Aizvakar atradu vecā datora cieto disku, pēc aptuveni stundas skatīšanās, kas tad cietajā diskā iekšā, uzgāju interesantas lietas..

 

Viens no manis rakstītajiem stāstiņiem, šobrīd izlasot liekas, vecīt, nu gan fantāzija darbojās :0

 

Bez Nosaukuma


 

Kapteinis Maikls saņēma svarīgu valdības uzdevumu. Viņa īpašumā, uzdevuma veikšanai, tika nodots kuģis "FrīWei 5001". Jā, tas nebija parasts kosmosa kuģis, šis modelis bija speciāli modificēts tālākiem ceļojumiem Liras galaktikā. Varbūt ne tik manervētspējīgs kā piectūkstošais modelis, bet noteikti, ātrāks un ietilpīgāks. Trīs turbo dzinējus darbināja mazs ūdens hidrators, ar iespējamām vairākām enerģijas līmeņu maiņām, kuras nodrošināja stabilu darbību. Platie spārni, derēja par izvietojumu vairākām saules baterijām un palīdzēja kuģi noturēt gaisā gravitācijas apstākļos, līdz pat sešdesmit gravitātes spēkiem. Jā, ar šādu rādītāju spēja lepoties tikai daži kuģi, vairums cieta lielus bojājumus pie piecdesmitā gravitācijas spēka, kad titāna konstrukcijas sāka deformēties. Iespaidīgs bija papildus aprīkojums šim kuģim - iespējama spārnu leņķa izvietojuma maiņa, lai sasniegtu lielāku ātrumu, dzinēja pēcdedzinātājs, kas spēja darboties pat vidē, kur nebija ne skābeklis, ne metāns, kā arī kuģī atradās bio-siltumnīca, kas spēja nodrošināt skābekli, līdz ar to nevajadzēja ņemt līdzi rezerves.
Kas tas bija par skaistuli, domaja Maikls. Viņš iepriekš bija lidojis ar trīssimtmetrigu septiņdesmitdevītā gada modificētu Volgas furgonu, kuru bieži vajāja visādas ķibeles. Parasti niķojās stabilizātori, kad tika uzņemts pārlieku liels gaismas ātrums. Lai paceltos, šim kosmoplānam vajadzēja aptuveni tonnu saspiestu šķidrā hēlija, bet kad kosmoplāns bija sasniedzis vajadzīgo augstumu, tas ar savu masu virzijās uz mērķi, gandrīz bez patēriņa. Gandrīz neviens cits kapteinis, izņemot trakos, neatbalstīja hēlija furgonus, jo pirmkārt dzinēji bieži aizsēreja un, lai visu iztīrītu vajadzēja veselu nedēļu, otrkārt to pacelšana gaisā nebija iespējama ar autopilotu, un nemaz nerunāsim par nosēdināšanu. Tie piloti, kuri izvēlējās mācīties par hēlija kuģu vadīšanu, parasti mācijās vadīt milzīgas stacijas, un tās nekad nenosēdās. 
Bet Kapteinis Steisijs, bija labākais pilots savā planētā, tāpec viņam nebija grūtības ne ar vienu kosmoplānu. viņš dzīvoja lidojot un remontējot kosmoplānus, dažreiz bija piedalījies starpplanētu asteroīdu spridzināšanas sacensībās un jaunībā bija pat uzvarējis melno caurumu orientēšanās sacensībās. Diemžēl visam punktu pielika atgadījums, kad viņš gandrīz aizgāja bojā, nosēžoties ar salauztu atmosfēras vairogu. Vecāki pateica stingru nē, kosmosplānu dauzīšanai. 
Tā nu viņš pievērsās remontēšanai, nevis dauzīšanai, un orientēšanās sportam, kurā pa laikam kāds pazuda bez vēsts nezināmās galaktikās. 
***
Šodien pie viņa gaisa mājas bija nolaidušies vairākas melnas eklipses. Par eklipsēm sauca ar ieročiem aprīkotus kosmosplānus, kuri vairākiem radariem nebija uztverami, un parasti ar tiem lidoja karaspēka vienības. Viņš atcerējās tika vienu gadījumu, kad bija lidojis ar astoņdesmito eklipsi. Toreiz vēl nebija iespējams pārsniegt gaismas ātrumu, tāpēc lidošana notika tikai pa savu galaktiku. Vēl der pieminēt faktu, ka eklipses parasti bija maza izmēra, paredzētas četriem cilvēkiem, pilotam, tehniķim, un diviem atbildīgajiem par ieročiem. 
- Sveiki, teica Maikls, ar skaneri mēģinādāms noskanēt eklipsi.
= Labdien, mēs esam no Beta-5 galaktikas, esam mērojuši šo tālo ceļu, lai satiktu jūs.
- Jums vispirms vajadzēja piezvanīt - izvairījās Maikls
= Mums ir vajadzīgs pieredzējis pilots, Galaxy kosmoskuģa meklēšanai. 
- Koo? Galaxy...
= Galaxy ir nozagts, un neviens nezin kā var nozagt tik lielu šķidrā hēlija platformu.
Par Galaxy Maikls zināja nedaudz. Dažas reizes ar vecākiem bija bijis uz Galaxy klāja, lai iepirktu jaunas detaļas, un apskatītu zoo-dārzu. Galaxy bija aptuveni septiņdesmit kilometrus garš kosmosa kuģis-pilsēta, platforma simtiem stāvos. Uz tā pastāvīgi dzīvoja ap desmittūkstoš cilvēku, un ap to bija tik intensīva kosmoplānu satiksme, kad bieži vien daudziem nācās gaidīt rindā un maksāt, lai sagaidītu nosēšanās atļauju. Nepacietīgākie parasti iekūlās avārijās, bet ja tu izraisīji avāriju, tev pat varēja tikt konfiscēts kosmosa kuģis. Ne pa velti, jo bija reiz tāds gadījums, kad kāds leģendās aprunāts kuģa kapteinis nesabremzējot kosmosa kuģi ienesās Galaksijas kanalizācijas pārvadā. Smaka pēc tam bija jūtama vēl vairākas dienas.
Galaxy bija mobila stacija, kura reti bija vienā vietā, uz tās varēja atrast preces no vairums galaktikām. Tas bija gluži, kā tirdzniecības centrs. Tur varēja atrast visu. Tur arī bija viss. Ezeri, pludmales, kīno, skolas, bibliotēkas.. un lai pa šo kosmoskuģi iekšeji pārvietoties, bija speciāli vilcieni, un gaisa ejas, kas nogādāja vajadzīgajā vietā.
= Pēdējās ziņas, ko saņēmām bija tad, kad kosmoskuģim radās bojājumi kreisajā blokā, kas atbild par sakariem. Neilgi pēc tam pazuda sakari, un kas ir vēl dīvaināk kosmosa kuģis pazuda no radara.
- Tas nav iespējams, drošvien vainīgs kāds atomu mākonis vai piedzēries tehniķis.
= Ja, mēs tā sākumā domājām, bet nu jau trīs dienas, pienāk sūdzības no visām galaktikām par pazudušiem cilvēkiem, nokavētiem sūtījumiem..
- nu un, uz Galaxy nekad nav atlaides, man šobrīd jāēd pusdienas!
= ...  Mēs domājām, ka jums būs kāda teorija, kā meklēt šo kosmosa kuģi, jo mēs jau esam izmeklējušies visos tuvākajos melnajos caurumos, un neesam pat atraduši hēlijas paliekas.
- tas gan ir dīvaini, lai nu kā man šobrīd būtu jāpaēd pusdienas, mani tas neinteresē.
= uz kuģa bija jūsu brālis.
- es ēdīšu ātri
= mēs jums piedāvāsim freeway kosmosa kuģi.