Vairāk kā 8 miljoni spēlētāju katru mēnesi, visnotaļ iespaidīgs rādītājs. Atskatoties uz pagājušā gada augustu vidējais CS:GO spēlētāju skaits tiešsaistē bija 357,535, kas ir 14 reizes vairāk nekā pirms diviem gadiem, kad šis skaitlis bija vien 25,961. Pat visiem zināmā spēle Team Fortress 2 savos ziedu laikos nesasniedza piekto daļu no tā, ko ir sasniedzis CS:GO šodien.

PIRMSĀKUMI


 

Neskatoties uz to, ka CS:GO ir kļuvis ārkārtīgi populārs, pirmsākumos tas dzima kā ports, kura viens no mērķiem bija sniegt iespēju iepriekšējās paaudzes konsoļu īpašniekiem spēlēt CS:GO uz savām konsolēm. Tieši 2011. gada PAX laikā Valve un Hidden Path paziņoja par iespēju spēlēt CS:GO starp platformām (cross-platform), kas tā arī nekad neieraudzīja dienas gaismu.

Sākoties 2012. gadam, nebija skaidrs, kādi ir Valves plāni attiecībā uz CS:GO. Tajā pašā laikā Hidden Path, kas pazīstami arī kā Defense Grid izstrādātāji, cītīgi strādāja pie CS:GO izstrādes un pilnveidošanas. Pārsteidzoši, bet pirms relīzes pie CS:GO strādāja vien nieka 30 cilvēki. Kā vēlāk atzina Hidden Path CEO Jeff Pobst, Valve dalība CS:GO izstrādē pakāpeniski pieauga tieši pirms pašas relīzes.

Viena no būtiskākajām problēmām CS:GO izstrādes pirmsākumos bija Source un CS 1.6 komūnu apvienošana zem ‘viena jumta


Sakotnēji Hidden Path sāka sadarbību ar Valve ar mērķi pārportēt CS:S uz konsolēm. Laika gaitā šis projekts ieguva iepriekš neparedzētus apjomus. Viens no galvenajiem faktoriem šādai projekta virzībai bija Valves iniciatīva, kas vēlējās atrast ceļu kā apvienot abas jau iepriekš minētās komūnas.


Izstrādātāju priekšā bija grūts mērķis – izveidot jaunu CS, kas patiktu visiem. Apmierināt ne vienu, bet divas šķietami atšķirīgas komūnas nav viegls mērķis, īpaši ja runa ir par CS. Daudzi uzskatīja, ka tieši CS 1.6 ir labākais CS kāds jebkad bijis un būs, otra daļa tajā pašā laikā savu izvēli izdarīja par labu CS:S. Lieki teikt, ka šīs divas komūnas bija visai nošķirtas, kas spēles izstrādi tikai apgrūtināja. Izstrādātāju vidū sākās diskusijas kā jaunais produkts varētu izskatīties un vēl svarīgāk, vai tas vispār ir iespējams radīt jaunu Counter-Strike versiju, kas izpatiktu visiem, tajā skaitā arī jaunajiem spēlētājiem. Tā kļuva par pašu pirmo un nozīmīgāko prioritāti izstrādes laikā.


Vēlāk, nu jau pēc relīzes, CS:GO popularitāte bija ļoti zema, šķietami izstrādātāju mērķis nebija sasniegts, nekas arī neliecināja, ka tuvākajā laikā tas varētu mainīties. Maldīgi uzskatīt, ka CS:GO uzreiz pēc relīzes kļuva par spēlētāko Counter-Strike versiju. Tieši pēc relīzes bija daudz diskusiju – vai tiešām CS:GO ir labāks par tā priekšgājējiem? Kas mainījās?

 

IEROČU SKINI


 

Gandrīz gadu pēc relīzes Valve nāca klajā ar ieroču skiniem, līdzīgi kā Team Fortress 2. Tieši ap šo laiku CS:GO popularitāte sāka kāpt un pārspēja abus priekštečus – CS 1.6 un Source. CS:GO kļuva par vienu no populārākajām spēlēm Steam. Kā viens no pazīstamākajiem spēlētājiem Tomi ‘lurppis’ Kovanen pauda, tad tieši šī iemesla dēļ CS:GO ieguva vēl neredzētu apgriezienus, kas ļāva rīkot Valve sponsorētus turnīrus, ko skatījās miljoni. Reizē arī lurppis atzina, ka bez skiniem šī spēle pašlaik būtu tur, kur tā bija pirms diviem gadiem, līdz ar to šīs ir nozīmīgākais CS:GO attīstības posms tās vēsturē.


Noteikti rodas jautājums – kāpēc? Lielai daļai no populārajiem FPS shooteriem ir booster pakas, kas līdzīgi ļauj pielāgot un mainīt spēles detaļas. Kā reti naži un dīvaina paskata ieroči, kam piemīt tikai kosmētisks efekts, ir panākuši to, ka CS:GO ir kļuvis par absolūtu sensāciju?


Šie ieroči un naži lieliski papildina Counter-Strike par spīti tam, ka tiem ir tikai kosmētisks efekts. Iedomājieties cik daudz laika sanāk pavadīt vērojot spēli no cita spēlētāja rakursa? Nav būtiski, vai spēli vienkārši vērojat, vai raunds jums beidzās jau pirmajās 30 sekundēs, liela daļa spēles tiek pavadīta vērojot kādu citu spēlējam.

Protams, tas nav vienīgais iemesls, noteikti daļa no jums ir pazīstami ar veidu kā var iegūt “Souvenir” skinus. Lai ieviestu skaidrību, tad tas ir pavisam vienkārši, ir jāskatās major turnīri caur Twitch (ar nosacījumu, ka Twitch ir ‘savienots’ ar Steam) vai caur pašu spēli. Pateicoties tam, ka šos skinus var iegūt tikai major laikā, tie nav bieži sastopami, līdz ar to cena ir samērā augsta.


Nevar arī aizmirst cik stratēģiski svarīgi ir spēles laikā iegūt pretinieka ieroci, piemēram, pretinieka AWP ļauj ietaupīt ļoti daudz in-game naudiņas un uzlabot savas komandas ekonomiku, kas vēlāk var izrādīties izšķiroši. Līdz ar skinu ieviešanu pretinieka ieroča iegūšana ieguva jaunu nozīmi, tā kļuva par sava veida trofeju. Valve pat ieviesa animāciju, kas ļauj apskatīti skinu spēles laikā.


Ir vēl viens būtisks apstāklis, kas izskaidro kā skini strauji padarīja CS:GO populāru – nauda par skiniem nonāca spēlē. Ātri vien skini kļuva par statusa simbolu, kas parādīja cik “nopietns” spēlētājs tu esi. Turot rokā vairākus tūkstošus vērtu Dragon Lore AWP, CS:GO ekvivalents apzeltītam Lamborghini, tu automātiski nonāci uzmanības centrā, tas parāda ne tikai tavu gaumi, bet arī aizrautību un līdzekļus, jo šādu skinu nevar iegādāties Steam Market.


Neviens nevarēja paredzēt kas notiks, kad tiks ieviesti skini. Bet viens ir skaidrs, tas atstāja būtisku iespaidu uz CS:GO tālāko attīstību. Pēdējo gadu laikā ir parādījušās arī daudzas vietnes, kas ļauj likt likmes uz CS:GO mačiem. Mazliet vēlāk arī parādījās vairākas izložu vietnes, kur cilvēki pārvērš savus skinus par virtuālajām biļetēm, šie skini tad veido galveno ‘jackpotu' un beigās viens saņem visu laimestu.


Pēdējā laikā arī bieži tika runāts par to, ka komandas ar nodomu zaudē, lai iegūtu peļņu no likmēm, ko paši liek pret sevi. Tagad, kad jebkurš var likt likmes vairāku simtu vērtībā, šāda zaudēšana ar nodomu var atnest pat samērā pieklājīgas summas. Lieki teikt, ka atrodas arī komandas, kas to izmanto, bet ne par to šoreiz stāsts. Neskatoties uz šo vietņu radīto negatīvo iespaidu, tās tik un tā palielina skatītāju skaitu maču laikā, jo, būsim godīgi, mačs uz kura esiet uzlicis savu vairākus eiro vērto skinu piešauj spēlei citu asumu, par spīti tam, ka spēli nespēlējat jūs, bet gan kāds cits.

 


Skini iedvesmoja Valve radīt uzlīmes, kas ļāva profesionālajiem spēlētājiem gūt stabilus ienākumus, kas līdz šim nāca tikai no sponsoriem un turnīriem. Komandas kas piedalās major turnīros saņem daļu peļņas no pārdotajām uzlīmēm (stickers), līdz ar to komūna var atbalstīt savas mīļākas komandas. Šie ienākumi no uzlīmēm var pārsniegt pat turnīra galveno balvu, atzīst lurppis.


Tieši šī Valve radītā ekonomika ļāva CS:GO uzplaukt vēl nepieredzētā ātrumā. Protams, arī pirms skiniem CS:GO pulcēja gana daudz spēlētāju, bet jautājums, vai tā būtu piesaistījusi jauno spēlētāju paaudzi, paliek neatbildēts.

Noteikti arī tev ir nācies dzirdēt veiksmes stāstus, kā kāds no taviem paziņām no teju bezvērtīga skina ieguva nazi. Kā arī cik populāri ir tā saucamie ‘case openings’, kas būtībā tāds slot machine vien ir, tikai naudas vietā tu iegūsti virtuālus skinus. Bet ja vērt kastes jums nav pa kabatai, nebēdājiet! Vienmēr jau paliek case opening simulatori.

Kas ir dīvaini, bet ebayā un citviet ir pieejamas dažādu skinu kopijas, kas lielākoties ir lētāki nekā paši virtuālie skini.


No projekta, kura mērķis bija radīt Counter-Strike priekš PS3 un Xbox360, līdz populārākajam mūsu laiku šaujamgabalam, kārtīgs veiksmes stāsts! Nauda, popularitāte un esporta izaugsme ir tikai dažas no lietām, ko atnesa skini.


Protams, kā vienmēr domas dalās, pastāv arī daļa spēlētāju, kas skinus uzskata par pilnīgi liekiem. Bet paskatīsimies no cita skatu punkta, šie skini piesaistīja neviltotu uzmanību, kā rezultātā Valve aktīvāk pilnveidoja CS:GO. Lai gan CS:GO vēl ir tāls ceļš ejams, lai spētu konkurēt ar Dota 2 turnīriem, Valve katru gadu atvēl $250,000 dažādiem turnīriem, kas palīdz uzturēt CS:GO pro scene dzīvu.


Par spīti visam CS:GO ir izdevies kļūt par vienu no labākajiem un iecienītākajiem šī laika šaujamgabaliem, un noteikti CS:GO vēl labu laiku nezaudēs savu popularitāti, kamēr pie apvāršņa neparādīsies jauns konkurents..

 

Paldies, ka lasīji!

 

 

* Cenas norādītas ņemot vērā pašreizējās (05.01.16) Steam Marketa cenas un tām ir tikai informatīvs raksturs

Atsauce - http://www.pcgamer.com/how-400-virtual-knives-saved-counter-strike/#page-1 

Laboja Athe, labots 3x