Doktoru.
Turpmākajā tekstā tu vari sastapties ar spoileriem!
Manas domas par spēli: Platformene ar RPG elementiem, kas izdota 2004. gadā un 2011. gadā atjaunota. Vai šī spēle maz var izturēt mūsdienu kritiku? Es uzskatu, ka jā un tā spēj pārspēt daudz spēļu.
Sižets par brīnumu nebija nemaz tik ļoti izstāstīts. Pains jau parasti visu cerību liek uz labu sižetu, nevis spēles grafiku vai gaitu. Kāpēc tad sižets nebija labi izstāstīts? Un ko darīja visi NPC, kas nebija agresīvi? Atbildot uz pirmo jautājumu - sižets bija jāsaprot pašam. Jāseko notikumiem. Un jālasa, protams, kas tiek teikts. Nevar jau laikam teikt, ka sižets nebija labi izklāstīts. Sižeta vienkārši nebija gana daudz, ko tur redzēt. Vienkāršs piedzīvojums no maza sākuma, līdz liela ļaundaram slepkavam. Atbilde uz otro jautājumu - NPC runāja. Un gana daudz. Bet viņi nerunāja tieši par sižetu. Viņi runāja par savu dzīvi apkaimē. Par pagātni. Par senču stāstiem. Un daži mūki runāja tieši par tevi, palēnām tev atklājot, kas tu patiesībā esi. Iespaidīgi, ko var izmainīt atmiņas zudums. Bet kas mani šokē... Kāpēc spēlei netiek taisīts prequels???
Spēles gaita bija vienkārša. Nekā grūta tur nebija, bet tomēr, tā nebija parastā platformene. Šeit nevarēs vienkārši skriet uz priekšu turot šaušanas pogu un tādā veidā iziet spēli. Te ir vajadzīga neliela prasme. Pat ja lielākā daļa spēles liksies viegla, pie pašām beigām būs tāda ložu ballīte, ka pat pieredzējušiem platformeņu spēlētājiem tas būs par grūtu. Un tas šo spēli padara grūtu. Mūsdienās tiek uztaisīta smieklīgi viegla spēle, pielikti tai 3 grūtības līmeņi. Šeit tev tiek dots tikai 1 grūtības līmenis. Samērā visu spēli tas varētu būt viegls, bosu cīņās savukārt grūts. Gluži kā ar bosiem, arī ar parastajiem pretiniekiem tu nekad nevarēsi paradzēt, ko viņi darīs, līdz ar to tev vienmēr jābūt gatavam uz visu. Pretinieki var pēkšņi sākt lidot tev virsū, palikt neredzami vai izlekt no sienas un aizgrūst tevi prom. Tāpat ar bosiem, ja no sākuma boss liksies gana vājš, atņemot tam dzīvības punktus, tas loģiski kļūs stiprāks. Tāpēc nekad neriskē un savāc pēc iespējas vairāk dzīvības punktu sev, cik vien iespējams. Un mani fascinē, ka ir sasniegumi par spēles iziešanu nekad neigūstot sev vairāk dzīvības punktu. Tas tiešām ir fascinējoši, jo ir cilvēki, kas šo sasniegumu ieguvuši. Par ieročiem nevar sūdzēties. Kaut arī tie spēlē ir tikai 10, visticamāk iesākumā tu pieradīsi pie sava lāzer šaujamā vai ložmetēja. Kas spēlē ir burvīgi iekļauts ir telpas izkārtojums. Respektīvi, šajā platformenē tu izmantosi telpu sev par labu. Un darot to ar savu parasto šaujamo nekas neizdosies. Tāpēc jācenšas atkost kādā vietā un veidā var noderēt citi ieroči. Un teorētiski jau ir tikai 10 dažādi ieroči. Ieročiem ir līmeņi no 1-3. Tātad, praktiski 30 dažādi ieroči.
Vizuālie efekti spēlē bija švaki. 2004. gada spēle, bet grafiskais noformējums bija pixel art. Varbūt daudziem tas patīk, bet es esmu redzējis šo pašu spēli noformētu 3D skaistos renderos un izskatās daudz labāk par šo. + versijā, jeb 2011. gada versijā ir atjaunota grafika. Protams, opcijās var uzlikt tāpat veco. Bet patiesībā jau ir nomainītas tikai krāsas. Tiesa, arī tēmas nedaudz pamainītas, piemēram, spēlējot ziemassvētkos (vai arī datora laiks vienkārši būs 24. decembris) apkārtnē snigs sniegs un galvenais varonis būs tērps svētku drēbēs.
Mūzika spēlē bija atbilstoša tās vizuālajam noformējumam. Tā bija veca un līdzinājās arī retro spēlēm. Arī mūzikai kā grafikai opcijās bija iespējami trīs varianti. Vecā, pārveidotā un jaunā. No vecās man sāpēja galva. Nevis tāpēc, ka tā bija briesmīga, bet gan tāpēc, ka tai tiešām bija negatīva ietekme uz mani. It īpaši Bushlands teritorijā. Pārveidotā un jaunā mūzika bija tīri atbilstoša spēles noskaņai. Bosu cīņas mūzika un mūzika parastajās vietās bija diezgan pieņemama.
Vērtējumi:
Mans: 7.4/10
Metacritic: 83/100
IGN: 8.5/10
Laboja PainFoinmr, labots 1x
0 #126.07.2012. 17:53
Pēc paŗis pirmajiem teikumiem nopratu, ka tas ir tavs darbs. Tu raksti ļoti īpatnējā valodā, neizmantojot sakārtotus/pakārtotus teikumus, un tas viss, kopā ar reizēm neveikli izvēlētajiem vārdiem, dara tekstu saraustītu un grūti uztveramu.
PainFoinmr @ 26.07.2012. 19:19 atbildēja:
Esmu Joda es.
profilsgalerija