Sveiki. Šajā pamācībā došu nelielu ieskatu dažādajos redstone Logic Gates un Circuits, kurus izmanto lai radītu sarežģītus mehānismus un viltīgas lamatas. Sākumā šī var šķist ļoti sarežģīta tēma, bet kad iebrauc, tad uz palikšanu. Centīšos izskaidrot cik labi vien varu.
Es nemācīšu jums redstone principus, jo šis raksts tomēr nav pilnīgākajiem iesācējiem. Ja galīgi apjūc to lasot, pamēģini vispirms izprast ko nozīmē redstone, ko tas dara, tā stadijas utt. Nezinu kā citiem, bet šī ir viena no manām mīļākajām spēles daļām. Izmantošu attēlus, ņemtus no minecraftwiki.net. Šķiet, ka Notch šos circuits ir centies maksimāli pielīdzināt RL gatiem un circuitiem, tā ka ja tev ir bijusi pieredze ar tādiem, varbūt šis tev liksies daudz saprotamāks.
Šeit ir jēdzieni, kurus es izmantošu tālākajā tekstā:
Wire: redstone dust, novietots uz zemes
Torch: redstone torch
Geits: gate
Circuit: attiecīgais circuit, kuru cenšos izskaidrot
Input: slēdzis, piemēram lever
Output: aktivizējamais mehānisms, piemēram durvis
Nu tad sākam!
Šis ir pārskats par galvenajiem un visbiežāk izmantotajiem circuitiem. Centīšos pastāstīt par katru no tiem un iespējams vēl dažiem. Par mehānismiem, kurus no tiem var izveidot, šeit nestāstīšu, varbūt citā rakstā.
NOT gate.
Šis ir, iespējams, pats vienkāršākais geits spēlē. Tas maina redstone wire/torch stadiju. Piemēram, ja PIRMS šī gate redstone wire ir ieslēgts [mirgo], tad AIZ šī gate tas būs izslēgts [nemirgots]. Šim īpaši liela pielietojuma, manuprāt, nav, bet ar ģeniālu iztēli to noteikti var piemeklēt.
OR gate.
Gate, kas atļauj vienam outputam pievienot vairākus inputus un aktivizēt outputu kad vismaz viens no inputiem ir aktivizēts. Šo var izmantot visvienkāršākajās lamatās/mehānismos. Var izveidot arī nedaudz sarežģītāku versiju, kas atļauj šo geitu sakombinēt ar citiem geitiem, tādejādi radot krietni sarežģītāku mehānismu.
AND gate.
Gate, kas aktivizē outputu tikai tad, kad ir aktivizēti abi inputi. Šis ir ļoti noderīgs gate, to var izmantot, piemēram, durvīs kuras tiek atvērtas tikai tad, kad parauti abi lever [for teh lulz, viens var būt kaut kur paslēpts].
NOR gate.
Gate, kurā outputs tiek izslēgts, kad vismaz viens no inputiem tiek aktivizēts. Princips tieši tāds pats kā OR gate, tikai pretējs. Šim es īpaši lielu pielietojumu neredzu.
NAND gate.
Gate, kurā output tiek izslēgts, kad abi inputi ir aktivizēti. Atkal, princips tāds pats kā AND gate, tikai pretējs. Arī šim, manuprāt, liela pielietojuma nav.
XOR gate.
Gate, kurā output aktivizējas, kad 2 vai vairāku inputu stadija nav vienāda. Piemērs: uz zemes ir novietoti 3 leveri, visi 3 ir pavilkti uz savu pusi. Kad pavelk vienu/divus no tiem uz pretējo pusi, output aktivizējas. Šo var izmantot sarežģītos mehanismos/lamatās, apjucinot savu upuri, kurš noteikti nav lasījis šo pamācību.
XNOR gate.
XOR un NOT gate kompots, kurš aktivizē outputu tikai tad, kad visu inputu stadija ir vienāda. Princips un pielietojums tāds pats kā XOR geitam.
RS NOR latch.
Circuit, kurā output mūžīgi paliek aktivizēts, kad input ir kaut vienu reizi ticis aiztikts. Šo var izmantot, piemēram, kā signalizāciju, ka tavā mājā kāds ir bijis. Piemērs: tev pie durvīm ir pressure plate, kas savienots ar RS NOR geitu un tālāk ar torch. No sākuma torch nav aktivizēts, bet kad kāds uzkāpj uz pressure plate, torch ieslēdzas un paliek ieslēgts kamēr tu [vai kāds cits] to neresetto.
RS NAND latch.
Beisiklī tāds pats princips kā RS NOR, tikai šoreiz output tiek ieslēgts tikai tad, kad tiek aktivizēti divi inputi.
Repeater
Viens no pašiem nozīmīgākajiem circuitiem spēlē. Redstone vadi savu strāvu var pārnest tikai 15 bloku garumā, bet izmantojot šo – to the infinity and beyond.Vienīgais mīnuss šī circuita darbībā ir tāds, ka tas palielina laiku, līdz output saņem signālu. Izmantojot sarežģītāku šī circuita versiju, ir iespējams samazināt delay, bet to vispār iznīdēt nav iespējams.
5-Clock pulser.
Ar pulseriem ir jautri spēlēties, bet praktiska pielietojuma tiem nav. Tie pastāvīgi aktivizē/deaktivizē outputu, piem. ver vaļā/ciet durvis. 5-Clock ir pats ātrākais pulseris, kurš neizdeg – 1-clock, 2-clock, 3-clock, 4-clock ir ar krietni iespaidīgāku ātrumu, kādā notiek šī outputa aktivizēšana, bet tie ik pa laikam izdegs – pārstās darboties un būs jāresetto.
Nu, ceru ka esmu panācis ko gribēju – devis jums ieskatu pašos vienkāršākajos redstone circuitos. Ir vēl daudzi sarežģītāki, balstīti uz šiem, un tos visus droši var apskatīt šeit. Vairākus no tiem nesaprotu arī es, tādēļ negribu riskēt ar jūsu uzticību, publiskojot nepārbaudītu informāciju. Beisiklī, ar redstone sistēmām MineCraft ir tāpat kā ar būvēšanu – tava iztēle ir tavs vienīgais limits. Paldies par lasīšanu!
Laboja mad, labots 1x
-3 #123.01.2011. 18:40
Labs raksts.
profilsgalerija