Total Annihilation

Žanrs: RTS

Platformas: Windows, Mac OS

Izstrādātājs: Cavedog Entertainment

Izdevējs: GT Interactive

Iznākšanas datums: 1997. gada 30. septembris

Ieteicamās Sistēmas Prasības:

 

  • OS: Windows 95
  • Procesors: Pentium 133Mhz
  • Operatīvā atmiņa: 24 MB
  • Skaņas un Video kartes: DirectX saderīga skaņas un video karte

 

Par spēli:

 

Total Annihilation notikumi norisinās tālā nākotnē uz dažādām planētām un mēnešiem starpgalaktiku kara laikā. Abas karojošās puses - Core un Arm - vēlas otras puses pilnīgu iznīcību. Spēlētāja uzdevums ir izveidot spēcīgu bāzi un armiju, ar ko ienaidniekus iznīcināt. Spēlētājs sāk ar Komandieri - spēcīgāko vienību spēlē, kā arī ātrāko ēku būvētāju, lai gan tas gan nevar būvēt 2. tehnoloģijas līmeņa celtnes. Spēles vienību konstrukcija notiek izmantojot 2 neierobežotos resursus - Metālu un Enerģiju. Katra vienība pieder pie noteikta tehnoloģijas līmeņa, augstāks līmenis nozīmē, ka tas ir izturīgāks, dārgāks un tā veidošana aizņem ilgāku laiku.


Resursi

Spēlē resursi tiek iegūti "plūsmas" veidā. Tie tiek iegūti visu laiku nevis pa daļām. To skaitu ierobežo uzceltās konstrukcijas celtnes un resursu novietošanas celtnes. Ēkas un vienības katra prasa noteiktu skaitu resursu, bet to veidošanas laiku nosaka kas to būvē un cik daudz vienību to būvē. Piemēram, Komandieris būvē 3 reizes ātrāk nekā Konstrukcijas Tanks. Protams, jo ātrāk kaut kas tiek būvēts, jo lielāks skaits tiek noņemts no resursiem. Ja resursu noņemšanas skaits ir lielāks par to, kas tiek iegūts, tad resursi krātuvē sāk samazināties. Izbeidzoties metālam, tiek pārtraukta vienību veidošana, bet, izbeidzoties enerģijai, pārstrāj strādāt arī metāla ieguves ierīces, radari un lāzertorņi.


Kaujas

Spēlētājs var kontrolēt dažādus karotāju veidus - Robotus, tankus, kuģus, lidmašīnas, amfībijas, zemūdenes, stacionārus tālšāvējus, kā arī raķetes, kas spēj iznīcināt lielu skaitu vienību. Katram karotājam ir savi spēki un vājības. Abu pušu vienības ir salīdzināmas, taču ar nelielām atšķirībām - Arm vienības ir ātrākas, bet Core - izturīgākas. To izskats arī atšķiras. Sasniedzot 5 iznīcinātu ienaidnieku skaitu, vienība iegūst "veterāna statusu", kas palielina dzīvības un izdarīto bojājumu.

Spēlē ir fizika, un šāvieni nav tikai smukumam. Tos ietekmē gravitāte, kas dažādās kartēs atšķiras, kā arī šāvēja un mērķa atrašanās vieta. Lodes spēj nobloķēt dažādi kartēs esošie šķēršļi.

Parasti citās spēlēs var karot ar aptuveni 100 vienībām, bet TA šis skaits ir 200, kas vēlāk tika palielināts uz 500 un tad uz 5000.

 

Interfeiss

Spēles interfeisā ir redzamas pieejamās konstrukcijas un citas komandas, piemēram, uzbrukšanas, patrulēšanas, aizsargāšanas un uzbrukuma komandas. Augšā ir redzami resursu veidi, to ienākumi un zaudējumi. Virs komandu loga ir minikarte, kurā var redzēt kaujas lauku, savas un ienaidnieka vienības, kuras ir redzeslaukā, kā arī radaru uztvertās vienības. Apakšā ir informācija par vienību dzīvībām, to iznīcināto ienaidnieku skaitu, kā arī cik resursus tā dod vai iztērē. Nospiežot spacebar, parādās tabula ar katras komandas iznīcināto ienaidnieku skaitu, kā arī to zaudējumiem. vienūbu dzīvības nomainās pret tabulu, kas skaita spēlē pavadīto laiku un šobrīd uzbūvēto vienību skaitu.


Manas domas par spēli

+) Spēlē ir daudz un dažādas vienības, kā arī dažas citas interesantas celtnes, piemēram, EMP raķetes, kas neiznīcina neko, bet aptur būvēšanu. Plūsmas resursu iegūšana arī ir kaut kas, ko es citās spēlēs neesmu redzējis. Likās interesanti arī iet kampaņas režīmu, kas nav tāds, ko es varu teikt visās RTS veida spēlēs. Patīk arī tas, ka lodes nav redzamas vien smukuma pēc, bet gan tās ietekmē gravitācija un tās bloķē šķēršļi. Kartēs ar īpaši zemu gravitāti - uz mēnešiem - var notēmēt tālšāvējus tieši uz zemi, tie pagriezīsies gandrīz vertikāli uz augšu, aizšaujot gandrīz pāri visai kartei.

-) Ārpus kampaņas režīma AI ir vienkārši stulbs. Maigi sakot. Ne tāds, kas ātri zaudē, bet tam nav īstas stratēģijas. Tas tikai būvē karotājus un sūta uzbrukumā. Vidējie un grūtie sarežģības uzstādījumi arī būvē tālšāvējus un raķetes, bet tomēr tas nav nekas bīstams. Tas arī nespēj pārvaldīt resursus. Pat sākot ar 10000 resursiem, tie vienmēr nokritīsies uz 0, vismaz uz kādu laiku. Spēlējot komandās, komandas biedri bieži vien tiek iznīcināti pirmie, un, ja tiek izglābti, sāks būvēt ēkas tieši uz manas bāzes, tāpēc uz tiem ir ik pa laikam jānomet raķetes, lai tie būvētu savā bāzē. Lai arī TA ir mans mīļākais RTS, tam nevaru dot īpaši augstu vērtējumu.

+/-) Daudz labāku AI un kļūdu labojumus, kā arī daudz jaunu vienību var iegūt, izmantojot pieejamos modus, jo tādi tiek veidoti pat pēc 16 gadiem.

Mans vērtējums: 7,5

 

Attēli:

 

 


Sākuma video: