Nosaukums: The Elder Scrolls V: Skyrim
Žanrs: RPG
Platformas: PC | Xbox 360 | PS3
Iznākšanas datums: 2011. gada 11. novembris
Izstrādātājs: Bethesda Game Studios
Izdevējs: Bethesda Softworks


  Ap iepriekšējo The Elder Scrolls zīmē iznākušo spēli Oblivion, kas izdota 2006. gadā, bija sacelta diezgan liela aziotāža jeb haips, kā to dēvētu angļu mēlē. Saistībā ar Skyrim to jūt mazāk, lai gan viena no 2011. gada nozīmīgākajām videospēlēm tā neapšaubāmi būs. Jocīgais nosaukums Skyrim dots zemei uz kuras notiek spēles darbība. Tā ir viena no The Elder Scrolls fantāziju pasaules Tamrielas reģioniem, kurā mitinās pamatiedzīvotāji nordi (cilvēki ziemeļnieki). Šī vieta atrodās uz ziemeļiem no Sirodīlas kur norisinājās iepriekšējā daļas - Oblivion notikumi. Ir pagājuši 200 gadi. Impērija ir gandrīz sabrukusi. Skairimas vietējais karalis nogalināts. Notiek cīņa par varu. Atmodies mītisks spēks, kam agrāk neviens neticēja - pūķi. Mūsu varonis ir pūķdzimušais (dragonborn). Viņa uzdevums ir attīrīt šo mežonīgo pasauli no varas apsēstajiem, no nežēlīgām slepkavām, no mežonīgiem nezvēriem un ievest kārtību Skairimā. The Elder Scrolls spēļu sērija ir pazīstama ar tās plašo pasauli, kurā vari iet un darīt ko vien gribi. Protams spēlē ir lieliska sižeta līnija, kuru nepabeidzot spēle nav izieta. Neapšaubāmi, neieskaitot elfus, ķirzakcilvēkus un citu pasaku tēlu piepildītās pasaules daļa ir vienreizējās dabas ainavas  Oblivion īpaši slavena bija ar saviem mežiem, kuros brīžiem tā vien gribējās nesteidzīgi pastaigāties līdz brīdim, kad uzbrūk neaptēsts trollis vai kaitinošs bandīts. Skyrim šajā ziņa piedāvās lielāku dažādību. Tā kā darbība notiek ziemeļos, ir vairāk sniega, sniegotas kalnu virsotnes un sniegoti meži. Ik pa laikam arī rudenīgas ainas. Atšķirībā no Skyrim, Oblivion bija ierobežota skata distance, kurā tālie kalni pārvēršās par pliku pauguru. Spēlētāja pirmais uzdevums ir izveidot savu varoni. Šis process padarīts pavisam vienkāršs. Attiecīgos līmeņos (trennējot savu personāžu) iespējams uzlabot savas spējas, apbruņojumu, ieročus un personīgo vitalitāti. Nozīmīgu vietu spēles procesā ieņem tuvcīņu elementi. Bethesda ir parūpējusies par to, lai tavs varonis varētu izmantot bez lielas piepūles klasiskos zobenus, vairogus, maģijas, vai pat visu kopā. Cīņu mehānika ir izveidota tā, ka stipri iebelžot - ekrāns noraustās. Paša rokās ir atkarīgs tas, kurā vietā jūs spēsiet atsargāt pretinieka uzbrukumu un kad izdarīt precīzu/nāvējošu triecienu. Kad pretinieks ir pieveikts parādās animācija... (kaut kas līdzīgs Assassin`s Creed). Cīņas ar pūķiem padara šo spēli vēl episkāku. Pieejami dažādi triki, kas palīdz kontrolēt pūķi uz tā muguras un pieklājīgs arsenāls citu triku. Neatņemama sastāvdaļa ir jāšana uz zirgiem. Zirgi protams būs, bet uzlaboti. Izmēru ziņā Skyrim būss aptuveni tikpat liela kā Sirodīla. The Elder Scrolls V: Skyrim iznāk liktenīgajā 11.11.11 datumā jeb šogad 11. novembrī uz personālā datora, Xbox 360 un PlayStation 3. 
Avots: Žurnāls "Next" Nr.7 (115) 2011



Laboja Puis, labots 4x