Pikaču :/

Kurš gan nav dzirdējis par Pokemoniem? Kurš tos nav redzējis? Iespējams pat ļoti daudzi skatījās multeni vai spēlēja šīs franšīzes spēles. Kāds varbūt arī atcerās fiškas un kārtis, kurās bieži bērni trieca savu vecāku sūri sapelnītos šekeļus. Personīgi es atminos savus bērnudārza gadus, iespējams agrīnos skolas gadus, kad čipsos un visādos saldumos varēja izcelt papīra fiškas, kuras vēlāk nomainīja plastmasas fiškas, kuras savukārt vēlāk nomainīja metāla fiškas. Vēlāk pat tirgojās visādas burciņas un kastes(kuras izskatījās pēc NLO šķīvjiem) to glabāšanai un pārvietošanai, pat laukumi uz kuriem dauzīt tās fiškas. Joks bija tāds, ka neviens īsti nejēdza tās spēlēt un katram bija savi noteikumi, kas bieži beidzās ar kautiņiem vai lauztām draudzībām. Domāju, ka daudziem exsiešiem bijusi da jebkāda saskarsme ar Pokemoniem kaut kad bērnībā. Tas tomēr nav nekāds brīnums. Pokemonu franšīze ir tuvu populārākajai spēļu franšīzei pasaulē, kuru pārspēj tikai ūsainis Mario.

Satoshi TajiriDeviņdesmitajos, kabatas spēļu konsoļu adventes laikā, Satoshi Tajiri nāca klajā ar ideju par Pokemoniem. 1996. gadā Japānā jau parādījās spēle ar nosaukumu Pocket Monsters. Japānā tika laista sarkanā un zaļā versija, citur tikai sarkanā. Tajā pašā gadā nāca arī zilā versija, tolaik ekskluzīvi tikai japāņiem kā bonuss kaut kādam komiksu žurnālam. Pāris gadus vēlāk, laista arī tirdzniecībā un izplatīta citur pasaulē. Pokemoni momentāli guva savu popularitāti un pārdoto kopiju skaits ātri sasniedza vairākus miljonus. Pats spēles koncepts virzās ap Satoshi Tajiri bērnības aizrautību ar kukaiņu ķeršanu, kura kļuva mazāk aktuāla līdz ar apdzīvoto vietu urbanizāciju un līdz ar to, kukaiņu populācijas samazināšanos. CoroCoro žurnāla vāciņš. Žurnāls ar kuru kopā nāca ZILO pokemonu spēleTajiri vēlējās, lai bērni izjūt līdzīgu sajūsmu un interesi, laikā, kad bērniem ir darāmas labākas lietas kā kukaiņu ķeršana. Ideja šķiet diezgan oriģināla un Pokemonu fani brūk virsū Digimoniem un līdzīgām franšīzēm par ideju smelšanos. Tādējādi apgalvojot, ka Pokemoni ir savā ziņā idejas un vesela žanra pionieri.

Bet vai tiešām Pokemoni ir bijuši pirmie un vienīgie, kas nāca klajā ar līdzīgiem konceptiem? Pokemoni patiesībā ir relatīvi jauna franšīze - 1996. gads, ap to laiku šķietami daudzas idejas kaut kā jauna izveidei tika izsmeltas. Jāaizdomājas tikai par to, kas padara pokemonus tik unikālus. Visa pamatā ir divas galvenās idejas - saķert visus pokemonus un uzvarēt turnīros. Īpaši neož pēc pārlielas oriģinalitātes. Vai jums arī tā nešķiet? Iespēja rekrutēt lielu skaitu minjonu, radību taču parādās ļoti daudzās spēlēs.Zaļā pokemonu versija, kura nekad netika izdota ārpus Japānas. Uzvarēt? Tas manuprāt ir gandrīz visu spēļu mērķis. Vienīgais, kas nāk prātā domājot par veselo "Pokemonu bumu" ir tas, ka tā iespējams ir pirmā tāda tipa spēle, kas paredzēta tieši bērniem. Tas arī izskaidro to, ka šodien sastopams liels daudzums bārdaino vīru, kas joprojām dzīvo mātes mājās un caurām dienām dzenā Pokemonus. Kā tad īsti bija?

Ja būtu jārunā par spēļu industriju kopumā, tad Japāna ir liels, patiesi LIELS spēlētājs šajā biznesā. Domāju, ka šeit varētu darboties sekojošs princips - Pat ja tu kaut ko esi izgudrojis, tu patiesībā neko neesi izgudrojis, ja tu neesi visiem par to pastāstījis. Ilgu laiku pirms Pokemoniem, konkrētāk - 1987. gadā, Japānā parādījās negaidīta spēle ar nosaukumu Megami Tensei, jeb tautā - MegaTen. Pirmā spēle pārtapa fransīzē un franšīze tapa par milzi, pie tam milzi, kurš joprojām elpo. Tas manuprāt lielākoties pateicoties ATLUS kompānijai, kuras veidotās spēles un franšīzes ir pazīstamas un mīlētas, nu jau visur pasaulē. Ja jau paspējāt noprast, Megami Tensei nav visai latvisks nosaukums. Burtiskā tulkojumā no japāņu valodas, tas skan kā Dievietes Reinkarnācija. MegaTen izgudroja "mon" žanru (žanrs, kuram piemīt daudzas Pokemonos mītošās īpašības) gandrīz 10 gadus pirms pašiem Pokemoniem.

Domāju, ka būtu arī diezgan godīgi pieminēt āmīšu darinājumu - Wizardry. Viena šīs franšīzes spēle līdzīgus konceptus ieviesa tikai pāris mēnešus vēlāk par MegaTen, kaut gan par tiem jau bija dzirdēts labu laiku iepriekš. Kurš, kuru apzaga vai arī abās valstīs ritenis tika izgudrots vienlaikus, būtu grūti spriest. Galvenā doma ir tāda, ka Pokemoniem šajā jautājumā vispār vajadzētu aizvērties.

Aicinu jūs sagatavoties lielai lasīšanai un piedāvāju to darīt manis izvēlēto franšīzes saundtreku pavadījumā.

Kas ir MegaTen?


SMT Chaos Hero demon form dizains PS1 versijai.Ja man personīgi būtu jāatbild uz šo jautājumu pāris vārdos, tad vienīgais, ko varētu teikt ir šis.

Pamatā franšīzes spēles ietver sevī divas pretēji domājošās pārdabisko būtņu grupas (dēmoni, Lucifera vadībā un eņģeļi, jūdu Dieva Jahves vadībā) un to cīņu cilvēku pasaulē. Tas "nejauši" arī iepin cīņā cilvēkus, kas barības ķēdē ir salīdzinoši neizdevīgā pozīcijā. Dēmoni vēlas seno dievu atbrīvošanu un absolūto brīvību, kas ļautu pastāvēt pasaulei, kurā valda un izdzīvo tikai stiprie un skaistie, kas attīrīs un padarīs dabu skaistāku, jeb pasaules kārtošanu nodos dabas rokās. Eņģeļi vēlās pasauli, kur valda miers, ko var panākt ar kontroli un visādu perversiju izkaušanu, tas savukārt ietver arī dažādu kultūru un mākslas virzienu izkaušanu kā arī daudzu cilvēku, kas nevēlas pakļauties, iznīcināšanu. Kāda ir cilvēku loma šajā visā? Cilvēku loma ir ļoti niecīga, ja ignorēt galvenā varoņa pastāvēšanu, lielākā daļa visparastāko mierpilsoņu vienkārši atrodas nepareizajā vietā un nepareizajā laikā. Milzīgs upuru skaits ir neizbēgams, bet to grūti saost spēles sākumā.

Spēļu sākums nereti ir diezgan miermīlīgs(pretstatā depresīvajiem stāstiem pašā franšīzes spēļu pamatā) un ļauj nedaudz iejusties bezrūpīgā ikdienā, īsu brīdi pirms apokalispes. Dēmoni un eņģeļi soļo pa pasauli arī tad, kad pasaulē valda miers, bet tos atpazīt ir grūti. Lai labāk to vizualizētu, es iemetīšu dažus piemērus. Iedomājaties savu skolasbiedru, kurš arī ir jūsu labākais draugs. Diendienā tiekoties ar viņu, jūs pat nepadomāsiet, ka viņš ir Dieva sūtīts Mesija un interesantākais, ka viņš iespējams pats to nezina. Tomēr, kad sūdi sāks notikt, viņš sāks staigāt pa ūdeni un pārvērst ūdeni vīnā. Vai arī jūsu mīļākais politiķis, par kuru jūs mūžīgi esat gatavi balsot, bet tad atklājas, ka šamējais savā pagalmā upurē mājlopus pazemes lordam. Tas ir tas pats, kas nobalsot par politiķi un uzrunāt to darīt arī citus un vēlāk uzzināt, ka viņš atbalsta gejus. Piemēru ir pārāk daudz, lai minētu visus, bet tomēr...

Vienu mirkli jūs varat sēdēt bārā ar Deivida Bovija paskata vīrieti(Nē, tiešām, viņš izskatās pēc Deivida Bovija), sūkt kokteiļus un uzturēt miermīlīgas sarunas. Jūs pat nepadomātu, ka viņam varētu ataugt spārni un ragi, bet tā viņš ir ar tiem dēmoniem. Kaut gan tas ir Bovijs, visu var gaidīt no viņa. Savukārt eņģeļi neizmanto maldinošus tēlus, lai komunicētu ar kādu un uzreiz parāda savu patieso miesu. Atšķirībā no Lucifera, Jahve pat personīgi neveic nekādu kontaktu(un tikai vēro no malas), tā vietā viņš uzsūta savus pakalpiņus - Metatron, Demiurge, Mastema, Merkabah utt.

Lielākās cilvēces daļas liktenis ir mirt, bet ir daži cilvēki, kas spēj sevi pasargāt. Tiek izmantotas dažādas ierīces, kas pilda dažādas funkcijas, bet svarīgākā no tām ir COMP. Var jau pēc nosaukuma izspriest, ka COMP ir dators, taču tas nav visai vienkāršs. Šo datoru pārsvarā velk uz rokas, gandrīz kā cimdu, tas kopā ar papildierīcēm spēj veikt tādas funkcijas kā dēmonu analīze, dēmonu izsaukšana, dēmonu un savas runas tulkošana un tā tālāk. Franšīzē ne visi COMP ir līdzīgi un ne visus varētu saukt par COMP, bet tie visi pilda līdzīgu funkciju. Jaunākās spēlēs veco COMP nomaina tādas ierīces kā telefoni, smartfoni un pat Nintendo DS konsoles( Devil Survivor). Citās franšīzes sērijās tiek izmantotas, piemēram, taro kārtis(kuras salaužot tiek izsaukts dēmons, persona) vai pistoles (ar kurām izšaujot sev galvā tiek izsaukta persona( emo un visu nesaprasto bērnu slapjais sapnis)). Devil Summoner: Soul Hackers paliek interesants šajā ziņā, tur COMP tipiskā ārējā izskata vietā parādās pistoles, ģitāras, flautas, lietussargi - jebkas, kas sakrīt ar konkrētā personāža stilu, personību un gaumi.

MegaTen ir unikāla ar to, ka neietver sevī kaut kādas uzspiestās morāles, visu pušu argumentus prezentē līdzvērtīgi. Nav nekādas labo cīņas pret sliktajiem, kas sastopams citās spēlēs. Labais un ļaunais ir tikai paša spēlētāja vērtību produkts. Kaut arī spēlētājs vairāk jutīsies tā, itkā viņš būtu viens pret visiem, grūti būtu saukt daudzus dēmonus un personāžus par ienaidniekiem. Cīņas vietā ar potenciālo ienaidnieku var aprunāties un veikt dažādus darījumus, tādā veidā pat izvairoties no liekām cīņām. Labākajā no gadījumiem, radot ienaidniekā interesi piebiedroties jūsu grupējumam. Demi-Fiend, Shin Megami Tensei III galvenais varonis.Tas nenozīmē to, ka spēles vide ir diezgan droša, tieši pretēji. Daudzās RPG spēlēs lielākā daļa mantu ir bezjēdzīga. Shin Megami Tensei, gan ir atrodams pielietojums jebkurai mantai. Visas mantas ir noderīgas, sākot ar parastākajiem eliksīriem un ēdienu, beidzot ar burvestību akmeņiem un pašdarinātiem Molotova kokteiļiem. Pat ja tās jums nav vajadzīgas cīņu laikā, tās var izmantot veicot darījumus ar dēmoniem. Katra saskarsme ar dēmonu vai naidīgi noskaņotu personāžu, būtni ir cīņa par savu dzīvību. Laikus, kā iepriekš minēts, no cīņas var izvairīties izmantojot savas izcilās runāšanas spējas, laikus no tās vienkārši var aizbēgt. Tomēr jāņem vērā tas, ka daži dēmoni ir daudz ātrāki par jums, ka arī tas, ka ar dažiem dēmoniem vispār nav iespējams runāt. Apmēram pusē gadījumu vienīgā pieejamā izvēle būs cīņa. Arī esot stiprākam par ienaidnieku, jābūt ļoti uzmanīgam. Var gadīties tā, ka vājš ienaidnieks atklāj jūsu vājības kā rezultātā viņš iegūst papildus gājienus, bet jūs zaudējat savus gājienus. Diezgan bieži rezultāts ir ne visai patīkams.

Galvenais varonis parasti ir no vienkāršo ļaužu pulka, kas atbilst spēles veidotāju idejām par to, ka galvenais varonis var nemaz nedzimt par varoni, bet būt vienkāršs mierpilsonis, kuram kādā mirklī ir dota iespēja mainīt pasauli. Tipiska MegaTen spēles notikumu vieta ir mūsdienu Japāna, varētu brīnīties par to kā iepīt mitoloģiskās būtnes mūsdienu pasaulē, bet ja aiziet paklausīties visādu sektu diskusijas un smelties tās gudrības, kuras tur tiek apspriestas, viss top skaidrs un mīti, māņticības nāk roku rokā ar mūsdienīgu pasauli. Divas galvenās figūras, izņemot pašu galveno varoni, gandrīz katrā MegaTen spēlē ir Lucifers un YHVH(Jahve). To vietā var nākt arī citas būtnes, kas pārstāv katru no šiem personāžiem vai vismaz atbalsta to idejas. Bieži galvenā varoņa paziņas, draugi un radi, tiks izmantoti, lai galveno varoni pārvilinātu savā pusē. Ļoti iespējams, ka jums nepatiks abu pušu idejas. Nav liela bēda var izsist zobus abiem. Standarts pamata MegaTen spēlēm ir trīs dažādi nobeigumi:

Haosa nobeigums - Pie haosa nobeiguma noved cilvēces vēlme sadarboties ar dēmoniem un vēlme ieviest haotisku "kārtības veidu" kā patiesāko kārtības veidu. Kaut arī tā pamatā ir vēlme sasniegt absolūto brīvību, paredzami pasaulē valdīs stiprie. Tas visbiežāk būs bezgalīgā kara laikmets, kas veidos jaunas upes no vājo un kroplo būtņu asinīm.

Likuma nobeigums - Pie likuma nobeiguma noved cilvēces vēlme sadarboties ar eņģeļiem un Dievu. Šādi veidojas pasaule, kur cilvēkiem nav jābaidās, eņģeļi un Dievs pasargās cilvēci no jebkurām briesmām. Šī laba darījuma āķis ir tāds, ka tiks iznīcināts jebkurš un jebkas, kas kaut cik novirzās no Dieva uzstādītās kārtības. Kaut arī tā ir pasaule, kur valda miers, tas ir miers zem Dieva dzelzs dūres.

Neitrālais nobeigums - Pie neitrāla nobeiguma noved cilvēces atteikšanās no jebkuru pārdabisko spēku "palīdzības" pasaules kārtošanā. Kaut arī tas varētu izskatīties pēc humānākā problēmu risinājuma, tas ir tikai laicīgs risinājums, ja to vispār varētu saukt par risinājumu. Pārdabiskie spēki, neatvairāmi nāks atpakaļ, jo tie dzimst no cilvēku alkām un velmēm. Nereti pasaule arī varēs palikt nelabojami izpostīta un palīdzība cilvēcei neietilps ne pārdabisko spēku interesēs, ne arī to spējās.

Kaut gan daudzās spēlēs mēdz būt arī vairāki nobeigumi (piemēram, Shin Megami Tensei III un Shin Megami Tensei IV) vai mazāki(piemēram, Megami Tensei I un II). Daudzi nobeigumi arī ir diezgan atklāti interpretācijai un ne visai obligāti reprezentē jebkādu no pusēm, šādu joku izspēlēja Shin Megami Tensei III un to iespējams atkal varēs pieredzēt Shin Megami Tensei IV: Final, kurā visi spēles nobeigumi būs savā ziņā neitrāli.

First Person Dungeon Crawler RPG ir pamata žanrs šajā franšīzē, taču daudzviet var redzēt pavisam savādākus žanrus. Šodien pat varētu apgalvot, ka Dungeon Crawler ir vecs un aizmirsts temats, jo citi žanri franšīzē kļūst ar vien populārāki.

Tu iespējams varētu nodomāt "Franšīze ir forša, kāpēc es neesmu par to dzirdējis?". Tam ir sava veida skaidrojums.

Pixie pirmatnējs dizains.Megami Tensei, kaut arī populāra Japānā, ir bieži noklusēta franšīze jebkur citur. Tam ir daudzi un dažādi iemesli. Japāna ir relatīvi noslēgta valsts. Tas, kas notiek tur īsti nav zināms citur. Jack Bros uz Virtual BoyMegami Tensei diezgan aizkavējās ar savu spēļu izdošanu citās valstīs. Pati pirmā franšīzes spēle, kuru redzējuši ārpus Japānas bija nevis RPG, bet kāds dīvains platformera(iespējams) un action kombinējums. Klāt visam, tas tika laists uz diezgan draņķīgas konsoles, kas daudziem tā laika geimeriem atstāja palielu anālo sāpi. Jā, es runāju par Virtual Boy. Jā es runāju par Jack Bros - vienu no uz pirkstiem saskaitāmām tās konsoles spēlēm. Spēle parādījās 1995. gadā un tajā figurē 4 dēmoni, kuri sastopami šajā franšīzē:

  • Pixie - mazā feja.
  • Jack Frost - sākotnēji sniegavīrs, kurš laika gaitā tika "pokemonizēts" un kļuva par kaut kādu savdabīgu būtni.
  • Pyro Jack vai Jack O'Lantern - milzīgs ķirbis, kurš izskatās pēc Jack Frost un spļauj ugunis.
  • Jack The Ripper - jā, tieši tas Džeks, bet atkal, ārēji izveidots tā, lai tusētu pārējo Džeku grupējumā.

Jack FrostProblēma arī tajā, ka šie lielākoties ir dēmoni, kuri iemesti spēlē kā klauni, tieši priekš "comic relief" depresīvajā un drūmajā MegaTen pasaulē. Par īstas Megami Tensei garšas iegūšanu no šīs spēles pat nevar būt runu. Tomēr pati saruna līdz uzsākt viena ievērojama franšīzes elementa izrunāšanu.

Ļoti daudzām franšīzēm ir savs talismans. Pokemoniem - Pikaču; Final Fantasy - Cloud; Super Mario - well Mario. MegaTen arī ir tāds talismāns un tas ir iepriekšminētais Jack Frost.

Pyro JackPar to, kas ir šis tā saucamais Džeks, man joprojām nav skaidrības. Spēle apgalvo, ka dēmons radies Anglijā un ir ziemas vēstnesis. Viņš parādās gandrīz visās MegaTen spēlēs. Vai tas ir Megami Tensei Pikaču? Jā un nē. Viņš ir visur un lielākajā daļā gadījumu viņš ir ļoti draudzīgs, bet atšķirībā no Pikaču arī diezgan patstāvīgs. Viņš arī izdveš ļoti piemīlīgas skaņas un apsaukā visus par "Ho!". MegaTen visumā vai pareizāk būtu teikt multiversā ir daudzas šim Džekam līdzīgas būtnes un viņus visus varētu iemest vienā maisā un teikt, ka viņi ir talismāni. Piemēram, ir Pyro Jack, lielais ķirbis, kurš arī visus apsaukā par "Ho!", bet tādēļ, ka nav tik populārs, cik viņa draugs Jack Frost, un bieži abižots, viņš ir agresīvāks. Šis Džeks nāk no īru pasakas. Tad ir Džeks Uzšķērdējs, kurš ir pa pusei slepkava, kurš diezgan efektīvi apstrādāja ielu dāmas un pa pusei Džeks Frosts. Tad vēl ir King Frost - arī radies no pasakām.

Kas būtu, ja Džekam Frostam būtu ļauns un neglīts dvīnis - rastos Black Frost. Tomēr šī personāža aizsākumi nav meklējami tik tālu, cik 17. gadsimta pasakas, bet gan šodien. Ja skatīties uz to japāņa acīm, tad Black Frost radās tikai interesantas vārdu apspēles rezultātā. Jack Frost japāņiem skanēs vairāk kā Jakku Furosuto. Japāņiem ir arī vārds ja'aku, kuru ķīniešu ķeburos(japāņi izmanto gan japāņu gan ķīniešu ķeburu kombināciju) rakstot un vēlāk izlasot dabūjam vārdu "ļauns". Pamanījās arī tāds Frost Ace. Varētu teikt, ka ja visi cilvēki būtu Jack Frost, tad viņš būtu Betmena substitūts to starpā. Šādu te Džeku franšīzē ir ļoti daudz un par tiem runāt vairāk īsti nav jēgas. Tomēr kādēļ vispār runāju par Džekiem, izņemot to, ka tie ir franšīzes talismāni?

Jau sapratāt, ka šie tēli īsti nav spēles veidotāju izdomāti, dizaina ziņā varbūt jā, bet paši tēli lielākoties nāk no kaut kurienes. Galvenokārt figurēs tēli no japāņu un jūdu mitoloģijām, bet tas nemaz nav viss. Šeit ir tik daudz tēlu no pasaules mitoloģijām, pasakām, flimām vai pat tēli, kas balstīti uz reālām personām, ka sanāk nobrīnīties par Buša vai Lāčplēša klātbūtnes trūkumu. Tomēr svarīgāka par to izcelsmi ir pašu tēlu vieta MegaTen pasaulē.

Tad nu laiks atmest visas tās pretīgās pokemoniskas jēlības malā un ķerties pie nopietnākām sarunām.

Franšīzes neslava un problēmas ar lokalizāciju


Franšīze ir izpelnījusies diezgan lielu neslavu, lielākoties tā ir spēļu grūtības pakāpe, kas piesaista cilvēkus, kuri ir gatavi pārbaudīt vai tiem vēl ir kules un nervi, lai spēlētu Megami Tensei. Taču acīmredzamāks iemesls būtu tas, cik neapmierināti ir reliģiskie fanātiķi, kuru dievus un garus, ne tikai parāda spēlē, bet arī nogalina. Tajos laikos diez vai Rietumos būtu apmierināti lokalizēt spēli, kurā viens no galvenajiem antagonistiem ir izplatītākās reliģijas Dievs. Spēļu tematika, jau minot kārtejo reizi, arī nereti ir diezgan drūma un depresīva.

Pieņemsim, ka jūs esat pieredzējis MegaTen spēlētājs un jums veidojās dialogs ar kādu Pokemonu fanboyu. Jums veidosies līdzīga saruna:

Pokefags: O es saķēru Charizardu.
Jūs: Charizards? Cik mīlīgi, es gan upurēju savus labākos draugus, lai izsauktu Luciferu.
Pokefags: Es arī nesen uzveicu Team Rocket.
Jūs: Team Rocket saki? Bija grūti? Jo es tikko iznīcināju Jahvi un izvaroju viņa netīros pakalpiņus - eņģeļus.
Pokefags: Es saviem pokemoniem baroju augļus.
Jūs: Un es nesen kanibalizēju blakusesošo ciematu.

Drusku edgy saruna sanāk, bet cerams, ka galveno domu sapratāt. MegaTen būs pretstats lielākai daļai RPG

YHVH no SMT IISpēles nereti ceļ diezgan nopietnus, dziļus jautājumus un nekaunās apspriest tādas lietas kā cilvēku seksualitāte. MegaTen arī tikusi nereti kritizēta dažādu iemeslu dēļ. Jau iepriekšminēts un viens no slavenākajiem iemesliem ir dažādu dievu un garu tēlu atveidošana, jeb to dizains. Populārākais piemērs būtu YHVH, kas reliģiskiem cilvēkiem varētu šķist aizvainojošs. Kā redzat bildē malā, YHVH ir milzīga, pretīga dzeltenā galva. Jauns YHVH dizains iz SMT IV FinalTādēļ YHVH nav parādījies franšīzē ļoti ilgu laiku, ja nemaldos, tad kopš Shin Megami Tensei II un tagad beidzot parādīsies atkal jaunajā spēlē - Shin Megami Tensei IV Final. Kaut gan uzskatu, ka YHVH ir labākā pozīcijā kā daudzi citi dievi, gari. Gars Mara spēlē tiek attēlots kā liels dzimumloceklis. Turpinot runāt par dzimumlocekļiem Mishaguji galva ir benis un Rahu uz pieres karājas pimpis. Mara, viens no pirmajiem dizainiem.Romiešu dievietes Diānas ķermenis ir pārklāts ar krūtīm un Arioch vēdera vietā ir sievietes kājstarpe. Kaut arī tikai neliela daļa dēmonu tika šādi izkropļota, domāju, ka cilveku neapmierinātība ir diezgan paredzama. Turpinot par YHVH vēl viena lieta, kas varētu aizskart jūdus un arī kriestiešu ir tas, ka Dievs nereti tiek parādīts no sliktās puses.

Dažas spēles arī netika lokalizētas, jo tās sevī ietver dažādus vēsturiskus tēlus, kas ārzemniekiem varētu šķist dīvaini un nepiedodami. Persona 2 Innocent Sin parādās nacisti un viens no galvenajiem antagonistiem ir Hitlers. Tādēļ tikai viena no Persona 2 duoloģijas spēlēm tika lokalizēta - Eternal Punishment. Vēlāk Persona 2 spēlēm tika izveidots PSP rīmeiks, no kuriem atkal, tikai viena daļa tika lokalizēta, šoreiz gan Innocent Sin. Kas notika ar Hitleru, lokalizācijas laikā? Tam uzlika saules brilles un Adolfa Hitlera vārdu vienkārši nomainīja uz Fīrers. Agrīnās spēļu lokalizācijas bijušas diezgan smieklīgas un neveiksmīgas. Cenšoties mainīt spēļu atsauces japāņu kultūrai, amerikāņi, lokalizējot Megami Ibunroku Persona(kas rietumos tika izdots kā Revelations Persona) nomainīja dažu personāžu ādas krāsu(burtiski japāni pārvērta par nēģeri), nomainīja jēnas uz dolāriem, nomainīja personāžu vārdus utt. Tomēr sliktākā lieta, kas notikusi ar pirmo Persona spēli lokalizācijas laikā ir tas, ka puse spēles vienkārši tika izgriezta laukā. Pirmajā Persona ir divi dažādi stāsti, gandrīz kā divas spēles vienā, gandrīz kā Eternal Punishment un Innocent Sin, tad lūk, amerikāņi abižoja savējos un lokalizēja tikai pusi spēles.

Par laimi rietumnieki lokalizējot Megami Tensei spēles, mācījās no savām kļūdām un laika gaitā kļuva atklātāki pret spēlēs ietvertajiem tēliem un tematiem.

Pirmsākumi


Aya NishitaniOh! Pc žurnāla vāciņš (1984. gada novembris)Pirmā spēle franšīzē tika balstīta uz romāna - Digital Devil Story. Romānu uzrakstīja Aya Nishitani(nekāda sakara ar manu niku), kuram ideja par Digital Devil Story iešāvās prātā, kad viņš strādāja vienā IT kompānijā. Sākumā gan romāns tika publicēts pa daļām, žurnālā “Oh! Pc”, bet vēlāk apkopots jau trijās grāmatās. Teikšu, ka Japānā tā ir diezgan izplatīta prakse - rakstīt romānus pa daļām, publicējot kādos žurnālos vai avīzēs, līdzīgi tapa pazīstams romāns "Musashi", par vienu no pazīstamākajām figūrām Japānas vēsturē - Miyamoto Musashi. Izņemot šīs trīs romāna daļas, Nishitani uzrakstīja vēl 6 romānus ar "oriģinālu" nosaukumu – New Digital Devil Story. Klāt tam arī uzrakstījis 4 romānus balstītus uz Shin Megami Tensei( sava meistardarba bērna, bērna). Tomēr Digital Devil Story nav vienīgais romāns, kurš iedvesmoja jaunas spēles tapšanu, Nishitani "Tokyo Shadow" sērija apaugļoja spēļu industriju un izdzemdēja vēl vienu, mazāk populāru un mazāk veiksmīgu spēli uz Sega Saturn un Playstation.

Digital Devil Story romāna pirmā grāmata.Paša Digital Devil Story romāna pamatā ir stāsts par pievilcīgu( gandrīz sievišķīgu paskatā) un skolā nicinātu tīni(kuru arī nesaprot vecāki), savā ziņā IT ģēniju ar interesi pret okultu, kurš uzrakstīja programmu, lai izsauktu vienu no demoniem(Lokiju) mūsu pasaulē un atriebtos sevis vajātājiem. Nezinādams, ka Lokija izsaukšana piesaistīs arī citus demonus, viņš stāstu bagātināja ar visu zinātniskās fantastikas scenāriju dzinuli – lieliem sūdiem. Divi spēles un romāna galvenie varoņi ir Dievu, konkrēti Izanagi un Izanami, reinkarnācijas. Daudziem, protams, tas neko neizsaka, tāpēc es centīšos jūs sapazīstināt ar šīm 2 būtnēm.

Amenominakamushi(vārds ir dibensāpe, bet tas ir savā ziņā visa radītājs Japāņu mitoloģijā) kopā ar citu dievu radījuši pāri – Izanagi un Izanami – var teikt arī, ka brālis un māsa(piedad, ja tev nepatīk incests). Šis konkrētais pāris, dzimumaktu ceļā radījis Japānu un sauju dievu. Pastāv mīts, ka Izanagi stāvot debesīs vai uz debesu tilta, iegremdēja savu dārgakmeņos rotāto šķēpu ūdenī un ceļot to atpakaļ no pilieniem, kas pilēja no šķēpa virsmas radās sala(Onogoroshima((mītiskā sala, nemeklējat kartēs). Uz tās salas viņi, kā jebkuras citas radības ar dzimumorgāniem, gribēja savairoties. Digital Devil Story romāna otrā daļaNolaižoties uz salas viņi uzcēla stabu un katrs soļoja savā virzienā ap to. Diezgan oriģināls bildināšanas process, tomēr kā jau jebkurā dzīves situācijā – sieviete visu izbojā. Izanami soļojot ap stabu sastapusi Izanagi teica, ka sastapa diezgan burvīgu jaunieti. Tā kā pareizi to būtu jāsaka vīrietim, nevis sievietei, Izanagi pirmo reizi apsēklojis Izanami, sagaidīja kropļa piedzimšanu. Nācās atkal ņemties ap stabu un vārdiem, pirms Izanagi atkal varēja mierīgi ieiet viņā iekšā. Vēlāk viņiem piedzima vairāki dievi, piemēram, Amaterasu(saules dieviete) un radās vairākas no Japānas salām, to skaitā Kuriļu salas, kuras krievi piesavināja sev. Lai nestieptu gumiju garumā, teikšu, ka leģenda beidzās ar to, ka Izanami reiz piedzemdēja uguns dievu un rezultātā palikusi vāja. Lai neuzturētos tādā kondīcijā sava vīra klātbūtnē, viņa aizbēga uz mirušo zemi, taču Izanagi tāpat ceļoja viņai pakaļ, ko Izanami liedza viņam darīt. Ieraudzījis, cik izkropļota tapusi Izanami, viņš bailēs skrēja prom un ieslodzīja viņu mirušo zemē. Izanami neapmierināta solījās, ka katru dienu paņems 1000 Japānas iedzīvotāju dzīvības, uz ko Izanagi atbildēja ar to, ka katru dienu ļaus rasties 1500 jaunām dzīvībām. 

Digital Devil Story romāna trešā grāmata.Īsti liela sakara tam ar pašām spēlēm un romānu nav, bet vismaz tagad jums ir kāda saprašana ap to, kas ir Izanagi un Izanami. Pamatā romāns sastāv no trīs grāmatām, kuras NAV pieejamas angliski, bet fani īsti netērēja laiku un pašlaik ir pieejams fanu veidots tulkojums pirmajām divām grāmatām:

Links

Pirmās divas spēles franšīzē, respektīvi - Megami Tensei(Digital Devil Story) I un II uz Famicom, kā arī to rīmeiks Kyūyaku Megami Tensei nedaudz smelās no trešās romāna grāmatas beigām un atzarojas no tā.

Ar Shin Megami Tensei lietas kļuva interesantākas. Shin Megami Tensei ieviesa daudzus jauninājumus. Spēlei beidzot parādījās salīdzinoši labi izstrādāts stāsts, parādījās iespēja izvēlēties galvenā varoņa morālo nostāju utt. Var droši apgalvot, ka Shin Megami Tensei ir iedvesmas avots turpmākajām franšīzes spēlēm un sērijām. Nebūtu lieki pieminēt, ka tā stāsts nav saistīts ar Megami Tensei spēlēm. Izņemot Megami Tensei un Shin Megami Tensei franšīzē ir arī sekojošas sērijas: Devil Summoner, Majin Tensei, Megami Ibunroku Persona(Pazīstams kā Persona), Devil Children, Digital Devil Saga, Devil Survivor, Last Bible

Mainline MegaTen


Megami Tensei/Digital Devil Story sērija

Kyūyaku Megami Tensei vāciņšPirmā spēle ir savā ziņā balstīta uz romāna. Otrā - paķērusi dažas tā idejas, diezgan stipri atzarojas no romāna. Abas nav tik ar stāstu bagātas, cik Shin Megami Tensei sērijas spēles. Pirmajai daļai ir tikai viens nobeigums. Stāsts diezgan sauss - Lucifers ieslodzīja japāņu dievieti Izanami un jums jācīnās ar dažādiem Lucifera pakalpiņiem, skrienot dziļāk milzu katakombās, lai atbrīvotu dievieti un iepļaukātu Luciferam. Otrajai daļai ir 2 nobeigumi un sižets jau sāk ost pēc kaut kā jauna. XXI gadsimts - kodolkarš; cilvēce - pa lielam kaput. Atlikušā cilvēces daļa dzīvo bunkuros, tā sanāk, ka 2 sīkpirži sagribēja spēles padzenāt uz bunkura datoriem un uzveicot bosu vienā no spēlēm, viņi atbrīvoja dēmonu- Pazuzu, kurš uzdāvina viņiem dēmonu izsaukšanas programmu. Īsu brīdi pēc tā bunkurā ielavās citi dēmoni un sāk baigi trakot, paredzami - 2 postapokaliptisko geimeru uzdevums ir parādīt, kurš ir stiprākais klasē un izglābt atlikušo cilvēku populācijas daļu. Šīs divas spēles ir manā skatījumā starp grūtākajām šīs franšīzes spēlēm. Savos pirmajos mēģinājumos bieži miru un izceļojot pirmajās katakombās līdz pusei, bieži nācas skriet atpakaļ uz hub zone, lai atjauninātu dzīvības punktus personāžiem un dēmoniem. Spēlēm vēlāk parādījās rīmeiks ar nosaukumu Kyūyaku Megami Tensei(Dievietes Reinkarnācijas Vecā Derība). Pirms ATLUS veidotās Megami Tensei bijusi arī Megami Tensei, kas paredzēta tā laika datoriem - Megami Tensei (Telenet). Kaut arī viņa arī tika balstīta uz romāna, viņai nav nekāda sakara ar ATLUS veidotajām MegaTen spēlēm. Pie tam Megami Tensei (Telenet) ir salīdzinoši draņķīga spēle.

Sērijas spēles:

  • Megami Tensei II vāciņšMegami Tensei I vāciņšMegami Tensei
  • Megami Tensei II
  • Kyūyaku Megami Tensei
  • Megami Tensei (Telenet)

 

 

Shin Megami Tensei sērija

 

Ar Shin Megami Tensei, jeb "Patiesās Dievietes Reinkarnācijas" izlaišanu, citām tā laika populārajām JRPG nācās sagatavot dirsu kaut kam, kas salīdzinājumā ir jūtami jauns un interesants. Šī sērija uzsākusi modi, stāstiem notikt mūsdienu Japānā. Parādījās morāli-ētisko nostāju sistēma, kas nosaka galvenā varoņa ceļu spēlē un daudzu dēmonu personību. Stāsts un atmosfēra ir noteikti šo spēļu stiprā puse un geimpleja mehānika laika gaitā tapa tikai labāka.

Shin Megami Tensei vāciņšPirmā spēle risinās laikā, kad starp ASV un Japānu notiek militārs konflikts, bet vēlāk atklājas, ka tajā iesaistīti nevis cilvēki, bet pārdabiskas būtnes. Stāsts noteikti ir pirmās daļas stiprā puse un sniedz spēlētājam daudzus pārsteigumus spēles gaitā. Otrā daļa risinās 30 gadus pēc pirmās daļas neitrālā nobeiguma - jaunajā pasaulē, kas tika pārbūvēta pēc apokalipses un kuras cilvēki zina par dēmonu/eņģeļu eksistenci. Šīs spēles stiprā puse būtu lielākoties atjaunotas geimpleja mehānikas kā pats stāsts.

SMT III: Nocturne vāciņšTrešai daļai nav acīmredzamas saistības ar iepriekšējām daļām. Tomēr tāda patiesībā ir. SMT II galveno varoni, YHVH vainoja lielā grēka izdarīšanā, par kuru sods ir bezgalīga reinkarnācija pasaulēs, kurās notiek apokalipse. Līdzīgs vainojums tika izvirzīts SMT III galvenajam varonim. Tā kā tie ir vienīgie varoņi franšīzē, kas šo lielo grēku ir pieļāvuši, ļoti iespējams, ka SMT III galvenais varonis ir SMT II galvenā varoņa reinkarnācija. Stāsts sākas ar to, ka galvenais varonis pieredz apokalipsi un gatavs mirt, bet mazs puika, kurš sevi dēvē par Luisu Saiferu, enigmātiskās dāmas klātbūtnē, ievada galvenā varoņa ķermenī parazītu, kurš padara galveno varoni par puscilvēku un pusdēmonu. Jauniegūtie spēki dod galvenajam varonim iespēju izglābt pasauli no iznīcināšanas. Šajā daļā arī tiek sastapts koncepts "Amala Network", kas paredz to, ka visas Megami Tensei daļas ir savstarpēji saistītas šajā daudzu Visumu sistēmā, jeb Multiversā. Šīs spēles stiprā puse ir gan stāsts, gan geimplejs, kas ieviesa jaunu Press-Turn cīņu sistēmu. Tā apbalvo spēlētāju par ienaidnieka vājību atklāšanu, bet soda, kad ienaidnieks atklāj paša spēlētāja vājības.

Ceturtai daļai atkal nav acīmredzamas saistības ar iepriekšējām spēlēm, bet tādu var dabūt balstoties uz daļēji ticamām fanu teorijām, kas prasītu piesaistīt vienu sērijas spinoffu puzlei, ko šoreiz es gan nedarīšu. Spēle sākas fikcionālajā karaļvalstī - viduslaiku tematika. Sabiedrība dalās divās grupās - izglītotie un bagātie, kas dēvēti par Luxurors un nabadzīgie lauķi, kurus dēvē par Casualries. Galvenais varonis ir viens no tiem netīrajiem kazuāļiem, kurš tiek iesaukts pilī. Kāpēc? Bija tāda lieta mūsu pasaulē kā obligātais dienests, tur darbojas kaut kas līdzīgs. Noteiktā vecumā visi cilvēki tiek iesaukti pilī, tad uz to rokām tiek uzvilkts COMP, kas te saukts par gauntlet. COMP vēlāk komunicē ar cilvēku, kuram tas uzģērbts, vai arī nē. Ja COMP dod signālu cilvēkam, kurš to uzvilcis, tad tas kļūst par tā cilvēka personīgo COMP un pats cilvēks iekļūst Samuraju ierindās, ka arī, ja iepriekš bijis Casualry, tad turpmāk kļūst par vienu no Luxurors. Ja COMP nedod nekādu signālu, tad cilvēkam atliek vien zist pimpi laukos kā vienam no tiem, kas mūžīgi ieņems Casualry ierindas un nekad neizbaudīs obligāto dienestu. Jūs jau zinat, kas notika ar galveno varoni, jo citādāk nemēdz būt. Neilgi sanāca miermīlīgi dienēt, kad kāda dīvaina persona sākusi piegādāt grāmatas nabadzīgai populācijas daļai, kas iedzīvotājus pārvērta par dēmoniem. Sekojot šai dīvainai personai, galvenais varonis attopas mūsu pasaulē. Uzminējāt! Tokijā. Mūsu pasaule tiek dēvēta par Unclean Ones' Country. Turpmāko nebūtu labi spoilot. Varu vien teikt, ka es vienkārši mīlu šīs spēles stāstu, geimplejs arī ir diezgan augstā līmenī.

Spinoffu šajā sērijā ir daudz, bet par tiem daudz runāt arī nav vērts. Shin Megami Tensei NINE bijusi paredzēta kā MMORPG oriģinālajai X-kastei, bet izgāzās, jo tika laista tikai Japānā, kur X-box ir ļoti nepopulārs. Kaut arī nav iespējams spēlēt online, single player mode par laimi ir pieejams. Spēle notiek laikā starp SMT I un SMT II. Shin Megami Tensei: Devil Summoner vāciņšIzņemot RPG, to varētu pieskaitīt arī pie RTS un Fighting spēlēm, jūtama arī ir veco Shadowrun spēļu ietekme. Nedaudz veiksmīgāks MMORPG piemērs būtu SMT Imagine, kurš joprojām darbojas, bet tā angļu serverus nesen aizklapēja un iespējams spēlēt ir tikai japāņu serveros.

Shin Megami Tensei: if... Ir savā ziņā citas sērijas prototips. Tā sērija ir Persona, ko tagad varētu saukt par ne tikai populārāko franšīzes sēriju, bet arī par patstāvīgu, neatkarīgu franšīzi. Shin Megami Tensei: if... Notikumi risinās alternatīvajā laika līnijā, kur daudzi no SMT I notikumiem nav atgadījušies.

Visbeidzot SMT: Strange Journey - viena no labākajām, ja ne labākā Shin Megami Tensei daļa, gan geimpleja ziņā, gan arī stāsta ziņā. Tā ir arī viena no grūtākajām spēlēm franšīzē un likusi manai dirsai tonnām konsumēt anālo krēmu, lai izciestu dibensāpi cīņā ar dažiem bosiem.

Sērijas spēles:

  • Shin Megami Tensei: Strange JourneyShin Megami Tensei
  • Shin Megami Tensei II
  • Shin Megami Tensei III: Nocturne
  • Shin Megami Tensei IV

Sērijas spinoffi, telefonu spēles un citi:

  • Shin Megami Tensei: if...
  • Shin Megami Tensei: if... Hazama's Chapter
  • Shin Megami Tensei - Devil Summoner
        Spinoffi:
            Shin Megami Tensei Pinball: Judgement
  • Shin Megami Tensei NINE
  • Shin Megami Tensei IMAGINE
  • Shin Megami Tensei: Strange Journey
  • Shin Megami Tensei: 20XX
  • Shin Megami Tensei: 20XX Devil's Colosseum
  • Shin Megami Tensei: Tokyo Requiem
  • Shin Megami Tensei II Gaiden: Ma To Houkai
  • Shin Megami Tensei: Devil Hunter Zero
  • Shin Megami Tensei: Devil Collection

Spinoff sērijas


Devil Summoner sērija

Kyouji Kuzunoha, detektīvs no pirmās Devil Summoner spēles.Pirmajā un savā ziņā arī otrajā spēlē ir jūtams Shin Megami Tensei gars. Pirmā spēle ir par koledžas studentu, kurš pieredz diezgan dīvainu notikumu virkini. Viņam un viņa draudzenei uzbrūk dēmoni, bet kāds vīrs no noslēpumainās detektīvu aģentūras tos izglāb. Vēlāk pats detektīvs tiek noslepkavots diezgan dīvainos apstākļos. Galvenais varonis un viņa draudzene arī kļuva par sērijveida slepkavas upuriem. Galvenais varonis tiek ieslodzīts noliktavā un vēlāk noslepkavots, tomēr tā vietā, lai sastaptu nāvi, viņa dvēsele iemiesojas iepriekš noslepkavotā detektīva ķermenī. Tāda izvairīšanās no nāves viņam dod iespēju izglābt savu draudzeni, kura iespējams palikusi dzīva.

Otrā spēle ir par hakeru grupu, kas cenšoties tikt jaunajā VR sociālajā platformā atklāj pilsētas milzīgākās software kompānijas konspirāciju. Atšķirība starp pirmajām divām un pēdējām divām spēlēm šajā sērijā ir manāmi milzīga. Trešajā un ceturtajā spēlēs notikumi risinās nevis mūsdienu Japānā, bet gan 1931. gadā. Turn-based first person dungeon crawler mehānikas nomainīja Action RPG. Galvenais varonis ir jauns vīrietis, detektīvs, vārdā Raidou Kuzunoha XIV. Patiesībā tas lielākoties pat nav vārds, bet gan tituls, ko galvenais varonis iemantoja savā klanā, kurā tika apmācīts dēmonu izsaukšanas tehnikai. Tā kā 1931. gads ir par agru datoriem, Raidou elektronisko ierīču vietā izmanto caurules, lai tajās iemitinātu dēmonus un vēlāk tos izsauktu. Raidou Kuzunoha XIV ir balstīts uz cita tēla - Yasunori Kato, kurš ir sastopams japāņu literatūrā un filmās. Yasunori Kato ar Raidou dala ne tikai savu ārējo izskatu, bet arī savas pārdabiskās spējas.

Sērijas spēles:

  • Shin Megami Tensei: Devil Summoner
  • Devil Summoner: Soul Hackers
  • Yasunori KatouDevil Summoner: Raidou Kuzunoha vs Soulless Army
  • Devil Summoner 2: Raidou Kuzunoha vs King Abaddon

Sērijas spinoffi, telefonu spēlēs un citi:

  • Devil Summoner: Soul Hackers Intruder
  • Devil Summoner: Soul Hackers New Generation
  • Shin Megami Tensei: Devil Summoner Demon Compendium
  • Devil Summoner: Soul Hackers Demon Compendium Second Collection

Last Bible Sērija

Šis brīnums ir ļoti atšķirīgs no citām Megami Tensei spēlēm un nedaudz atgādina tādas spēles kā Dragon Quest. Tā notikumi risinās lomu spēļu starpā populārajā fantastikas pasaulē ar viduslaiku tematiku. Līdzīgi kā Devil Children, tas paredzēts plašākai auditorijai, kas sevī ietver arī bērnus. Tāpēc spēles tematika nebūs tik depresīva, cik citās Megami Tensei spēlēs. Dēmoni vairs netiek saukti par dēmoniem, bet gan monstriem. Lielākā daļa stāstu atgādina Sprīdīti, kur galvenie varoņi arī dodas laimi meklēt un tikai Last Bible Special notikumi risinās laikos, kas aprakstīti bībelē.

Sērijas spēles:

  • Last Bible
  • Last Bible II
  • Last Bible III
  • Another Bible
  • Last Bible Special

Sērijas spinoffi, telefonu spēles un citi:

  • Last Bible New Testament
  • Last Bible New Testament II: Hajimari no Fukuin
  • Last Bible New Testament III: Mugen no Eiyuu


Devil Children(DemiKids) sērija

DemiKids Dark Version vāciņšŠī sērija ir franšīzes pirmais un vienīgais mēģinājums līdzināties Pokemoniem un otrais mēģinājums piesaistīt bērnus franšīzei. Līdzīgi kā Pokemonu spēles, šīs sērijas spēles arī iedalās "krāsainajās versijās". Tomēr būtiska atšķirība varētu būt tas, ka katra versija, no kopā iznākušajām spēles versijām ietver sevī savādāku stāstu, savādākas notikumu vietas un savādākus galvenos varoņus. Ja pareizi izpratu pokemonu versijas, katrā paaudzē, vienīgā atšķirība starp versijām ir divu-triju jaunu pokemonu parādīšanās. Spēļu galvenie varoņi ir bērni, kas pa pusei ir cilvēki un pa pusei dēmoni, no kurienes arī nāk nosaukums - Devil Children. Šeit COMP vietā tiek izmantotas ierīces ar nosaukumu "Devil Raiser". Pirmajās divās spēlēs antagonists ir Jack Frost, kurš ne tikai vasaras vidū sev līdzās atveda ziemu, bet arī sāka zagt mazus bērnus. Saprotams, ka notikumi risinās mūsdienās, Imantā. Trešā spēle, kaut arī pieder vienai un tai pašai sērijas spēļu paaudzei, notiek drusku vēlāk. Īsāk sakot tā ir par diviem bērnības draugiem, no kuriem vienā kopš dzimšanas iemiesojās eņģeļu spēks, un otrā - dēmonu spēks. Jau būdami pazīstami ar dažām MegaTen spēlēm, varat iedomāties, kas notiek turpmāk. Spēļu ir pārāk daudz, lai par tām pašlaik turpinātu runāt un es neesmu izgājis nevienu no viņām. Kaut arī spēļu tonis ir daudz mierīgāks, runājot par spēlēm kritiski, tās ir spēles par to kā dēmoni un eņģeļi pārvērš bērnus par iznīcinošiem kara ieročiem.

Devil Children Red Book un Black Book vāciņšSērijas spēles:

  • Devil Children Black Book
  • Devil Children Red Book
  • Devil Children White Book
  • DemiKids Light Version
  • DemiKids Dark Version
  • Devil Children Fire Book
  • Devil Children Ice Book
  • Devil Children Messiah Riser
  • Devil Children Puzzle De Call

Sērijas spinoffi, telefonu spēles un citi:

  • Devil Children Mobile

Majin Tensei sērija

Majin Tensei II: Spiral Nemesis vāciņšMajin Tensei ir pirmā Strategy RPG sērija MegaTen franšīzē. Spēle lielākoties izskatās pēc Shin Megami Tensei un Fire Emblem dzimumakta produkta.

Izņemot gameplay mehānikas, spēle īsti neatšķiras ar stāstu citu sava laika Megami Tensei spēļu starpā. Protams, katrai spēlei ir oriģināls stāsts, bet tonis un tematika ir apmēram līdzīga. Tas, kas atšķir šīs spēles no pārējām ir grafikas. It īpaši Majin Tensei II, kas visticamāk ir skaistākā spēle Super Famicom un SNES spēļu starpā. To, diemžēl, nevarētu teikt par Ronde, kas ir trešā un pēdējā spēle šajā sērijā, ja neņemt vērā telefonu spēles. Šī spēle bijusi tik vizuāli neglīta, ka iznīcināja sērijas fanu haipu ar spēles demo versijas iznākšanu. Kaut gan jebkam citam spēlē nav vainas, šīs spēles vizuālā puse ir tik vāja, ka daudzi atsakās mocīt sevi ar šo spēli, kas spēlei izpelnīja sliktākās MegaTen spēles statusu un iznīcināja Majin Tensei sēriju.

Sērijas spēles

  • Majin Tensei
  • Majin Tensei II: Spiral Nemesis
  • Ronde

Sērijas spinoffi, telefonu spēles un citi:

  • Majin Tensei: Blind Thinker
  • Majin Tensei: Blind Thinker II

Devil Survivor sērija

Devil Survivor vāciņšMajin Tensei gaitās sekoja cita spēle - Devil Survivor. Devil Survivor ir daudz gaišāka noskaņojuma ziņā. Tas ir kā Majin Tensei un Persona sēriju bērns. Abas sērijā esošās spēles ir savstarpēji līdzīgas. Pirmās spēles galvenie varoņi pieredz dēmonu nākšanu pasaulē, bet ar datoru palīdzību spēj dažiem likt cīnīties savā pusē. Galvenais varonis spēj redzēt katra cilvēka nāves laiku un izmanto to, lai atvairītu cilvēku nāves. Otrajā spēlē galvenie varoņi piereģistrējas sociālajā portālā, kur pēc baumām ir iespējams redzēt sava drauga nāvi, īsu mirkli pirms viņa nāves. Pēkšņi galvenie varoņi sāk redzēt paši savas nāves sociālajā portālā un pēc mirkļa metro stacijā, kur viņi atradās notiek negadījums. Nepaspējuši pārliecināties, ka visi ir kārtībā, viņi sastop dēmonus, kuri pēkšņi sāk uzbrukt galvenajiem varoņiem. Uzveikuši dēmonus galvenie varoņi atklāj spējas izsaukt dēmonus. Sociālais portāls arī tiek aktīvi izmantots, lai atvairītu liekas tuvinieku nāves. Spēles izmanto Majin Tensei līdzīgas Tactical RPG mehānikas un apvieno tās ar jaunāko Persona sērijas spēļu sociālā simulātora mehānikām. Spēlēs ir vēl viena interesanta lieta - galvenajiem varoņiem ir iespēja nozagt ienaidnieku burvestības, ja konkrētam personāžam sanāk uzveikt konkrētu ienaidnieku. 

  • Devil Survivor 2 vāciņšDevil Survivor
             Rīmeiki:
                 Devil Survivor Overclocked
  • Devil Survivor 2
             Rīmeiki:
                 Devil Survivor 2 Record Breaker

Sērijas spinoffi, telefonu spēles un citi:

  • Devil Survivor 2: The Extra World

Digital Devil Saga sērija

Digital Devil Saga vāciņšNereti tiek uzskatīta par labāko spēli stāsta ziņā. Es pat neteiktu, ka es tā nedomāju, bet daudziem stāsts varētu izklausīties pēc paliela mindfucka. Stāsts notiek pasaulē, kuru sauc par Izgāztuvi. Savā starpā cīnās 7 cilvēku ciltis, galveno varoņu cilts saucas Embryon. Cīņas starp ciltīm kļūst intensīvākas, kopš pasaulē parādās dīvains objekts, kurš inficēja visus cilvēkus ar vīrusu. Vīruss pārvērš tos dēmonos. Taču izņemot šo te dāvaniņu, mistisks objekts aiz sevis atstāja arī nepazīstamu meiteni, kura no savas pagātnes gandrīz neko neatceras. Galvenie varoņi tagad sastopas ar jaunu problēmu, jo ilgāk tie bado, jo vairāk tie sāk trakot un nekontrolējami pārvērsties par dēmoniem. Lai no tā izvairītos, galvenajiem varoņiem ir nepieciešams kanibalizēt citus dēmonus, ļaudis. Daudzi to pieņem kā neizbēgamo likteni un samierinās ar to, taču citi pilnībā atsakās ēst. Vēlāk kāda dīvaina būtne, kas prezentē sevi kā Angel, sapulcē visu cilšu pārstāvjus un paziņo, ka ciltīm tagad jācīnās savā starpā. Vienai no ciltīm ir iespēja nokļūt Nirvanā. Lai nokļūtu Nirvanā ir nepieciešama vēl viena lieta - mistiska meitene, kura nesen parādījās šajā pasaulē. Šī meitene ir tā pati persona, kuru atrada Embryon cilts biedri. Tomēr ar laiku galveno varoņu lielākā problēma vairs nepaliek visu cilšu izkaušana, bet gan tās meitenes glābšana no gūsta, kopš pretinieku ciltis uzzina par viņas atrašanās vietu. Pirmās daļas stāsts lielā mērā ir par šo, otra daļa ir turpinājums šim stāstam. Esmu dzirdējis, ka stāsts tiek salīdzināts ar Matrix, kaut gan pasakot šo, diezgan daudz ko iespējams esmu nospoilojis.

  • Digital Devil Saga: Avatar Tuner
  • Digital Devil Saga: Avatar Tuner 2
  • Digital Devil Saga: Avatar Tuner: A's TEST Server

Persona sērija

Revelations Persona vāciņšŠī ir populārakā franšīzes sērija, kas pamazām pārtop atsevišķā franšīzē. Kāpēc? Jo lielākā daļa šīs sērijas fanu nemaz nezina, ka sērija pieder Megami Tensei franšīzei. Šajā sērīja dēmonu vietā, galvenie varoņi izsauc Personas. Persona ir savā ziņā otrais Es, vēl viena būtne, kas apslēpta indivīda ķermenī. Būtne, kas rodas no cilvēka dziļākajām vēlmēm, uztraukumiem, bailēm, alkām. Liels uzsvars ir Kārla Junga psiholoģijai. Galvenais temats vairs nav apokalipse, bet gan galveno varoņu patiesā Es meklējumi. Sākotnēji sērija bija patiesi drūma un adresēja diezgan nopietnus, aktuālus jautājumus. Protams turpmākajās sērijas spēlēs arī vietām ir redzams drūmums un nopietnība, bet lielākoties spēles top tik pārcukurotas, ka dirsa salīp momentāli. Diezgan neapmierināts paliku ar dēmonu aizvietošanu ar vienveidīgiem mošķiem pēdējās spēlēs, nespēju veikt darījumus ar dēmoniem un sociālā simulātora mehāniku ieviešanu sākot ar Persona 3. Persona 4 vispār pārvērta sēriju par cirku un kaut kādu Skūbija Dū tipa detektīvu. Lielas cerības lieku uz gadu atpakaļ paziņoto Persona 5, kas pašlaik izskatās daudzsološi.

Persona 2 Innocent Sin PS1 versijas vāciņš.Sērijas spēles, spinoffi un telefonu spēles:

    • Megami Ibunroku Persona(Revelations: Persona)
          Rīmeiki:
              Shin Megami Tensei: Persona
    • Megami Ibunroku Persona: Ikuu no Tou Hen
    • Persona II: Innocent Sin
          Rīmeiki:
              Persona II: Innocent Sin(PSP)
    • Persona II: Eternal Punishment
           Rīmeiki:
              Persona II: Eternal Punishment(PSP)
    • Persona II Tsumi: Lost Memories
    • Persona II Batsu: Infinity Mask

Persona 2 Eternal Punishment PS1 vāciņš

  • Persona 3
        Rīmeiki:
            Persona 3: FES
            Persona 3: Portable
        Spinoffi:
           Persona: The Night Before
           Persona: Ain Soph
           Persona 3 Em
           Megami Tensei Chaining Soul: Persona 3
           Megami Tensei QIX: Persona 3
           Aegis: The First Mission
           Persona 3: Broken Shadow
           Persona 3: Illust Puzzle
           Persona 3: Escape
           Persona 3 Social
  • Persona 4
        Rīmeiki:
            Persona 4 Golden
        Spinoffi:
            Persona 4 Arena
            Persona 4 Arena Ultimax
            Persona 4 Dancing All Night
            Persona 4 The Card Battle

Citi spinoffi:

  • Persona Q: Shadow of the Labyrinth
  • Persona Mobile Online

Citas spēles

  • Giten Megami Tensei: Tokyo Mokushiroku
  • Jack Bros
  • Genei Ibun Roku #FE/Shin Megami Tensei X Fire Emblem

Upcoming spēles


Persona 5

Šīs spēles paziņojums mani diezgan pārsteidza. Biju gaidījis kārtējo randiņu simulatoru kā Persona 4, bet tiktāl spēle izskatās diezgan interesanta. Reiz skatoties treileri pamanīju arī, ka beidzot vienveidīgu mošķu vietā, atkal parādīsies dēmoni. Diemžēl nevaru daudz spriest par šo spēli, jo ne es daudz interesējos par to, kopš tā tika paziņota, ne es arī esmu kaut ko papildus dzirdējis. Galvenie varoņi izskatās pēc kāda zagļu grupējuma. Beidzot arī būs iespējams atkal izmantot 2 tipu ieročus cīņā. Izskatās, ka spēle ieviesīs daudzus jauninājums un atliek tika cerēt, ka nepievils tik stipri, cik Persona 4.

Spēle iznāks visticamāk tikai šī gada otrajā pusē.


SMT IV Final

Spēles notikumi risinās apmēram vienā laikā ar Shin Megami Tensei IV stāsta neitrālo ceļu. Tas būs savā ziņā stāsta papildinājums un turpinājums ar jaunu galveno varoni. Galvenais varonis reiz mirst cīņā ar dēmoniem, bet tiek atdzīvināts. Galvenā varoņa glābējs ir īru dievs Dagda, kurš piedāvāja atdzīvināt galveno varoni, ja tas kļūs par viņa personīgo Dievu slaktētāju. Neilgi pēcāk galvenais varonis iegūst iespēju izsaukt dēmonus caur savu telefonu.

Diezgan dīvaini, bet izskatās, ka šajā spēlē Lucifers sadarbosies kopā ar Jahvi, lai apvienotu spēkus pret jaunu ienaidnieku - Politeistisku Aliansi. Politeistiskas Alianses priekšgalā ir dievi Krišna, Buda un Odins. Šis grupējums apgalvo, ka vēlas glābt cilvēci, kaut gan tas, ka cilvēces liktenis ietilpst viņu interesēs ir maz ticams.

Daudzas spēles mehānikas salīdzinājumā ar iepriekšējo daļu tiks.mainītas un uzlabotas, piemēram, smirk mehānika,  ka arī parādīsies iespēja beidzot pašam izvēlēties personāžu, kas būs komandas kompanjons. Mēness fāžu sistēma arī atgriežas atpakaļ šajā spēlē. Šoreiz spēlē ietilps pāri 450 rekrutējamiem dēmoniem.

Spēle tiks laista tirdzniecībā jau nākammēnes, bet pagaidām tikai Japānā.


Raksts tiks atjaunots kamēr pastāv šī franšīze, kamēr manā redzeslokā uzpeld kas jauns vai arī kamēr esmu ieinteresēts to atjaunot.

 

 

Laboja mad, labots 9x