Dziesma, kamēr lasiet šo te -

Tātad, 24. oktobrī devos skolēnu apmaiņas projektā uz Dānijas salu Bornholmu. Kopā ar ceļu viss ilga nedēļu un atpakaļ atgriezos 31. oktobrī ap diviem dienā. Teikšu kā ir - ārpus Latvijas / Igaunijas biju pirmo reizi, ar kuģi arī nekad iepriekš nebiju braucis, tāpēc iepriekš bija satraukums par to, ka kuģis varētu nogrimt un vēl nezin kas varētu notikt. Kopā ar mani devās arī @lacis13, varbūt viņš arī varēs kaut ko papildināt sakarā ar šo rakstu. Un jā, aiziet...

1. diena

Vienpadsmitos no rīta ar autobusu izbraucām no skolas. Līdz Rīgas ostai bija jābrauc 2h un tā kā man autobusos paliek slikti, bija jāsēž priekšā un palaidu visu autobusa jautrību garām, jo viss norisinājās aizmugurē. Kaut kad pēcpusdienā nokļuvām līdz reģistrācijai un tad sanāca vēl stundu garlaikoties ostā, jo kā vienmēr, visur ierodamies pārāk agri. Kad uzkāpu uz kuģa, likās, ka esmu lielā mājā, jo viss bija tik plašs. Izstaigāju kuģi, skats diezgan awesome.  Vēlāk ar pāris draugiem devāmies uz koncertiem n stuff, bija diezgan jautri. Kad koncerti beidzās, atnācu uz savu kajīti un secināju, ka klasesbiedri ar kuriem esmu kajītē ir "īpaši" higiēniski un viss jau pamatīgi smirdēja. Nu neko, nācās gulēt citā kajītē, lai gan no miega vien divas stundas dabūju, jo piecos aizgāju gulēt un jau septiņos bija jāceļas.

2. diena

Cēlos septiņos, jo jau astoņos bija jābūt uz zviedru galdu. Pa kafejnīcas logu bija lielisks skats, varēja redzēt daudzas mazas salas, jo jau tuvojāmies Zviedrijai. Vēlāk pagarlaikojāmies pa kuģi līdz tas piestāja ostā. Izkāpu Zviedrijā un bija diezgan awesome sajūtas. Uzreiz pie ostas bija kaut kāda garāža un tur stāvēja vairāki Ferrari un Maseratti, tas bija diezgan liels šoks. Tagad priekšā bija 700km garš ceļš ar autobusu. Sanāca kratīties vairāk kā 8 stundas, bet nu neko. Paveicās, ka nāca miegs un lielāko daļu tā murga sanāca nogulēt. Pa ceļam bija arī diezgan lieliski skati, piemēram tieši gar ceļu bija visādas klintis un citas foršas lietas. Pirms deviņiem nonācām ostā, kur bija jāgaida mazais prāmis, lai nokļūtu Dānijas ostā. Šis kuģis bija pavisam savādāks, no iekšpuses atgādināja lidmašīnu, jo tur bija tikai krēsli un tas arī +/- viss. Ar klasesbiedriem gājām uz klāja, tur bija anormāls vējš, bija grūti dzirdēt ko viens otram pat bļaujam no metra attāluma. Pēc stundas ceļa nonācām Dānijā. Kādas 20min maldījāmies pa ostu, līdz atradām savu "ģimeni", pie kā ciemosimies. Atradu savu ģimeni, pēc tam ar zēnu divatā devos uz viņu mājām un pa ceļam apskatījām pilsētu. Diezgan interesanta vieta, pavisam savādāk viss, nekā Latvijā. Ieradāmies mājā, uz PS3 uzspēlējām vienu FIFAs maču un devos gulēt.

3. diena

Biju normāli izgulējies un bija jādodas ekskursijā pa salu. Sala nav diez ko maza, uz tās dzīvo ~45k cilvēku un tā ir ļoti skaista. Aplūkojām visādas vietas, piemēram pilsdrupas, vietu kur šķeļ akmeņus un arī kaut kādas svētās klintis. Skati diezgan iespaidīgi! Ap pieciem vakarā bijām atpakaļ mājā, pēc tam ar savu "čali" devos apskatīt pilsētu un kopā ar @lacis13 un viņa "čali" devāmies uz savdabīgu restorānu, kur pasniedz burgerus, pizas utml. lietas, bet tas viss ir pavisam savādākā kvalitātē un cenā. Bija lieliski!

4. diena

4. dienā bija jādodas apskatīt viņu skolu. Jāsaka, ka tā pavisam atšķiras no tā, kas mums te ir Latvijā. Skola sastāv no 4 ēkām, kas atgādina divstāvīgas privātmājas. Skolai ir pagalms ar vairākiem sporta laukumiem futbolam, basketbolam u.c. lietām. Pēc skolas apskatīšanas devāmies aplūkot pilsētu, bet mani ekskursijas vidū savāca, jo man ar savu otro ģimeni bija jādodas skatīties kā viņējais spēlē rokasbumbu. Bija diezgan jautri, dzīvajā skatīties ir pavisam savādāk, nekā dzīvē. Vēlāk devos pievienoties klasei kaut kādā dīvainā nodarbībā. Mūzikas ritmā bija jāpilda dažādi cīņu paņēmieni no karate, boksa u.c. cīņu mākslām. Bija diezgan nogurdinoši, varēja labi pasvīst. Pēc tam diena ar klasi beidzās, vakarā ar savējo izgāju ārā pa pilsētu, uzspēlējām FIFU un devos gulēt.

5. diena

5. diena atkal iesākās skolā. Mums grupās bija jāveido anketas par dzīvošanu uz salas un pēc tam lietū devāmies intervētu vietējos iedzīvotājus. Intervējām 7 cilvēkus, tas aizņēma diezgan daudz laika, jo lietus laikā cilvēkiem nebija vēlmes lieki stāvēt uz ielām. Paši arī diezgan smuki salijām, bet nu neko. Pēcāk skolā veidojām prezentāciju(statistiku) par to aptaujas rezultātiem. Vēlāk devāmies mājā, pārģērbāmies un gājām atpakaļ uz koncertu. Izmēģinājām savas dziesmas, prezentācijas un pārējās lietas un piecos sākās koncerts. Sanāca diezgan savādi, jo viņiem ir pieņemts, ka no sākuma paēd un tad tikai sākas visa padarīšana. Tieši tad bija sākusies vētra un kamēr visu prezentējām un dziedājām, skolas jumts uzvedās diezgan skaļi, bet neko darīt. Pēc tam atvilkām elpu un bija jāpiedalās dāņu rīkotajās aktivitātēs. Dejojām viņu tautasdejas utt., pēc tam uzstājās kaut kāda grupa, kurā viens dalībnieks spēlēja zāģi(!!!). Viņš paņēma apmēram 1.30m garu zāģi, apsēdās, ielika to starp kājām un tad ar to vijoles kociņu(es nezinu kā viņu sauc) viņš vilka pa neaso zāģa malu, un tad locīja zāģi un veidojās savdabīga skaņa. Bija diezgan liels "wow!" Vēlāk pa vētru gājām mājās, atkal uzspēlējām FIFU un gāju gulēt.

6. diena

Bija pienākusi pēdējā diena Dānijā... No rīta darījām visādas mazsvarīgas lietas skolā un ap diviem gājām uz vietējo keramikas rūpnīcu. Visi nevarēja sagaidīt, kad tas murgs beigsies, lai ātrāk var tikt mājās un kaut ko padarīt ar savu otro ģimeni. Kad ekskursija pa keramikas rūpnīcu beidzās, es ar savu čali, klasesbiedru un viņa meiteni devāmies pa pilsētu cenšoties atrast kādu eksotisku ēstuvi. No sākuma gribējām iet uz kebabnīcu, bet tā bija slēgta. Pēc tam devāmies uz taivāniešu ēstuvi, bet arī tā bija slēgta. Beigās iegājām kaut kādā maiznīcā un paēdām tur. Vēlāk mums piebiedrojās vēl pāris draugi un devāmies meklēt suvenīrus. Izvēle bija liela, es pats paņēmu šotu glāzīti ar uzrakstu "Bornholm" un salas kontūru uz tās, kā arī magnētu+pudeļu attaisāmo. Paķēru arī vietējās karameļu konfektes, kas ir vienkārši fantastiskas! Pēc tam devos uz māju, saliku somu atpakaļceļam, atvadījos no otrās ģimenes un devos uz ostu. Nemaz negribējās braukt mājā. :/ Mazais prāmis ceļā uz Zviedriju tik fakin ļoti šūpojās, ka visiem sanāca arī pavemt, dažs to darīja pat divreiz! Ap desmitiem bijām Zviedrijā un tagad pa nakti bija jāmēro ~700km ar autobusu. Bija ok, lielāko daļu ceļa nogulēju.

7. diena

Ap desmitiem no rīta bijām Stokholmā. Tā kā reģistrēšanās kuģim sākās tikai divos, devāmies uz Vasa muzeju un apskatījām to, kas tur ir. Tur atrodas Vasa kuģis, kurš ir diezgan liels. Tas kaut kad tika izvilkts no jūras un tad tas bija tieši 333 gadus vecs. Tam ir 98% oriģinālās detaļas un pa to nedrīkst staigāt, tikai aplūkot no malas. Kad ekskursija beidzās, paķēru magnētiņu ar Stokholmas attēlu un devāmies uz ostu. Bija vēl diezgan daudz laika, tāpēc ar diviem klasesbiedriem devāmies apskatīt pilsētu. Nebija nekāds baigais "wow!", bet nu mēs arī diezgan maz apskatījām. Kad tikām uz kuģa, pačillojām kajītēs un tad ap septiņiem devāmies uz pirti. Bija ok, klāt nāca arī džakuzī. Pēc tam devos uz koncertiem, bija arī kaut kāds hip hopa deju battle.
 Divpadsmitos bija izloze, biju iepriekš nopircis biļeti par diviem latiem. Cerību nebija nekādu, bet tomēr laimēju. Varēju izvēlēties vai nu ņemt vienu no trim noslēpumainajām kastēm, vai arī saldumu maisu. Paņēmu saldumu maisu un nenožēloju, jo iekšā bija daudz lieliskas konfektes, bet tajās kastēs, kā pēcāk uzzināju, bija -

1) kaut kādi vīni

2) puķu podi

Pēc izlozes devos uz diskotēku un tad ap trijiem devos uz kajīti. Tad sapratu, ka esmu pazaudējis atslēgu, jeb to ieejas karti, kas nozīmēja arī to, ka brokastis nedabūšu. Bija dimbā, jo manā kajītē divi čaļi jau gulēja un trešais blandījās pa kuģi. Nu neko, nakts vidū dauzījos pie klasesbiedreņu kajītes, mani neielaida, jo kā nākamajā dienā uzzināju - viņas domāja, ka tur ir kāds dzērājs. Pēc tam atradu savu klasesbiedru un tiku kajītē. Sagruzījies par to, ka nedabūšu brokastis, aizmigu.

8. diena

No rīta, lai mērdētu badu paēdu iepriekš laimētos saldumus un gaidīju, kad ātrāk tikšu mājā. Ap divpadsmitiem izbraucām no Rīgas un jau divos biju mājās!

Secinājumi -

Lielisks ceļojums, ieguvu jaunu pieredzi un sapratu kā ir ārpus Latvijas. Sapratu, ka ar kuģi braukt nav bailīgi, ir pat jautri un, ka viss ir štokos!