Spēles nosaukums: Stronghold.

Izdevējs: Firefly Studios.

Izdošanas gads: 2001.

Platforma: PC.

Žanrs: Real-time Strategy / 2D / Simulation.


 

Ievads:

Esmu uzsācis projektu, kura laikā rakstīšu par savām mīļākajām bērnības spēlēm. Daudzi tās jau būs iepazinuši, bet neviens par tām nav uztaisījis aprakstus. Tā nu, lūk, es ķeršos pie darba personīgi. Pirmā spēle, ko apskatīšu ir "Stronghold" pirmā daļa. Tā bija mana pirmā stratēģiskā spēle, kuru spēlēja visa mana ģimene. Tas vien parāda, ka šai spēlei nav vecuma ierobežojuma un spēlēt var ikviens - katrs spēs atrast sev tuvāku nodarbi šajā spēlē.

Spēles apraksts:

Tā ir stratēģiska spēle, kuras darbība notiek Viduslaikos. Spēlētāji ceļ un nostiprina savas pilis, dibina jaunus ciemus un iekaro jaunas zemes. Ir divu veidu missijas: ekonomiskās un kaujas.

Ekonomiskās misijas:

Ir dažas ekonomiskās missijas, kuru laikā jums būs jāsavāc noteikts zelta, ēdiena vai kāda cita izejmateriāla daudzums. Tomēr jūsu attīstību spēlē apdraudēs dažādi bandīti un dzīvnieki, kā piemēram, agresīvie vilki un lāči, kuri uzbruks miermīlīgajiem iedzīvotājiem, vai truši, kuri bojās jūsu labības laukus. Lai to visu novērstu, jums būs jāveido kareivju grupējumi, kas spēs pret to cīnīties. Tomēr šis misiju paveids būs garlaicīga pārvaldes simulācija, kas patiks tikai tiem spēlētājiem, kuri vēlēsies audzēt ābeļdārzus un medīt meža zvērus, celt baznīcas un izkrāšņot pili.

Šajās misijās jums būs jāpārliecinās, lai iedzīvotāji visu laiku būtu apmierināti un priecīgi, citādi viņi sāks pamest pili, kas nozīmēs, ka jums vairs nebūs ne strādnieku, ne brīvo iedzīvotāju. Jūsu ēdiena noliktavai vienmēr ir jābūt pietiekami pilnai, lai pabarotu tautu. Nodokļi mazina iedzīvotāju prieku, bet papildporcijas vairo to apmierinātību. Līdzīgi kā karātavas un citas soda ierīces baidīs viņus, bet dārzi un dīķi - priecēs. Bet neaizraujaties ar krogu celšanu, jo tad iedzīvotāji nestrādās, priecāsies un apmeklēs krogus un dārzus parāk bieži. Jums ir jāmāk tautu turēt grožos.

  • Ekonomiskās kampaņas: Būs iedota noteikta mape, kurā būs jāsakrāj noteikts materiālu daudzums. Stāsts it kā turpinās nieka 5 misijās.
  • Ekonomiskās misijas: Izvēlaties mapi no piedāvātā saraksta un izpildiet norādījumus.
  • Brīvā celšana: Izvēlaties mapi no piedāvātā saraksta un veidojiet pili, kādu vien vēlaties. Nosacījumu nav, vienkārši izbaudiet spēli.

Kaujas un iekarošanas misijas:

Visa pamatā arī ir ekonomisko misiju noteikumi - noturēt iedzīvotājus laimīgus un pasargāt tos no nelaimēm, bet klāt vēl nāk draudi no citiem bruņiniekiem. Šajās misijās jūs varat gan aizstāvēt savu pili, gan uzbrukt un iekarot citas pilis. Te jūsu loma ir karaļa dēls, kura tēvu (karali) nodeva un nogalināja. Viņa zemes sadalīja citi četri bruņinieki, kuri vēlāk kļuva arī par karaļiem: The Rat, The Snake, The Pig un The Wolf (Žurka, Čūska, Cūka un Vilks). Jums ir jāatgūst tēva īpašumi un jānogalina nodevēji.

Sākuma stadijas ir vairāk kā pamācības, kā pareizi karot un aizstāvēties. Jūsu kaujas māksla visu laiku attīstīsies, tāpēc no pirmatnējiem strēlniekiem, nākamajās misijās jums jau būs pieejami gan šķēpneši, gan pīķmeni, gan arbaletisti un pat bruņinieki.

  • Kaujas kampaņas: Jums būs dota karte, kurā redzēsiet kādreizējos tēva īpašumus. Jums tie būs jāatgūst vienu pēc otra, līdz iznīcināsiet pēdējo pretinieku.
  • Aplenkuma misijas: Šajās misijās jūs varat izvēlēties kādu no piedāvātajām kartēm, kurā jums būs vai nu jāiekaro pils, vai jāaizsargā tā (izvēles opcija).
  • Iebrukuma misijas: Šajās misijās noteiktā kartē ir noteikts uzdevums, kā piemēram, iekarot kādu pili, ejot caur milzīgu kanjonu vai aizsargāt pili no četriem pretinieku uzbrukumiem.

Spēles kontrole, manuprāt, ir samērā viegla un ērta. Visu var izvēlēties ar peles taustiņu palīdzību. Karti var apskatīt gan velkot ar peli, gan spaidot ar bultiņām. Būvēšanas lodziņā ēkas ir sadalītas pa kategorijām:

  1. Karam nepieciešamas ēkas - barakas, cietoksņa sienas, torņi utt.
  2. Materiālu ieguves ēkas - kokcirtēju būdiņas, akmeņlauztuves, naftas ieguves mājiņas utt.
  3. Ēdiena ieguves ēkas - labības lauks, govju fermas, ābeļdārzi utt.
  4. Iedzīvotāju ēkas - dzīvojamās mājas, akas, baznīcas, dārzi un karātavas utt.
  5. Kara ieroču un bruņu ieguves ēkas - zobenu kalte, loku un arbaletu veidošanas ēkas, ādas un dzelzs bruņu veidošanas ēkas utt.
  6. Ēdiena apstrādes ēkas - dzirnavas, maizes ceptuves, krogs, alus darītavas utt.
  7. (Pieejama tikai kartes veidošanas opcijā) Karavīru lodziņš - varat izvēlēties jebkuru karavīru.
  8. (Pieejama tikai kartes veidošanas opcijā) Drupu lodziņš - varat izrotāt jūsu izveidoto karti ar dažādām drupām.

Manas vērtējums:

Tā kā es interesējos par vēsturi, bet precīzāk - par viduslaikiem, tad šādas spēles man ir ļoti interesantas. Kā jau minēju, šī bija viena no manām pirmajām spēlēm. Tā man patiešām ir tuva, un fakts, ka man patīk visas klasiskās spēles vairāk par jaunajām, padara šo spēli par vienu no manām mīļākajām.

Pašu stāstu laikam tā arī nekad neesmu izgājis, bet domāju, ka drīz es varētu atsākt šo spēli un piebeigt visus atlikušos pretiniekus. Kad biju mazāks, daudz ņēmos ar mapju redaktoru. Patika veidot dabas ainavas, kuras diemžēl man neizdevās izveidot tā, kā biju iecerējis. Kartu izveides iespējas ir ļoti plašas - no vienkārša līdzenuma var izveidot necaurejamu kanjonu, ir jāliek lietā tikai sava iztēle un prasme apieties ar Stronghold rīkiem.

Pašas misijas arī nav no vieglākajām, kā var šķist, izejot pirmos etapus. Ir misijas, kurās jūs vienkārši nespējat atkauties no pretinieku uzbrukumiem un jūsu pils ir apdraudēta ik mīļu brīdi. Ekonomiskajās misijās jūs arī varat izpausties, uzbūvējot skaistu cietoksni, kuru pat varētu nosaukt par pilsētu. Viss ir atkarīgs no jūsu pacietības un iztēles.

Ir peejama arī MP iespēja. Varat sacensties ar draugiem dažādās mapēs. Pats izmantoju GameRanger programmu, kura ļauj veidot pašiem savus serverus un aicināt spēlēt dalībniekus no visas valsts. Godīgi sakot, pat mūsdienās šī spēle ir populāra. Domāju, ka tas ir tāpēc, ka šāda veida spēlēs mūsdienās nav tā asuma, kāds bija kādreiz. Stronghold ar savu viduslaiku noskaņu ierauj sevī ikvienu gribētāju ļauties šim stāstam.

Spēles prasības:

  • Operētājsistēma: Windows 95/98/ME/2000/XP
  • Procesors: 300 MHz (ieteicams: 550 MHZ)
  • RAM atmiņa: 64 MB (ieteicams: 128 MB)
  • Videokarte: 4MB ar DirectX 7.0 saderīga (jebkura SVGA videkarte arī derēs)
  • Skaņaskarte: ar DirectX 7.0 saderīga
  • Atmiņa uz Cietā Diska: 750 MB
  • Attēla izšķirtspēja: 800x600 vai lielāka.

Spēles oficiālais treileris:

Spēles Gameplay:

Ekrānšāviņi


Laboja Ridiculus, labots 4x