krabz miniblogs

  • krabz
    0

    Par velosipēdiem un braukšanu pa ietvēm.

    http://www.fenikssfun.com/video/kauja-uz-ietves-1238

    • Ričards
      -2

      Es laikam zinu, kurš šajā cīņā uzvarētu.

      • Bodnieks
        0

        Da pa to ietvi arī brauca autobusi. biggrin_mini2.gif

    • alberts00
      0

      Kāpēc netiek dota iespēja veidot katrai pašvaldībai savus municipālos noteikumus? Šāds "ieteikums" varētu būt ļoti piemērots Rīgai, bet Ventspilī ar tik mazu apdzīvotību nevienam velosipēds, kurš brauc pa ietvi netraucē...

    • Emesy
      0

    • pirtnieks3
      +2

      Laikam vēlos padalīties savās pārdomās par šo sacelto ambrāžu par nagbaga rīgas infrastruktūru.

      Mans uzskats, ka viss atkarīgs no velobraucēja pārvietošanās ātruma. Jaunās māmiņas, kas tikko kā saprot kura ir kura bremze un citi kas uz ceļa jūtas nedroši nepārvietojas ātrāk par ~15km/h - lai dalās ar gājējiem - tur problēmu diži nav( izņēmumi - kad stereotipiski tiek vests bērns uz velosipēda, bet velobraucējs pats knapi atbild par savām spējām manevrēt un lāda visus, jo viņš ir bērna vecāks)
      Bet avg velobraucējs ar sapratni par CSN un to kā lietot velosipēdu - viņi nemaz neatrodas uz veloceliņiem - viņiem tur nav ko meklēt. Ikviens kurš nedaudz braucis pa pilsētu ar velo varēs piekrist, ka organizēti iekļaujoties satiksmē ir drošāk pārvietoties, kā cerēt, ka no veikala neizskries kāds ar saldējumu rokā, vai mierpilsonis ar iepirkumu maisiem nemainīs savu iešanas maršrutu, nemaz neminot visus bez-mitas viedierīču lietotājus, kam ausīs austiņas un manevrē tikai pēc siluetiem ap dārgo e-krānu.

      kautkādām izmaiņām lēnām jānotiek infrastruktūras sakārtošanā - vien žēl, ka atbildīgās puses to pilda pildīšanas pēc nevis tāpēc lai ko savestu kārtībā. Sākot ar to, ka dalītie veloceliņi ar ietvi ir pilnīgi bezjēdzīgi - kaut arī CSN ir rakstīts ka prioritāte ir velo un gājējiem tas jāievēro - realitātē abas puses uzskata ka viņi pirmie uz viņas atradās - rezultātā no 'idilles' šāda josla kļūst par ierastu ietvi.

      Par gājēju atrašanos uz veloceliņiem- piem brīvības iela - lai heito visi kas vēlas, bet vienīgais veids ir gājēju ieaudzināšana. Līdzīgi kā skandināvijā - diezgan rupji, bet velobraucēji tiešām brauc virsū/bļauj gājējiem, jo ja tur ir sadursme - vainīgs ir gājējs. es neaicinu uz kaitniecību pret citiem satiksmes dalībniekiem, bet intensīva informēšana, apstāšanās, palūgšana atbrīvot ceļu, jo tas var izrādīties gājējam bīstami ir jāveic. Tikai pēctam, kad VISI sat. dalībnieki sapratīs kā sistēma strādā mēs varam cerēt uz kautkādu sakartotu sistēmu. Pašreiz maz gājējiem ir sapratne par to kāpēc viņu ietve vietām ir iekrāsota sarkana, vai apzīmēta ar velospiēdiem.

      Bet no savas pieredzes(6 ziemas/vasaras) ar velo rīgā viss būtu pilnīgi apmierinoši, ja autovadītāji rādītu arī labo pagrieziena rādītāju un mazāk rakstītu īsziņa/runātu pa tel. braukšanas laikā. Ja lielāka daļa pārlasītu CSN un atbrīvotu no labās joslas metru velobraucējam viss būtu tāpat perfekti.

      Cerības ka uz maģ. rīgas ielām jābūt celiņam manuprāt ir pilnīgi liekas. Tas tikai noslogotu satiksmi vēl vairāk. Pietiek ar vienkāršu noteikumu ievērošanu un nedaudz cieņu pret citiem satiksmes dalībniekiem.

      Par to ka kāds haotiski brauc pilsētā - ir daļa sabiedrības kas neatkarīgi no pārvietošanās līdzekļa pārvietojās haotiski - pēc tiem nevar spriest par populāciju kopumā.
      Ir mūžīgi 'saules nogurdinātie', kas pa trotuāru pārvietoties māk tikai sinusiodāli, ir 'bembisti', kas nemāk pārvietoties satiksmē kā tikai pārkāpjot ātrumu, sarkanos un bremzējot tieši tev 'purnā', ir 'podiņpirdēji' kas brauc bez tiesībām un smadzenēm ir arī velosipēdisti, kas nevar nociesties pie sarkanā.
      Ja kāds ļoti vēlēsies - kļūs par donoru. Galvenais lai katrs pats izpilda savu sociāli atbildīgo lomu šajā lielajā spēlē un tad jau viss būs bumbās.

      • krabz
        0

        Pamēģini atrast uz Čaka ielas metru no labās malas biggrin_mini2.gif

        • pirtnieks3
          0

          Tas nenozīmē, ka vienmēr braucot ar auto ir jābrauc metru no ietves, bet gan to, ka ja brauc velosipēdists paralēli/no muguras, ieturēt distanci, jo most likely sastrēgumstundās velo braucējs būs ātrāks par auto.
          Čaka ielā - lielākoties, ir viena josla katrā virzienā. realitātē no rīta un vakaros auto brauc divās, un arī tad tur var ieturēt distanci no malas, ja vien abi automobīļi nav kadiljaki vai smagie.

        • Hibs
          0

          Uz Valdemāra ielas ir vēl trakāk, kaut gan tur blakus pa skolas ielu iet burvīgs veloceļš, kas ir atdalīts gan no gājējiem, gan autobraucējiem. Joprojām daudzi tomēr izvēlas braukt pa Valdemāra ielu, kas man galīgi nav saprotams.
          Man nav iebildumu pret daļu velobraucēju - pret tiem, kas ievēro noteikumus un ir pienācīgi aprīkojuši savu velosipēdu. Ja velobraucējs vēlas atrasties uz ielas, tam obligāti ir jābūt noliktām tiesībām, ķiverei galvā un velo jābūt lampiņām priekšā/aizmugurē. Diemžēl lielai daļai nav pat atstarotāju braucot diennakts tumšajā laikā un ir pat tādi ģēniji, kas brauc ar bmx/fiksīšiem bez bremzēm. Tie ir liekami vienā katlā ar maucējiem pie sarkanā, to vajag izskaust ar sodiem, līdzīgi kā dzērājriteņbraucējus. Un sodiem vajadzētu būt līdzvērtīgiem motociklistu/autobraucēju sodiem - liegumi uz tiesībām, soda punkti un ievērojami naudassodi.

        • pirtnieks3
          0

          @Hibs vien precizējums - ķivere nav noteikta Latvijā kā obligātā prasība. Tas gan paša velobraucēja interesēs.
          Par velo tehnisko stāvokli - ceļu policija jau ir sākusi strādāt, pāris reizes ir sanācis redzēt policijas reidus stādinot velobraucējus un liekot sodus par to ka nav lampiņas, bremzes.

        • Hibs
          0

          @pirtnieks3, es zinu, ka nav, tas ir mans viedoklis. Ja brauc pa ietvi, tad arī nedomāju, ka tā ir nepieciešamība, taču, ja izvēlas brauktuvi, tad gan to pavisam noteikti vajag. Riski un atbildība jau tomēr ievērojami atšķiras uz brauktuves un ietves velosipēdistam.

        • krabz
          0

          @pirtnieks3 Nu nepārāk. Divi smagie tur salien tikai, ja starp spoguļiem ir kādi 10 centimetri... Priekš 2 vieglajiem auto tieši vietā. Neaizmirsti par drošu intervālu arī starp automašīnām wink_mini.gif   Ja nemaldos, tad CSN bija ieteikts atstāt velosipēdistam intervālu vismaz 1.5m, ko reāli uz Čakenes nevar panākt. Vismaz es pats ar velo tur neriskētu pa ceļu braukt, izņemot, ja reāli satiksme ir tik maza, ka nebrauc blakus viens otram.

      • purawskis
        0

        Jā uz Brīvības ielas ir tā. Eju pa ietvi a tur man zari no kokiem galvā durās, bet pa veloceliņu tā nav, tāpēc eju pa turieni.

    • Pampox
      0

      Nu tad piemetīšu savu pagali kopējā ugunskurā - Pats izmantoju maksimāli maz veloceliņus, jo Ventspilī vairākums no viņiem ir dalīti ar ietvēm un gājējiem ir diezgan vienalga, pa kuru daļu viņi pārvietojas (parasti veloceliņš ir izlikts ar sarkanu bruģakmeni).
      Ne vienu vien reizi ir sanācis iekļūt negadījumos, tikai tāpēc, ka gājējs, kurš pārvietojas pa veloceliņu dzirdēja manu taurīti 5 m no viņa, pagriezās, paskatījās un vienkārši turpināja iet.
      Uz signāliem gājēji arī nemēdz reaģēt, man ir pietiekoši skaļa 90db elektroniskā taure, kuru var dzirdēt ļoti plašā radiusā, taču gājēji šo skaņu mēdz ignorēt.

      • Hibs
        +1

        Man vienmēr ir nepaticis, ka veloceliņu no gājēju ietves atdala tikai baltā līnija. Manuprāt, tur vajadzētu kaut kādu reljefu.

      • pirtnieks3
        0

        Varbūt ir laiks izmēģināt AirZound. 130Db

    • vampyre124
      0

      Kad sanāk braukt ar velo, hibridizēju savu braukšanas taktiku, kur ērtāk pa trotuāru, braucu tur, kur ertāk pa ceļu, braucu tur.

      Bet nu, pirms viņi plāno izstumt legāli velosipēdistus uz ceļā, tad viņiem ir DAUDZ labāk jaattista veloceļu infrastruktūru, tā pagaidam ir totāls joks, knapi centrā kautkas ir.

      Un kā video redzejām, mašinām ka vienmer ir po**j, gan uz veloceliņiem brauc, gan uz ietvēm. To pašu arī gājeji, iet 5 cilvēki izpletušies gan pa ietvi gan pa celiņu, un vēl baigo pakalpojumu izdara kad malā paiet.