Nosaukums:

Izstrādātājs:

Izplatītājs:

Platforma:

Izlaišanas datums:

Žanrs:

IGN vērtējums:

Mans vērtējums:

SimCity 3000

Maxis

EA Games

Mac OS, Windows, iOS, Linux, Android

31. Janvāris, 1999.

Menedžmenta/attīstības simulators

9.1/10

9.9/10

Šajā rakstā es vairāk pastāstīšu par spēles iespējām un trūkumiem to spēlējot, nevis tulkojot no vikipēdijas. Tātad, spēle diezgan vienkārša. Sākumā var izvēlēties 3 grūtības līmeņus (vieglajā spēle sāksies ar $50'000, vidējā ar $20'000, bet grūtajā jau ar $10'000 kredītu, lai gan es personīgi vienmēr esmu bankrotējis uzsākot citā režīmā, kā easy). Spēles sākumā var izvēlēties arī pilsētas lielumu. Tas gan pilnīgi neko nemaina, tikai attiecīgi vairāk vai mazāk vietas, kur būvēt. Var izvēlēties arī gadu, no kura sākt spēlēt, tas ietekmē to, kādi enerģijas ieguves veidi un tādā garā ir pieejami.

Spēlei ir 4 ātruma līmeņi. Tas ietekmē to, cik ātri skrien gadi. Mani personīgi pārsteidza, cik ideāli viss ir izstrādāts, neviena darbība nepaliks bez sekām, var noteikt nodokļus, piešķirt budžetu organizācijām, vienoties ar kaimiņu pilsētām (spēle gan ir tikai singleplayer). Atiecīgi, neuzbūvējot izgāztuvi, pilsēta tiks piesārņota un cilvēki no tās vāksies prom, neviens negribēs dzīvot rajonā, kur ir augsts piesārņojums. Protams, iedzīvotāji par to sūdzēsies, un būs laiks visu vērst par labu. Neviens nevēlēsies dzīvot arī tur, kur ir augsts noziedzības līmenis. Šādi notiek, ja policijai neiedod pietiekamu finansējumu vai vispār nebūvē iecirkņus/cietumus. Noziedzības līmeni var palielināt arī uzbūvējot, piemēram, kazino, vai jebko citu zagļiem tīkamu. Protams, iedzīvotājiem vienmēr viss būs "vissirslikti", un tie sūdzēsies par praktiski visām tavām darbībām, tapēc būs daudz jālasa, nevis dialoga lodziņā tikai jāuzspiež "Accept changes". Nodokļus arī var samazināt, cik grib, iedzīvotājiem pēc kāda laika tas nepatiks, kautvai tos atcels vispār (nopietni biggrin_mini2.gif ).

Spēlē ir pietiekoši daudz dažādu ēku, praktiski viss, kas nepieciešams. Var iedot 3 dažādu "krutuma" līmeņu zonas dzīvošanai, komerciālajam rajonam un industrijai. Spēlē ir iekļautas arī ļoti daudzas ēkas no reālās dzīves, piemēram Eifeļa torni, Empire State Building vai Bank of America ēku. Tās var uzbūvēt par velti, un tas palielina ieņēmums no tūrisma industrijas, bet reizē palielina noziedzību. Būs jādomā arī par attiecībām ar kaimiņiem (diplomātija), jo no viņiem var iekasēt diezgan labu summu piedāvājot savus pakalpojumus, piemēram elektrību, ūdeni vai izgāztuvi. "Savienoties" ar kaimiņu pilsētām var vienkārši, uzbūvējot kāda veida ceļu uz turieni. Lai cilvēki varētu no turienes ieceļot, vajadzēs vai nu lidosu, vai ostu, vai savienotu ceļu, dzelzceļu, metro vai lielceļu. Elektrībai attiecīgi vajadzēs vadus, un ūdenim trubas. Ir arī "news ticker", kur varēs uzbrūkošā tonī vērstas ziņas, ja ignorēsi "vissirslikti" iedzīvotāju ieteikumus, piemēram aizliegt kazino, vai stingras režīma cietuma būvniecību, elektrīas/ūdens pārdošanu, nodokļiem, nu, visu. Patieso situāciju, cik labi ir, varēs pamanīt no iedzīvotāju skaita un naudas plūsmas. wink_mini.gif

Spēlē ir iekļauti arī eksperti, katrs savā lauciņā, piemēram, par atomelektrostacijas būvniecību varēsi apspriesties ar konkrēto ekspertu, kurš konkrēti pateiks, vai no tā būs jēga, vai nē. Ir iekļautas arī katastrofas, dumpji un citas lietas, no kurām daļu gan nevar kontrolēt (dumpja gadijumā var izsaukt policiju, ugunsgrēka - ugunsdzēsējus, bet ko padarīsi pret tornado vai zemestrīci?).

 

Es labprāt ieliktu arī skrīnšotus no visas pārvaldes sistēmas, bet uz šī datora man nav instalēta šī spēle, varbūt citreiz. Tā vietā es ielikšu dažus googlē atrastus skrīnšotus. wink_mini.gif

Treilera gan nebūs, jo tajā laikā spēlēm tādus laikam vel netaisija. Vismaz oficiālo man neizdevās atrast.

Laboja mad, labots 2x