Spēles "Super Famicom" versijas vāciņšNosaukums: Shin Megami Tensei

IzstrādātājsATLUS SEGA

IzplatītājsATLUS SEGA index sims

Datums: 1992. gads, 30. Oktobris

Konsole: Super Famicom(Japāņu Super Nintendo Entertainment System analogs)

Spēle arī pieejama uz sekojošām platformām:

  • Turbo CD/PC Engine
  • Mega CD/ Sega CD
  • Playstation
  • Gameboy Advance
  • Wii
  • iOS
  • Android

Žanrs: JRPG
Lokalizācija: Pieejama kopš 2014. gada, diemžēl tikai uz iOS
Fanu tūlkojumsPieejams (Super Famicom versijai)

 

Galvenā varoņa dizains Super Famicom versijaiKas ir Shin Megami Tensei?


Shin Megami Tensei ( īsāk SMT) ir post-apokaliptiska lomu spēle iz Megami Tensei spēļu franšīzes, kas izdzemdēja jaunu spēļu sēriju un kļuva par savā ziņā pamatu turpmākajām spēlēm, ne tikai sērijā, bet arī franšīzē. Saprotams, ka tā ir pirmā spēle šajā sērijā. Atšķirībā no iepriekšējām spēlēm, radās jauns, labāk izstrādāts sižets, atsevišķs no iepriekšējām spēlēm, kuras atzarojās no romāna beigu daļas. Arī parādījās iespēja noskaņot galveno varoni pret dažādām filozofijām un idejām, tādējādi atkarīgi no izvēlēm, spēlētājs var pieredzēt savādāku stāstu un tā nobeigumu, ja spēlējot otru reizi veiks citādākas izvēles. SMT ir kārumiņš jebkuram RPG spēļu fanam, kuram pieriebās tipiskas lomu spēles ar viduslaiku tematiku un pūķu kaušanu. SMT notiek mūsdienīgā pasaulē (šodien ne tik ļoti mūsdienīgā, jo tie būs 20. gadsimta pēdējie gadi( Tikai deviņdesmito bērni sapratīs)), kurā izraisās karš. No pirmā acs uzmetiena varētu šķist, ka karo Japāna ar Ameriku, bet vēlak atklājas, ka tajā iesaistīti arī dēmoni, eņģeļi, Dievs Jahve un Dēmonu Pavēlnieks Lucifers. Tāda draza kā "labie pret sliktajiem", ko daudzi paspējuši sastapt daudzās RPG, šeit nepastāv. Svarīgākais ir tas, ka tev dota iespēja cīnīties par to, kas tevi pašu uzrunā un pārveidot pasauli kā pats vēlies. Šeit figurē tēli no daudzām pasaules reliģijām, mitoloģijām, laikus arī pasakām un filmām. Spēle ir diezgan veca, kas varētu atbaidīt franšīzes jaunpienācējus, taču cilvēkiem, kas kaut cik pazīstami ar šo franšīzi vai pat šo sēriju (un nav spēlējuši šo spēli), arī tiem, kam tīk pavecas spēles, silti iesaku. Jūs sagaida vairāki desmiti stundu geimpleja ar savam laikam unikālām spēles mehānikām un sižeta attīstību.

Ieskats sižetā


Stīvens, dizains gan ņemts no Playstation versijasIedomājaties sevi pasaulē, kur Stīvens Hokings nekad nebija par fiziķi, bet gan programmistu. Ratiņkrēslā viņš tika nevis ALS dēļ, bet tādēļ, ka viņam uzbruka dēmons ar kuru viņš nespēja komunicēt, kas viņu iedvesmoja uzrakstīt programmu, kas kalpo kā cilvēku-dēmonu, dēmonu-cilvēku tulks. Šo programmu viņš atsūta daudziem un tā pagadās, ka tu esi viens no tiem laimīgajiem.

Ak šis e-pastu spams.

Tajā pat laikā tevi māc dīvainie sapņi, kur līķi atdzīvojas tev tik pasakot vārdu, arī Ādama pirmo Yuriko, jeb Ādama pirmā sieva(Lilith) cilvēka ādā. Playstation versijas dizains.sievu sanāk redzēt pliku mazgājoties karstajos avotos, kura apgalvo, ka vienmēr būs tavā pusē. Viss skaistais, protams, beidzas un beidzas ar mučiņas saucieniem, kura lūdz aiziet nopirkt kafiju. Ceļā uz lielveikalu pie mājas durvīm sagaida suncis Paskāls, bet tikko pārkāpjot pāri mājas durvju slieksnim, gaiss sāk dīvaini smakot un tā noteikti nav Paskāla vaina. Visas izejas no rajona, kur atrodas tavs mājoklis, bloķē bruņotie spēki un nevienu nelaiž laukā. Tas pats ar vilcienu stacijām. Arī slimnīca ir pilnībā ciet. Neko darīt, tas neliedz aiziet uz 3 burtu Maximu pāri ielai. Tur par laimi viss izskatās nevainojami, Screenshot 1līdz tu sastopi kādu spaisa pīpētāju, kurš stāvot pie aptiekas klaigā kaut ko par dēmoniem un vicina ar nazi, draudot pārgriezt rīkli jebkuram, kurš nāks klāt.

Pēkšņi arī pašam var likties, ka saodies spaisa smaku, kas oda no nelaimīgā narika. Dēmons tiešām parādījās un nabagu pārplēsa kā jaunavas plēvi, atstājot no viņa tikai nazi, kuru tu, kā jebkurš sevi cienošs CS:GO pisnesmanis, sev piesavini. Aizejot paķert kafiju, jauno un ne tik jauno dāmu gaisotnē padzirdi par vienas meitenes slepkavību, bet tu nedod pīli, jo turpat satiec sievieti, kuru redzēji sapņos pliku. Ar savām runām viņa joprojām kā medūza pārvērš tavu dinduli akmenī. Pēc neliela small talk ar pievilcīgo dāmu, tu beidzot nopērc kafiju un vari doties atpakaļ mājās, lai padarītu savu māti laimīgu.

Pēc tik notikumu bagātas dienas, vienīgais, ko gribās darīt ir pielieties kā cūkai un aizmigt. Tā kā gadi neļauj bubenes sevī liet kā bezdibeņa mucā, atliek tikai aizmigt un aliņa vietā pasūkt pirkstu. Atkal dīvainie sapņi, atkal pievilcīgā dāma, bet šoreiz pārmaiņas pēc līķu vietā, sanāk uziet edgy sātanistus, kas grib izskatīties pēc Screenshot 2Ku Kluks Klana - kaut kāda dīvaina veča un divu puskailo bābu sastāvā. Savas sejas šie sabiedrības nesaprastie sedza lielās, garās, zilās spoku maskās. Varētu jau sākt domāt, ka sapņo slapjo sapņu slapjo sapni – gaisā lidinās vēl viena kailā lēdija, kuru visticamāk grasās upurēt.

Saucot kailās meitenes vārdu, visi rasistiski un naidīgi( pret nēģeriem un jūdiem) noskaņotā grupējuma imitatori izgaist kā ādas cigāra dūms. Kailā meitene stājas pilnā augumā tev priekšā un sola, ka drīz tiksies ar tevi. Māte kā jebkura sieviete, padara vīrieša dzīvi grūtu. Maz trūka, ka atkal pārtrauca skaisto sapni, šoreiz pat nedeva laiku savaldīt stieni. Rītā slaistoties pa ielām sanāk dzirdēt, ka kāds dīvains vecis uzradies parkā un viņš gaida tieši tevi. Beidzot atrodot veci, sākas sarunas par to, ka pasaules liktenis ir tavās rokās, vēlāk viņš piedāvā pārbaudīt tavus spēkus, bet tā vietā, lai iekustinātu savu pakaļu un kautos ar tevi, viņš sāk pareģot ka tevi sagaida neizbēgama cīņa un tu vēl neesi gatavs.

Kameras biedrs, vīrietis no sapņa. Super Famicom versijas dizains.Drusku soļojot pa pilsētu aiz katra stūra tevi sagaida mošķi, nevar būt, ka no pirksta sūkšanas tādas halucinācijas. Cīnies vai skrien, viņi būs visur. Nolēmis aiziet apskaut mučiņu, tu sastopi vīrieti pie savām mājām. Tu tiec vainots slepkavībā. Visticamāk, kad sniedzies pēc naža starp pārplēstā narkomāna zarnām un kauliem, atstāji savus nospiedumus. Nekas neatliek, to, ka dēmons to izdarīja arī nevar apliecināt, jo tad cietuma vietā taisns ceļš uz Tvaika Ielu. Tevi sašņorē pa pilno.

Attopoties aiz restēm, kamerā pamani otru cilvēku un nevari ticēt savām acīm, tas ir viens no līķiem iz taviem sapņiem, kas atdzīvojies. Viņš apgalvo, ka pazīst tevi, jo redzēja tevi sapnī. Beidzot šajā visā trakumā parādās arī kaut kas, kas līdz sākt visu izvietot savās vietās, līdz saprast to, ko iepriekš nespēji saprast, līdz ticēt tam, kam agrāk ticēt nebija iespējams. Tas, kas notiek, patiesi notiek. Tu neesi traks, vienkārši pasaule ir lielos sūdos.

Screenshot 3Kopā ar kameras biedru, tā vietā, lai stumdītu viens otra snikeri, vienojāties, ka no šejienes jābēg un kad tikko vīrs halātā atvēra restes, lai savāktu vienu no jums, tavs jaunais draugs trieca dīvainim halātā pa zvaniem, tādējādi atklājot ceļu brīvībā no ieslodzījuma.

Nepagāja pat gadsimts, kad tapa skaidrs, ka šis nav policijas iecirknis, nav arī cietums. Tā bija slimnīca un tajā veica eksperimentus ar mērķi izveidot super kareivjus. Vienā no kamerām pat patrāpās pats Stīvens Hokings kurš uzrunā turpmāk lietot viņa tulku un dēmonu izsaukšanas programmu. Ieelpojot svaigu gaisu, kad beidzot pametāt slimnīcas telpas, nolēmāt, ka jūsu prāts pārāk reibst no visa un vienīgais veids kā palikt skaidrā ir uzraut vodku ar toniku.

Screenshot 4Aizsoļojot uz bāru, kur bārmene, pat apgalvojot, ka neesat pilngadīgi, jums jūsu šmigu pārdeva, jūs sākāt slaistīties pa lielās Maximas ēku. Nejauši iesoļojot patumšākā Maximas galā, sastopat huligānu grupējumu, kas dauza kādu vīrieti. Protams, ka tik lieliem sliktdibeņiem kā tev un tavam kameras biedram parādot savas sejas, visi huligāni izbira kā tarakāni, katrs savā virzienā, atstājot vīru zemē. Brīnumainā kārtā, šis vīrietis arī ir viens no līķiem, kurš atdzīvojās pateicoties tev, tavā sapnī. Vīrietis tev izstāsta burtiski to pašu, ko kameras biedrs pirmās tikšanās reizē. Lieki minēt, ka arī viņš piebiedrojās jūsu, ekskluzīvi cīsiņu, grupējumam.

Beidzot arī atradās laiks atcerēties par savu māti. Atvedot, izsalkušos puišus iepazīstināt ar savu mammu, kaut kas atkal oda pēc sūdiem. Tas, ka Paskāls ir tīrs tapa skaidrs, kad pēc mučiņas dīvainās runas, kāds dēmons ierunājās par to, ka atrodas tavā mātē iekšā( vai viņa atrodas viņā iekšā, jebkurā gadījumā mazsvarīgi, tas bija kaut kas uz Sarkangalvītes scenārija pusi). Ilgi nedomājuši, nosita nelieti, bet caurumu tavā sirdī aizlāpīt nespēja. Pēc puņķiem un asarām, un biedru mēģinājuma izlikties, ka viņiem rūp, beidzot iestājas klusums. Dēmons, izņemot tavas mučiņas ārējo slāni, atstāja arī ID karti. ID karte ver durvis uz ēku, kur notiks liktenīgā cīņa, kuru pareģojis vecpirdis no parka.

Kaut arī varētu likties, ka atstāstīju jums visu spēli, tas ir tikai pats sākums, kas knapi sevī ietver 2% no visas spēles. Tāpēc, ja lasīji manu pirmās stundas atstāstījumu ar aizrautību, esi aicināts izmēģināt īsto vīru RPG uz savas ādas.

Neiztika bez manas iztēles, bet lielākā daļa atbilst tam, ko redzēsiet.

Manas domas un vērtējums

Geimplejs ( 9/10 )


Screenshot 5Shin Megami Tensei ir dungeon crawler tipa RPG ar daudzām īpašībām, kas padara to unikālu. Viena no spilgtākajām īpašībām un tā, kas atšķir šo sēriju un veselu franšīzi no daudzām citām ir dēmonu izsaukšana. Taču ar to viss nebeidzas, lai izsauktu dēmonus, nepieciešams arī avots no kurienes tos smelties. Šeit nāk klajā dēmonu rekrutēšana un turpat var pieminēt pārrunas un kaulēšanos ar pašiem dēmoniem.

Ienaidnieki, lielākoties, dēmoni, nav ienaidnieki klasiskā šī vārda izpratnē. Pasaulē velns zin, kas notiek, tāpēc katrs cenšas glābt savu pakaļu. Dēmoni ir to skaitā. Ar dēmoniem var pajokot, pakoketēt, iedzert, pablēņoties vai paraudāt uz pleca - tādējādi izpelnoties to uzticību. Ne īpaši draudzīgiem dēmoniem var arī izmantot efektīvāku metodi - piedraudēšana. Draudējot, dēmons, visbiežāk, it īpaši sastopot lielu un diezgan spēcīgu grupējumu, centīsies aizskriet, lai glābtu savu dirsu. Taču dažreiz skrienot viņš var nejauši izmest kādu no savām mantām. Diezgan bieži dēmons arī iedos tev dažus šekeļus pirms aiztīties, tikai, lai tiktu prom sveikam un veselam. Dēmonu, kurš mūk projām var arī censties saķert. Veiksmes rezultātā dēmonam nekas cits neatliek kā tikai tevis uzklausīšana. Veiksmīgas piedraudēšanas rezultātā dēmoni pat necentīsies bēgt un uzreiz tevi uzklausīs.

Lilim pirmais dizains, veidots Super Famicom versijai.Abos, draudzīgās un draudīgās, attieksmes rezultātos, veiksmes gadījumā, no dēmona var pieprasīt sekojošo:

  • PIEBIEDROTIES TEV
  • NAUDU
  • MAGNETĪTU ( nejaukt ar šo, magnetīts ir svarīgs resurss un savā ziņā arī valūta šajā spēlē. Magnetīts ir mistiska substance, no kuras sastāv dēmoni, taču tā ir vēl vairāk pašos cilvēkos. Parasti to var iegūt jebkuras cīņas beigās, kopā ar naudu, pieredzes punktiem un, iespējams, kādu mantu. Magnetītam visbiežāk tiek izmantots īsinājums MAG, tas tiek patērēts katru reizi, kad spēlētājs ar dēmoniem komandā veic gājienu. Gadījumā, ja MAG beidzas, grupā esošie dēmoni sāks zaudēt dzīvības punktus un drīzumā, ja MAG daudzums netiks atjaunots, mirs.
  • PAZUST NO TAVA REDZESLOKA

Paprasīt no dēmona naudu vai magnetītu parasti nesagādā grūtības, likt dēmonam pist taisni šajā gadījumā ir vienkārši neizdevīgi. Grūtības rodas ar lūgumu piebiedroties, laikus dēmons tev uzbruks virsū, tev tikai minot vārdu vai apsverot iespēju, ka dēmons varētu piebiedroties tev. Citos gadījumos dēmoni var uzstādīt diezgan kosmiskas cenas par piebiedrošanos un izņemot naudu vai magnetītu var pieprasīt arī dažādas vērtīgas mantas. Šajā sērijas spēlē, konkrēti, neesmu manījis, lai kas tāds notiktu, bet citās gan gadās, ka arī dodot dēmonam visu, ko viņš vēlas, viņš beigās var pateikt, ka tu viņam nepatīc un aiztīties ar tavu mantu projām.

Demon FusionKur likt dēmonus, ja to tev ir pārāk daudz un vēlies iegūt citu, stiprāku dēmonu? Pamest vecu, pieradināto mošķi, lai atvēlētu vietu jaunam un gaidīt, kad vismaz kāds dēmons vēlēsies pievienoties tavam, ne visai iespaidīgi spēcīgam, grupējumam? Ir prātīgāki veidi kā izmantot savus resursus - dēmonu kausēšana. Apvieno divus vai trīs ne visai jēdzīgus dēmonus, lai iegūtu kādu stiprāku un noderīgāku dēmonu. 
Tas ne tikai dod iespēju iegūt retus, citur nedabūjamus dēmonus, tas arī ir vieglākais veids iegūt kādu dēmonu un pats galvenais - tas izskatās ļoti forši. Kura cita spēle var būt tik bāzēta, lai ļautu spēlētājam sakausēt savu mājdzīvnieku, suni, ar dēmonu, lai izsauktu kerberu? Esmu drošs, ka ja galvenā varoņa mučiņu nebūtu apstrādājis dēmons, tad arī mučiņu varētu sakausēt ar kādu dēmonu.Screenshot 6

Vēl aizraujošāks kausēšanas process paliek tad, kad atklājas iespēja iekausēt zobenā vai citā ierocī dēmonu.

Dēmonu krāšana ne tikai līdz savākt diezgan spēcīgu komandu, laikus tā spēj paglābt no cīņām, kuras var novest pie lieliem zaudējumiem. Nākamo reizi, kad satiksiet veselu armiju ar tādiem dēmoniem kā kāds no jūsu grupējuma, vienkārši parunājiet ar viņiem. Viņi ne tikai būs priecīgi, ka pieskati viņu draugu, laikus tie var izārstēt tavas kaites, atjaunot dzīvības, magijas punktus vai sniegt jebkādu cita veida dāvanu. Tas viss, protams, atkarīgs no mēness fāzēm.

Zombie Cop dizains iz Super Famicom versijasMēness fāzes ir cita svarīga lieta, kam vajadzētu pievērst uzmanību. Atkarīgi no mēness ar demoniem būs viegli sarunāties vai arī nebūs iespējams sarunāties vispār un viņi būs daudz agresīvāki kā parasti. Par laimi vai arī diemžēl, mēness fāžu sistēma nav tik advancēta šajā spēlē, cik citās sērijas spēlēs, kur tās ietekmē ļoti daudz ko. 

Pati spēle ir no laikiem, kad spēles nāca kopā ar manuāļiem, kurus obligāti būtu jālasa, ja gribi, lai spēlēšana slīd kā pa jaundzimušā dupsi, nevis darās caur dupsi. Nepastāvēja tādas lietas kā jēlie trainingi, kurus veidotāji censtos iepīt stāstā. Tāpēc nākamreiz, kad domāsiet par to, kāpēc spēļu kolekcionāri vāc manuāļus un kāpēc tiem ir tāda vērtība, tad zināsiet vienu no iemesliem - bez tiem gandrīz neiespējams ātri iejusties spēlē.

Nepastāv arī nekādu kartes markeru vai citu lietu, kas pateiktu tev kurp doties. Viena no galvenākajām spēles sastāvdaļām ir izmeklēšana un atklāšana. Laikus konversācijas ar kādu var tev dot kādu ieteikumu tam, kurp doties tālāk, taču lielākoties būs vienkārši pašam jāmeklē, jāskraida cauri bezgalīgiem, vienveidīgiem koridoriem un jāpaļaujas uz savu atmiņu, lai neskraidītu ap vienu un to pašu vietu 20 reizes pēc kārtas. Labi, joks. Ir mapping štelle, kas atzīmē vietas, kurās esi jau bijis. Diemžēl viņa ir ļoti neparocīga un nākas iet caur COMP un vērt karti vaļā. To var diezgan viegli izlabot. Paredzu, ka iespēja, ka kāds no raksta lasītājiem spēlēs šo uz SNES konsoles ir ļoti minimāla, ņemot vērā vēl to, ka oriģināli spēle ir tikai japāņu valodā un angļu valodu var panākt ar fanu patchiem, ar līdzīgiem patchiem var arī padarīt auto mapping viegli dabūjamu caur kādu kontroliera pogu.

Diezgan liels ir random encounter daudzums, kas neļauj brīvi pārvietoties bez cīņām. Par laimi, atšķirībā no daudzām citām tā laika RPG, cīņas reti kad aizņem vairāk par 15 sekundēm laika. Tas manuprāt arī izrotā spēles atmosfēru, liekot saprast, cik lielos kvantumos pilsētās izsoļoja dēmoni.

Ar kontrolēm par brīnumu, nekā sarežģīta, uz super famicom kontroliera tomēr nebija nemaz tik daudz pogu.

Kopumā spēlējas diezgan labi, visu pieminēt, protams, nav iespējas, tāpēc potenciālie šīs spēles spēlētāji paši atklās visu pārējo. Pašam pat nav daudz par ko sūdzēties, vienīgi tas, ka spēle ( un konkrēti šī tās versija) ir diezgan novecojusi, kas varētu atbaidīt jaunpienācējus. Pats arī domāju, ka ir labāki veidi kā piesaistīt jaunus ļaudis šai franšīzei, to daudz veiksmīgāk spētu jaunākas spēles kā Shin Megami Tensei: Strange Journey un Shin Megami Tensei IV.

Tikai tāpēc, ka drusku novecojis geimplejs zaudējis savu šarmu laika gaitā, spēles geimpleju vērtēšu ar 9/10.

Stāsts ( 10/10 )



Jūs jau iejutaties sižetā no mana ieskata, iepriekš šajā rakstā. Cenšoties runāt drusku nopietnāk, šīs spēles stāsts ir tiešām aizraujošs. Līdzīgi kā Megami Tensei galvenie varoņi (puisis un meitene) ir dievu, Japānas radītāju, Izanagi un Izanami reinkarnācija, šajā spēlē galvenais varonis ir Ādama reinkarnācija. Meitene, kuru izglābi vienā no sapņiem ir Ievas reinkarnācija. Šeit iesaistās Yuriko, jeb Lilith(Ādama pirmā sieva(Esmu drošs, ka daudzi no jums nezināja, ka Ādamam bija kāds cits izņemot Ievu)), kas cenšas galveno varoni pārvilināt uz savu pusi. Tad nu šeit jau sanāk mīlestības trijstūris.

Galvenais varonis, Playstation dizains.Likuma iedvesmots varonis, Playstation dizains.Haotiski noskaņots varonis, Playstation dizains.Galvena varone, Playstation dizains.

Yuriko cenšas visādi citādi iznīcināt meiteni, Ievas reinkarnāciju, lai tās vietā pašai būtu kopā ar šķībacaino Ādamu.

Spēlē figurē 4 galvenie varoņi, starp kuriem ir arī galvenākais, jūs, Ādama reinkarnācija. Nevienam varonim sākotnēji nav sava vārda un spēlētājam tiek dota iespēja nosaukt katru no viņiem. Tomēr katram personāžam tika piešķirti 3 dažādi vārdi, dažādās to dizaina tapšanas stadijās. Izņemot galveno varoni, trīs pārējie varoņi, katrs reprezentē kādu no ceļiem, jeb fiolozofijām, kuras spēlētājs var pieņemt - likums, haoss un neitrāla nostāja.

Burtiski pašā spēles sākumā Japānā izraisās karš starp ASV un Japānas karaspēkiem. ASV, vēstnieka Tormaņa( atslēgas vārds Tor) vadībā, kas atklājot, ka Japānā sākuši parādīties dēmoni, vēlas tos iznīcināt. Otrā pusē ir pretestības spēki, savā ziņā Japānas skinhedi, kas imigrantus šeit negrib, līdera Gotou vadībā. Cīnoties par tīro Japānu Gotou spēki sadarbojas ar dēmoniem.

GotouVēstnieks TormanisVēstnieks Tormanis

Vēstnieks Tormanis ir ASV vēstnieks Japānā, kurš kontrolē tajā esošos ASV karavīrus. Tormanis prasa galvenā varoņa palīdzību dēmonu izkaušanā, lai beigtu visu šo neprātu un nepieļautu to turpmāko izplatību pasaulē. Sajutis, ka Japānā ir pārāk auksti, viņš grib tai virsū uzsūtīt pāris laicīgās Saules. Tormanis vēlāk atklāj savu patieso identitāti, kuru minēt spēs tikai gudrākie no jums.

 

Gotou

Gotou ir kara ģenerālis, kurš atklājis ASV un plašākā skatījumā paša Dieva shēmas, Japānas klimata problēmu risināšanai(visticamāk, jo japāņu naudaszīmēm aptrūkās Dieva adorācijas), izlēmis cīnīties par Japānas drošību un parādīt vidējo pirkstu netīrajiem āmīšiem. Līdzīgi kā galvenais varonis, arī Gotou saņēma dīvainas programmas no Hokinga. Tajās viņš redzēja potenciālu risinājumu visām problēmām, kas uzvēlās Japānai virsū. Pats Gotou ir vienas reliģijas sirdzīgs piekritējs, savu reliģisko uzskatu dēļ viņš tic, ka dēmoni ir senie gari, kas nākuši, lai labotu šo pasauli, kuru izpostījuši paši cilvēki.

Abiem starpā stāv cilvēku grupa, kuras mērķis ir nepieļaut karadarbību Japānā. Šīs grupas priekšgalā ir Ievas reinkarnācija. 30 gadus vēlāk konflikts starp ASV un Japānu bija jau sena pagātne. Pasaule tika diezgan stipri izpostīta. Notika bībelē populārie Lielie Plūdi, tagad konflikts izraisās starp divām reliģijām, lai visu vienkāršotu, sauksim lietas savos vārdos - sātanisti cīnās pret kristiešiem.

Ring of Gaea( "Gajas Gredzens" (?) | t.s. sātanistu kults )

Cilvēku grupa, kas nodarbojas ar okultu un atbalsta haotisku pasaules kārtību kā tās patiesāko kārtības veidu. Viņi pielūdz stiprus dēmonus, cerībā, ka kādreiz pasaulē valdīs un izdzīvos tikai stiprie un skaistie, tādējādi padarot arī pašu pasauli skaistāku. Pēc iepriekšējā tās atbalstītāja un vadoņa, Gotou, sakāves Gajas Gredzenu sāk vadīt stiprie dēmoni.

Protip: Ja kāds nevar saprast, kas ir Gaja, tad tā ir Zemes personifikācija sengrieķu mitoloģijā.

 

 

Messian Order( "Mesijas Ordenis" (?) | t.s. kristīgā baznīca )

Mesijas Ordenis sastāv no Dieva YHVH(Jahves) atbalstītājiem, kuri cīnās par Dieva solīto Tūkstoš Gadu Karaļvalsti, jeb laiku, kad visi cilvēki var dzīvot mierā un Dieva uzraudzībā.Lucifers, SNES dizains Atšķirībā no Gajas Gredzena biedriem, Mesijas Ordeni uzrauga un sargā nevis dēmoni, bet eņģeļi. Pēc kodolkara Mesijas Ordenis kļuva par izplatītāko reliģiju pasaulē, kas solīja cilvēkiem mieru un drošību pasaulē, kuru pārapdzīvo savstarpēji karojošie eņģeļi un dēmoni, protams, apmaiņā pret cilvēku neapšaubāmo ticību Dievam. Pašsaprotams, ka Mesijas Ordenis atbalsta likuma idejas kā pretstatu tam par ko cīnās Gajas Gredzena piekritēji.

 

Gotou kā "Gajas Gredzena" vadonisAbas reliģijas cenšas pārvilināt tevi uz savu pusi un tev, protams, ir iespēja izvēlēties kuram piebiedroties. Tomēr pats interesantākais ir tas, ka tu vari nevienam nepiebiedroties un sadot pa dirsu gan sātanistiem, gan kristiešiem. Šis savā ziņā noved pie "True Ending", kura sekas redzamas Shin Megami Tensei II. Pastāv vēl viena spēle, Shin Megami Tensei - if... no kuras atzarojas vēl pāris franšīzes spēles. Šīs spēles sižets paredz to, ka konflikts starp Japānu un ASV neizraisīja nekādas sekas un Gotou tika apcietināts.

Nedomāju, ka spēle būs baudāma daudziem, bet stāsts ir kaut kas unikāls, varbūt arī nedaudz parāva manas emocijas. Nekad nedomāju, ka tādā mazbudžeta spēlē pieredzēšu stāstu, kur redzamas pārmaiņas cilvēkos pēc tā kad to smadzenes skalo reliģiskie fanātiķi. Arī nedomāju, ka būs personāži, kuriem varētu just līdzi, piemēram, kā vienam no personāžiem, kuru bieži nicināja dažādu trūkumu dēļ un viņš nedeva pīli par jebko, kas nav savu trūkumu pilnveidošana un atriebība. Pašās beigās ieguvis trūkošos spēkus, paļāvās to valdzinājumam, kas aprija viņu un noveda pie paša iznīcināšanas. Nobeigumi, it īpaši Haosa un Neitrālais ir zelts. Par Likuma nobeigumu man nav ko teikt, man viņš vienkārši nepatika un likās garlaicīgs, bet Haosa nobeigums... to vienkārši jāredz pašam. Protams, man gribās nospoilot un es to darīšu, tāpēc, lasiet nākamo rindkopu, ja jums nepatīk spoileri, bet diezvai to varēs pietiekami labi izskaidrot vārdos. Pašās beigās jūsu priekšā stājas viens vīrietis no spēles, kura vārds ir Luiss Saifers(padomājat par šo vārdu un tad viss taps skaidrs). Vēlāk viņš ieņēma savu patieso formu un sāka runāt par saviem solījumiem cilvēcei par sadarbību ar dēmoniem, tomēr pats interesantākais bija sarunas beigās. Tad viņš vienkārši sāka celties gaisā izpletis spārnus un teica kaut ko šādu "Es esmu tikai smalka daļa no Jahves. Ko tas nozīmē? Es tev neteikšu." un aizlido uz f*cking Mēnesi. Man vienlaikus bija tāds "What?" un klāt sajūta itkā redzētu kaut ko neaprakstāmi foršu.

Neitrālais nobeigums man stipri iedeva pa jūtiņu un manuprāt tas ir labākais no visiem nobeigumiem, jau nerunājot par to, ka pamata SMT spēļu sērijā tas ir "patiesais" nobeigums.

Protams, stāsts ir paliels mindfuck, bet esmu drošs, ka tos, kuri spēs paciest novecojušu geimpleju un grafikas, tas nepievils. Labākais veids kā raksturot sižetu dažos vārdos ir teikt, ka Shin Megami Tensei ir savā ziņā Telltale spēļu un RPG kombinācija.

Grafikas ( 7/10 )


Par grafikām nav ko diži daudz teikt, paši redzējāt dažus skrīnšotus lasot šo rakstu. Varu vien teikt, ka ir ciešamas, vēl ņemot vērā to, ka spēle ir mazbudžetnieks. Protams, tajā laikā gan uz Super Famicom, gan uz SNES bijušas daudz skaistākas spēles. Šī spēle vizuālajā ziņā ir novecojusi pēc visiem parametriem, bet šajā gadījumā nav liela bēda, protams, ja tu proti japāņu valodu. Uz visām citām iespējamām platformām, it īpaši Sega CD un Playstation spēle izskatās daudz labāk.

Tikai tādēļ, ka spēle ir novecojusi visvairāk grafikas ziņā un pat savulaik īpaši ar to neizcēlās, es nevaru to novērtēt parāk augsti, bet manuprāt savu 7 spēle tomēr ir nopelnījusi, apžēlojos tikai tāpēc, ka spēle ir vecāka par lielu daļu cilvēku, kas šo rakstu lasa.  

Sarasvati, viens no pirmajiem dizainiem.Saundtreks ( 6/10 )


Saundtreks ir diezgan atbilstošs savam laikam, kaut gan nevaru pateikt, ka neesmu necik vīlies. Ņemot vērā to, cik labi ir ATLUS spēļu saundtreki, gaidīju kaut ko vairāk, piemēram, Kyūyaku Megami Tensei (1995) arī uz Super Famicom bijusi 10/10 bez jebkādām diskusijām un tās saundtreks bija rīmeiks Megami Tensei I un II saundtrekiem. Tās spēles nāca pasaulē 5-2 gadus( uz vecās Famicom(līdzīgs murikāņu NES, tikai japāņu) pirms Shin Megami Tensei. Kā piemēru var minēt:

Daedalus
3D Tokyo 1
Ending 2
Game Over, pat Unused Track (kurš diezgan labi iederētos kādos baisākos momentos).

Bet varbūt es pārāk daudz prasu no 1992. gada spēles? Nav tā, ka šeit aptrūktos labu dziesmu. Piemēram, diezgan stilīgas likās - Pascal's Theme  un Arcade. Enerģiskāki gabali bijuši, piemēram, Embassy un Cathedral. Visu 3 frakciju/nostāju - Haosa, Likuma un Neitrāls - bijuši diezgan labi. Patīkami arī šķita Game Over un Ending, bet nemaz nesaku, ka pārējie treki ir slikti. Šeit vari noklausīties visu pleilisti.

Ja vēlaties izjust atšķirību starp oriģinālu un rīmeiku varat noklausīties PS1 versijas saundtreku

Saundtreks lielākoties atgādina kaut ko uz roka pusi, kas tolaik RPG nebija diezgan bieža parādība.

Pāris vārdi nobeigumam un kopējais vērtējums


Ko es varu teikt nobeigumam konkrēti par šo spēli? Šķiet, ka esmu pateicis vairāk kā pietiekami. Vienīgi, negribu, lai jūs pieļautu manu kļūdu, ja taisāties spēlēt šo spēli. Galvenajam varonim, pašā sākumā tādus atribūtus, kā maģija ir bezjēdzīgi uzlabot, jo galvenais varonis nevar iemācīties maģiju. Par tādu atribūtu kā intelekts arī ir dalītas jūtas un neredzu īsti pielietojumu tam, izņemot pārrunas ar dēmoniem, kas ir izdevīgi, ja vēlies vieglāk veikt darījumus ar tiem. Arī ar auto battle, neieteiktu blēņoties īpaši daudz, ja neesat droši, ka dēmonu pieveiksiet bez grūtībām. Labāk iztērēt tās 20 sekundes, lai apdomātu savus nākamos soļus, nekā visu likt uz auto un vēlāk iztērēt daudz vairāk laika, lai gūtu atelpu no tā sekām. Ceru arī, ka mans raksts neatbaidīja potenciālos spēlētājus, bet gan piesaistīja cilvēkus šai franšīzei. Pat ja jūs ne visai interesē konkrēti šī spēle, ceru, ka jūs spēs ieinteresēt citas. Franšīzē tomēr ir pāri 80 spēļu un ar katru gadu top sauja jauno. Gan jau, ka to starpā atradīsies kāda, kura iepatiksies arī jums.

Visu labu!

Apkopojot iepriekšējos vērtējumus spēli vērtēšu ar:

Vērtējums: 8/10


Skrīnšoti un geimpleja video


Screenshot 7Screenshot 8Harpie, Ganga, Angel, Super Famicom dizains.Screenshot 9Screenshot 10Screenshot 11Screenshot 12Screenshot 13Screenshot 14Screenshot 15Screenshot 16Screenshot 17Screenshot 18

 

 

Laboja mad, labots 10x